Σήμερα, Κυριακή Ε ´ των Νηστειών 21η Απριλίου 2024, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ τηρώντας το Πρόγραμμα της Ιεράς Μητροπόλεως, επεσκέφθη την Ενορία Αποστόλου Παύλου Ν. Απολλωνίας και προέστη των Ακολουθιών του Όρθρου και της επακολουθησάσης Θείας Λειτουργίας.
Τον πλαισίωσαν ο Παν. Αρχιμ. π. Νικόδημος Κωτινούδης, σύνεργατης του Σεβασμιωτάτου στα Γραφεία της Μητροπόλεως, ο Αιδ. Πρωτ. π. Γεώργιος Κυζιρίδης ο και δραστήριος Εφημέριος του ως άνω Ι. Ναού και ο Διάκονος π. Δημήτριος Κουρλετάκης.
Ο Λαός της Ν. Απολλώνιας υπερεπλήρωσε τον Ιερό Ναό με επικεφαλής τον φιλόχριστο Πρόεδρο της Κωμοπόλεως και Μέλος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου κ. Αθανάσιο Παπαδάκη, τον Τοπικό Σύμβουλο κ. Αθανάσιο Καλιαρίνη κ.ά.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε στο φιλολογικοθεολογικό αριστούργημα της Κυριακάτικης Ευαγγελικής Περικοπής από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο (Μαρκ. ι΄ 32-45), που σκοπός του είναι να καταδείξει στους Μαθητές του Κυρίου όλων των Εποχών, πως ακόμα και οι Δώδεκα Απόστολοί Του – μάλιστα λίγο προ του Πάθους Του – έβλεπαν τον Κύριο σαν γνήσιοι Ισραηλίτες, δηλαδή, ως κοσμικό Βασιλιά που σε λίγο θα έμπαινε στην Αγία Πόλη για να δοξασθεί! Και εκεί που έπειτα δύο σταυροί με κρεμασμένους κακούργους θα πλαισίωναν τον φρικτό Σταυρό του Διδασκάλου, εκείνοι δυστυχώς έβλεπαν παλάτια και θρόνους και μεγαλεία! Αυτή η ανόητη απαίτηση των δύο υιών του Ζεβεδαίου- του Ιάκωβου και του Ιωάννη – να ευδοκήσει Εκείνος ώστε να τοποθετηθούν δεξιά και αριστερά στον Θρόνο της “κοσμικής Βασιλείας Του”, ήταν εκείνη που ώθησε τον Μεγάλο Ραββί να τους απαντήσει με το όντως φοβερό λόγιο: «…ὃς ἐὰν θέλῃ γενέσθαι μέγας ἐν ὑμῖν, ἔσται ὑμῶν διάκονος, καὶ ὃς ἐὰν θέλῃ ὑμῶν γενέσθαι πρῶτος, ἔσται πάντων δοῦλος…», δηλαδή, «…όποιος θέλει να γίνει μεγάλος αναμεταξύ σας, ας είναι υπηρέτης σας, και οποιοσδήποτε θέλει να γίνει πρώτος από σας, οφείλει να είναι δούλος των άλλων…» (Μαρκ. ι΄ 43-44)!
Το ίδιο ολίσθημα δυστυχώς διαπράττουν και σήμερα πολλοί ατενίζοντας τον Θείο Ραββί﮲ Τον θέλουν κοσμικό Βασιλιά, Τον βλέπουν ως Επαναστάτη τρανό, Τον αναγνωρίζουν ως Μέγα Διδάσκαλο, ως κορυφαίο φιλόσοφο ή διανοητή! Μα ποτέ δεν αναγνωρίζουν στο Θείο Πρόσωπό Του τον Θεάνθρωπο Κύριο, τον Υιό και Λόγο του Θεού, το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος που ντύθηκε και ανθρώπινη σάρκα κι έγινε δούλος και πτώχευσε για να πλουτίσει τον πτωχεύσαντα άνθρωπο!
Και επέρανε τον λόγο του ο Σεβασμιώτατος λέγοντας: «Ο Θεάνθρωπος Κύριος περπάτησε στον κόσμο και ετόλμησε μια διαρκή έξοδο από τη Θεότητά Του, χάριν της σωτηρίας του ανθρωπίνου Γένους! Η κατά Χριστόν Οικονομία δεν είναι τίποτε άλλο, παρά όλα τα Μεγαλεία που έπραξε ο Θεός στο Πρόσωπο του Υιού Του για να καλέσει το Δημιούργημά Του, τον άνθρωπο, και πάλι στην αγκαλιά Του, απ’ όπου αυτοκαταδικασμένος εξήλθε! Ήλθε για να γίνει Δούλος όλων, Διάκονος όλων, για ν’ ανεβάσει τον πεσμένο στον τάφο άνθρωπο, εκεί απ’ όπου εξέπεσε: στον Ζωηφόρο Παράδεισο, σε Κοινωνία μαζί Του, να γίνει Κοινωνός Θείας Φύσεως. Αυτό σημαίνει Μεγάλη Εβδομάδα, αυτό Σταυρός και κυρίως αυτό Ανάσταση!»
Προ της Απολύσεως ο Σεβασμιώτατος συνεχάρη τόσο τον π. Γεώργιο όσο και το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για την αναπαλαίωση του Τέμπλου του Ιερού Ναού, το οποίο πράγματι τώρα αναδεικνύει τη σεμνομεγαλόπρεπη ωραιότητα του ορθοδόξου Ιερού Ναού.
——————————–
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας επεσκέφθη την Ενορία Αγίας Παρασκευής της πόλεως του Σταυρού και προέστη του τελευταίου για εφέτος Κατανυκτικού Εσπερινού.
Τον υπεδέχθησαν οι Εφημέριοι του Σταυρού Αιδ. π. Κωνσταντίνος Ισαακίδης ο και Προϊστάμενος του Ιερού Ναου, Παν. Αρχιμ. π. Χρύσανθος Σαββίδης, π. Εφραίμ Τσόλης και ο Αιδ. Πρωτ. π. Αθανάσιος Βουρνίτης μαζί με τον ευλαβέστατο Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντή Λιάμα.
Τον θείο λόγο εκήρυξε γλαφυρότατα και με θεολογική επάρκεια ο Παν. Αρχιμ. π. Ιουστίνος Κεφαλούρος, Εφημέριος του Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων Κοκκαλούς, ο οποίος αναφέρθηκε στην αγιοζωή της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας, μετά τη μετάνοιά της από αρχηπόρνη της Αλεξανδρείας, ζωή την οποία δυστυχώς εβίωσε εισπνέοντας την αμαρτία μέχρι το μεδούλι.
Ο ομιλητής άφησε την Αγία να ομιλήσει στο Εκκλησίασμα με τη βαθειά της εξομολόγηση στο Γέροντα Ζωσιμά, αναλύοντας έτσι την πρώην ζωή της και την επίσκεψή της στον Ναό της Αναστάσεως του Κυρίου στα Ιεροσόλυμα που υπήρξε αφορμή για τη μετάνοιά της.
Ο π. Ιουστίνος με αφορμή τη βιοτή της Οσίας Μαρίας έκανε λόγο για τον σημερινό τρόπο ζωής που διακρίνεται από τον δικαιωματισμό, την υλιστική θεώρηση της καθημερινότητας και την εγωπαθή αυτάρκεια, την προερχομένη από τα πάθη και τις επιθυμίες του ανθρώπου.
Τα Ιερά Αναλόγια ετίμησαν με την παρουσία τους πέραν του Ιεροψάλτου του Ναού κ. Θωμά Μαντζανίδη, ο Άρχοντας Πρωτοψάλτης του Ιερού Ναού της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης κ. Στυλιανός Ζαχαρίου με εκλεκτούς τους συνεργάτες, μαζί τους δε και ο Πρωτοψάλτης του Άνω Σταυρού κ. Σωτήριος Βενέτης
Μετά το πέρας της Ακολουθίας ο Σεβασμιώτατος μαζί με τον Ιερό Κλήρο επιθεώρησε τις εργασίες που εξελίσσονται στον Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής Κ. Σταυρού και έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από την πορεία των εργασιών.