Ἡ Ἀρναία τό Σάββατο, 9η Μαΐου τρέχοντος ἔτους, ἐτίμησε μέ λαμπρότητα τόν Ἅγιο ἔνδοξο Μεγαλομάρτυρα Χριστοφόρο στήν ὁμώνυμο Ἱερά Μονή Του πού βρίσκεται στήν εἰσοδο τῆς Πόλεως.
Τήν παραμονή, 8η Μαΐου, τοῦ πανηγυρικοῦ Ἑσπερινοῦ προέστη καί ἐκήρυξε καταλλήλως τόν θεῖο λόγο ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Γερμανός Γαλάνης, ὁ ὁποῖος ἐγκαταβιοῖ καί διακονεῖ στήν Πατριαρχική καί Σταυροπηγιακή Ἱερά Μονή τῆς Ἁγίας Ἀναστασίας τῆς Φαρμακολυτρίας, τῆς ὁποίας Καθηγούμενος τυγχάνει ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μιλήτου κ. κ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ, τόν ὁποῖο καί ὑποβοηθεῖ στό ἔργο καί τή λαμπρά διακονία του.
Κατά τήν κυριώνυμο ἡμέρα τῆς Ἑορτῆς, τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Ὄρθρου καί τῆς ἐπακολουθησάσης Θείας Λειτουργίας προέστη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιούμενος ὑπό τῶν Πανοσιολογιωτάτων Ἁρχιμανδριτῶν π. Γερμανοῦ Γαλάνη, π. Λεοντίου Καρίκα καί π. Νήφωνος Καζάνα, τῶν Αἰδεσιμωτάτων Ἱερέων π. Κωνσταντίνου Ἀγούλα, π. Ἀθανασίου Κούκου καί π. Γεωργίου Τρικκαλιώτη, ἐφημερίων τῆς Ἀρναίας καί τῶν Ἱεροδιακόνων π. Ἐφραίμ Τσόλη καί π. Μελετίου Τσόγκα.
Ὁ Λαός τῆς Ἀρναίας πού τιμᾶ τόν Ἅγιό του ὑπερεπλήρωσε τόν Ἱερό Ναό, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Ἀντιδήμαρχο κ. Χαράλαμπο Λαζαρίδη, τούς Περιφερειακούς Συμβούλους κ. Κατερίνα Ζωγράφου καί Στέλιο Βαλιάνο καί ἀρκετούς Δημοτικούς καί Τοπικούς Συμβούλους.
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του παρουσίασε τήν καταγωγή, τήν βιοτή καί τό φοβερό μαρτύριο τοῦ Ἁγίου Χριστοφόρου, παρατηρώντας ὅτι ὁ Ἅγιός μας καταγόταν ἀπό εἰδωλολατρική Χώρα καί μάλιστα Χώρα ἀγρίων• ἦτο δέ “ἄγριος καί βλοσυρός τήν ὄψιν”, δυσμορφία πού ἐδημιούργησε τήν παράδοση ὅτι ἦτο “κυνοπρόσωπος”, πρᾶγμα πού δέν εἶναι ἀληθές, ἀλλά ὑπογραμμίζει τήν ἀλήθεια ὅτι ἦτο πολύ ἄσχημος. Τό εἰδωλολατρικό ὄνομά του ἦταν Ρέπρεβος, πού στά λατινικά σημαίνει “ἀδόκιμος, ἀποδοκιμασμένος, κολασμένος”. Κι ὅμως αὐτός ὁ ἄνθρωπος, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, μετεστράφη σέ ἅγιο καί φίλο καί Μάρτυρα τοῦ Χριστοῦ πού ἔζησε καί ὁμολόγησε τόν Κύριο ὡς τέλειο Θεό καί τέλειο ἄνθρωπο ἐπί Δεκίου (249-251 μ.Χ.), ὅταν στήν Ἀντιόχεια ἐπίσκοπος ἦταν ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Βαβύλας.
Ἡ ἁγιοζωή τοῦ Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, ὑπογραμμίζει ὅτι “ἡ ψυχή εἶναι ὁ ἄνθρωπος”, κατά τά λόγια τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, ἀλήθεια πού δικαιώνει τόν Φώτη Κόντογλου, πού ζώντας μέ τό χρωστήρα του τή ζωή τῶν ἀγγέλων θά γράψη: «Τί μέ ρωτᾶς ἄν εἶμαι ψηλός ἤ κοντός, μαῦρος ἤ ἄσπρος …; Τί σέ μέλλει πῶς περπατῶ, τό πῶς μιλῶ, δηλαδή ὁ σαρκικός ἄνθρωπος. Ὁ ἄνθρωπος εἶναι πνεῦμα, ὅπως ὁ Θεός. Αὐτό τό πνεῦμα νά σ’ ἐνδιαφέρη, αὐτό εἶναι ἡ ἀληθινή σύσταση τοῦ ἀνθρώπου». Ἡ ἀληθινή “σύσταση” τοῦ ἀνθρώπου, ὑπογράμμισε ὁ Δεσπότης, εἶναι ἡ προαίρεσή του νά μή ζῆ τή σαρκική ζωή, ἀλλά νά συμπεριφέρεται ὀρθά καί μέ τρόπο πού ἀρέσει στόν Θεό, ἐπειδή δέν πείθεται στό σῶμα. Βλέποντας δέ καί ἀναπνέοντας τόν Θεό μέ τόν νοῦ του, ἀξιώνεται σταδιακά νά βλέπη νοερά καί τά αἰώνια ἀγαθά πού δωρίζονται ἀπ’ Αὐτόν στήν ψυχή.
Ὁ ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος, ἐτόνισε ὁ Σεβασμιώτατος, μᾶς πληροφορεῖ ὅτι ὁ κάθε Ἅγιος προσλαμβάνει, χάριτι θείᾳ, τά χαρακτηριστικά τοῦ Θεοῦ, “τήν κοινήν εἰκόνα τοῦ κτίσαντος” αὐτόν καί καταντᾶ “εἷς θέσει Θεός”, δηλαδή γέννημα θεῖο, ἀπό θεῖο Πατέρα, καθίσταται υἱός τοῦ Θεοῦ καί κληρονόμος τῆς Βασιλείας Του. Καί κατέληξε: «Τά θαύματα τῶν Ἁγίων μας καί ἰδίως ἡ θαυματουργική ζωή τοῦ ἁγίου ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου, εἶναι “τά ἐνέχυρα τῆς πίστεως ἧς ἐπίστευον”, κατά τόν Ἱερό Χρυσόστομο, δηλαδή εἶναι οἱ ἀποδείξεις καί οἱ ἐγγυήσεις ὅτι ὁ Ἴδιος ὁ Κύριος κινεῖται, ζῆ καί ἐνεργεῖ μέσῳ Αὐτῶν! Εἶναι ἡ ἀπόδειξις ὅτι οἱ φίλοι Αὐτοί τοῦ Χριστοῦ, εἶναι μέτοχοι τῆς Αἰωνίου Ζωῆς καί ὡς μέτοχοι αὐτῆς τῆς Ζωῆς ἀπλανῶς μποροῦν νά μᾶς τήν κηρύσσουν, νά τήν ἑρμηνεύουν καί νά μᾶς καλοῦν νά καταστοῦμε και ἐμεῖς “πολίτες” της!».
[widgetkit id=288]