Τήν Τετάρτη 7η Μαρτίου τ. ἔ. τό ἑσπέρας ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ἀκολουθούμενος ἀπό τόν Διάκονο π. Γεώργιο Κυριάκου μετέβη στήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Γεωργίου τῆς ἱστορικῆς Κωμοπόλεως τοῦ Ζαγκλιβερίου καί ἐτέλεσε τήν ἑσπερινή Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα τό ὁποῖο ἔχει καταρτίσει ἡ Ἱερά Μητρόπολις. Τόν Σεβασμιώτατο ὑπεδέχθησαν οἱ φιλόχριστοι κάτοικοι τοῦ Ζαγκλιβερίου, ὁ Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας Αἰδ. Οἰκ. π. Ἰωάννης Κωνσταντίνου, ὁ Ἁρχιερατικός Ἐπίτροπος τῆς περιοχῆς καί Ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίας Ἀκυλίνης Ζαγκλιβερίου Αἰδ. Οἰκ. π. Ἀθανάσιος Κοῦκος, ὁ Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας Πετροκεράσων Παν. Ἀρχ. π. Γαβριήλ Τσολάκης καί ὁ Ἀντιδήμαρχος Λαγκαδᾶ κ. Γεώργιος Κεμαλμᾶς.
Στήν κατανυκτική ἀτμόσφαιρα πού δημιουργήθηκε ἐκήρυξε ὁ Σεβασμιώτατος τόν λόγο πρός τό χριστεπώνυμο πλήρωμα, ἀπαντῶντας στό ἐρώτημα: γιατί ἡ Ἐκκλησία ὥρισε κατά τήν περίοδο τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καί μάλιστα τίς καθημερινές, νά τελῆται καί δή δίς τῆς ἑβδομάδος τουλάχιστον -κατά Τετάρτη καί Παρασκευή- καί ἐπί πλέον καί κατ’ ἄλλη ἡμέρα, ἐάν τύχη ἑορτασμός μνήμης Ἁγίου, ἡ Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων. Ὡς ἀπάντηση στό ἐρώτημα ὁ ὁμιλητής κατέθεσε τήν παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, ὁ πιστός Λαός νά κοινωνῆ ὅσο τό δυνατόν περισσότερο κατά τή διάρκεια τῶν ἑβδομάδων τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, μετέχοντας τοιουτοτρόπως ἀξίως στό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ σταυρωθέντος καί ἀναστάντος Κυρίου μας.
Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ἑρμήνευσε ὁ Μητροπολίτης μας, μᾶς βεβαιώνει: «Ἡμῶν δέ σύμφωνος ἡ γνώμη τῇ Εὐχαριστίᾳ», δηλαδή ἡ πίστη μας εἶναι Εὐχαριστιακή, εἶναι σύμφυτη μέ τήν Εὐχαριστία. Γιά νά ἐκφράση τήν Ὀρθόδοξη πεποίθηση ὅτι κάθε Ἱερό Μυστήριο ἀνάγεται στή σύσταση τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τοῦ ἑνός δηλαδή Πάσχα πού πλουτίζει λίγο-λίγο μέ τή Χάρη τῆς παρουσίας Ἐκείνου τόν χρόνο, τόν χῶρο, τά ὄντα καί διαποτίζει ἀργά μέ αἰωνιότητα τήν καρδιά τῶν πραγμάτων, προετοιμάζοντας τήν μεταφόρφωση τοῦ κόσμου σέ Ἐκκλησία, μάλλον δέ σέ Εὐχαριστία.
Ὁ Ἅγιος Νικόλαος ὁ Καβάσιλας, συνέχισε, θά μᾶς πῆ ὅτι ἡ Ἐκκλησία “σημαίνεται ἐν τοῖς μυστηρίοις”, δηλαδή ἡ Ἐκκλησία φανερώνεται μέ τά Μυστήρια, ἑρμηνεύεται διά μέσου τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων. Στή ζωή ὅμως τῆς ὅλης Ἐκκλησίας, δηλαδή στή ζωή τοῦ ὅλου Χριστοῦ, τά πάντα περιστρέφονται, βρίσκουν τό πλήρωμά τους καί ἀπορρέουν ἀπό τήν Εὐχαριστία καί στή Θεία Εὐχαριστία καταλήγοντας, βρίσκουν τό πλήρωμά τους. Ἡ Θεία Εὐχαριστία εἶναι τό Βασιλικό Μυστήριο, κέντρο καί τέλος ὅλων τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Μυστηρίων πού μεταβάλλει τή Σύναξη τῶν πιστῶν σέ Σύναξη ἀθανάτων. Τά ἄλλα Ἱερά Μυστήρια, εἶναι τόσο Ἱερά Μυστήρια ὅσο πηγάζουν καί σφραγίζονται ἀπό τή Θεία Εὐχαριστία. Τά πάντα στήν Ἐκκλησία εἶναι εὐχαριστιοκεντρικά. Ἰδού, λοιπόν, ἡ ἀπάντηση στό ἐρώτημά μας! Ἡ Ἐκκλησία κλῶντας τόν Ἄρτον καί προσφέροντας τόν Οἶνον καλεῖ τό Πανάγιο Πνεῦμα γιά νά τά μεταβάλη σέ Σῶμα καί Αἶμα Χριστοῦ καί πίνοντας καί τρώγοντας τόν Χριστό, ζῆ ἁγιοτριαδικά καί γίνεται χριστοφόρος, θεοφόρος καί πνευματοφόρος.
Καί κατάληξε ζητῶντας νά προσέρχεται ἐπάξια τό πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας στό Μυστήριο τῶν Μυστηρίων, γιά νά ἀπολαμβάνη Χριστόν καί νά ἐγκεντρίζεται σ’ Αὐτόν ὡς εἰς ἐλαία κατάκαρπον!
Πρό τῆς ἀπολύσεως ὁ Ποιμενάρχης μας, κατόπιν αἰτήσεως τοῦ Ἐφημερίου, ἐχειροθέτησε εἰς Ἀναγνώστην τόν υἱόν του, Σάββα Καλοτραπέζη Κωνσταντίνου, ἕνα ἐξαίρετο νέο πού ἀριστεύει στό σχολεῖο του καί στόν ὁποῖο εὐχόμαστε νά μείνη στήν Ἐκκλησία ἀπό ὅποια θέση τοῦ τάξη ὁ Κύριος, διακονῶντας Τον!
{flickrset}72157688609609700|595|446|155253811@N05|Y{/flickrset}