Τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, Α΄ Κυριακή τῶν Νηστειῶν, ὅπου γιά φέτος συνέπεσε μέ τήν ἑορτή τῶν Ἁγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων, τῶν μαρτυρησάντων στήν λίμνη τῆς Σεβαστείας, ἑόρτασε ἡ κωμόπολις τοῦ Γοματίου στόν περικαλῆ Ἱερό Ναό τῆς Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων.
Τῶν ὅλων Ἀκολουθιῶν προέστη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ σ’ ἕναν κατάμεστο Ἱερό Ναό καί ἐνώπιον τῶν ἀρχόντων τοῦ τόπου, ὅπως ἡ Βουλευτής κ. Αἰκατερίνη Ἰγγλέζη, ὁ Δήμαρχος Ἀριστοτέλη κ. Χρῆστος Πάχτας, Δημοτικοί καί Τοπικοί Σύμβουλοι κ. ἄ..
Ὁ Σεβασμιώτατος ἀνεφέρθη στό ἱστορικό τῆς ὁριστικῆς ἀναστηλώσεως τῶν ἁγίων εἰκόνων τό 843 μ. Χ. ἐπί αὐτοκράτειρας Θεοδώρας, συζύγου τοῦ κοιμηθέντος αὐτοκράτορος Θεοφίλου καί ἐπιτρόπου τοῦ ἀνηλίκου υἱοῦ τους Μιχαήλ. Παρουσίασε σύντομα τή φοβερή περίοδο τῆς Εἰκονομαχίας , ἡ ὁποία ἐκκίνησε τό 726 μ. Χ. ἐπί αὐτοκράτορος Λέοντος Γ΄ τοῦ Ἰσαύρου καί διήρκησε ὅσο χρόνο βασίλευσε ἡ δυναστεία τῶν Ἰσαύρων στό Βυζάντιο, ταράσσοντας καί πληγώνοντας τήν αὐτοκρατορία ἀνεπανόρθωτα. Ὁ Δεσπότης ἀνεφέρθη στήν αὐτοκράτειρα Εἰρήνη τήν Ἀθηναία ἐπί τῆς βασιλείας τῆς ὁποίας τό 787 μ. Χ. συνεκλήθη ἡ Ζ΄ Οἰκουμενική Σύνοδος πού κατεδίκασε τήν πλάνη τῶν εἰκονομάχων καί καθόρισε τήν τιμητική προσκύνηση τῶν ἁγίων εἰκόνων ἐπί τῇ βάσει τῆς διδασκαλίας τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ καί κατόπιν τῶν σθεναρῶν ἀγώνων τῶν μοναχῶν τῆς γεραρᾶς Μονῆς τοῦ Στουδίου. Ἡ δυναστεία τῶν Ἰσαύρων, εἶπε ὁ ὁμιλητής, ἐπηρεασμένη ἀπό τόν ἀραβικό καί ἰουδαϊκό κόσμο, ἐπεχείρησε οὐσιαστικά μιά ἀποστασία ἀπό τήν ὀρθόδοξη παράδοση, πού ἀπέβη τελικῶς σέ σκληρό διωγμό κατά τῆς Ἐκκλησίας. Ἦταν μία προσπάθεια τῆς τότε “Πολιτείας” νά ὑποτάξη πλήρως τήν Ἐκκλησία καί νά μεταβάλη τήν Ὀρθοδοξία σέ μία κρατική θρησκευτική ὑπηρεσία, χωρίς καμμιά ἐσωτερική πνευματική οὐσία καί δυνατότητα λυτρωτικῆς εὐεργεσίας γιά τόν Λαό. Ἡ ἀποστασία αὐτή ἦταν τέτοιου μεγέθους, ὥστε ἐξέφραζε καί ἀνανέωνε τίς πλάνες ὅλων τῶν αἱρέσεων πού προηγήθησαν αὐτῆς, δηλαδή ὅλων τῶν ἐπιθέσεων τοῦ “κόσμου” κατά τῆς ἀληθείας τῆς πίστεως καί τῆς Σωτηρίας τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ.
Ὕστερα ἀπό 117 χρόνια πολέμου καί διωγμῶν ἡ ἐνδημοῦσα Σύνοδος τοῦ 843 μ. Χ. κατέπαυσε ὁριστικά τήν κρίση αὐτή καί ἐνέδειξε καί ἀνανέωσε τίς ἀποφάσεις τῆς Ζ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τό περίφημο “Συνοδικό” τῆς ὁποίας ἀποτελεῖ νίκη τῆς Ἐκκλησίας ἐπί τῆς κακοδοξίας καί τῆς ἐπηρείας τῶν ὀργάνων τοῦ διαβόλου ἐπί προσώπων ἰσχυρῶν πού προσκαίρως μέν φαίνεται ὅτι νικοῦν καί ἐπικρατοῦν, τελικῶς δέ γκρεμίζονται ὡς χάρτινοι πύργοι, ἀνίκανοι νά πλήξουν τό μεγαλεῖο τῆς Σαρκωμένης Ἀγάπης.
Τήν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, Κλῆρος καί Λαός, κατέληξε ὁ ὁμιλητής, ἀναπέμπουν τήν ἐτήσια εὐχαριστία πού ὀφείλομε στόν Θεό τήν ἡμέρα, κατά τήν ὁποία ἀπολαύσαμε τήν Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ μέ τήν ἀπόδειξη καί διακήρυξη τῶν εὐσεβῶν δογμάτων τῆς πίστεως καί τήν καταστροφή καί καταδίκη τῶν κακοδόξων διδασκαλιῶν τῶν ἀσεβῶν.
Ἀκολούθησε ἡ τελετή τῆς ἀναστηλώσεως τῶν ἁγίων Εἰκόνων, ὡς ἀκριβῶς προβλέπει ἡ Πατριαρχική Τάξις καί τό ἱερό Μνημόσυνο τῶν Προμάχων τῆς Ὀρθοδοξίας, μέ ἱερά λιτανεία πέριξ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ καί ἀνάγνωση τοῦ Συνοδικοῦ τῆς Ὀρθοδοξίας.
[widgetkit id=93]
Β΄ Κατανυκτικός Ἑσπερινός
Τό ἀπόγευμα τῆς ἰδίας ἡμέρας στίς 6 ἡ ὥρα ἐτελέσθη στόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Γαλατίστης ὁ Β΄ Κατανυκτικός Ἑσπερινός, χοροστατοῦντος τοῦ Ἐπισκόπου μας, μέ ὁμιλητή τόν Πρωτοπρεσβύτερο π. Κωνσταντῖνο Πλευράκη. Τό θέμα πού ἀνέπτυξε ὁ ἐκλεκτός κληρικός ἦταν ἡ προσέγγιση τοῦ μυστηρίου τῆς Ἐκκλησίας, νοουμένης ὡς μετοχῆς στήν ἁγιοτριαδική ζωή, ὡς μίμηση τῆς ζωῆς τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὡς κοινωνία προσώπων κατά μίμηση τῆς Ἁγίας Τριάδος. Καί ἐδῶ ἡ παρουσία καί ἡ μετοχή τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ ἦταν μεγάλη, ἀνάλογη τῆς πίστεως τῶν χριστιανῶν μας πού κορυφώνεται τίς εὐλογημένες ἡμέρες τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς.
[widgetkit id=94]