Με καθολική συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες τίμησε ο εύανδρος Στανός τη Θεομητορική Εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου στον Νομικό Ναό από τους γονείς Της Αγίους και Δικαίους Ιωακείμ και Άννα, δηλαδή το προανάκρουσμα και την προκήρυξη της πραγματώσεως της προαιώνιας Βουλής του Κυρίου για τη σωτηρία του κόσμου. Πρόκειται για τον ‘’αρραβώνα’’ και τον ‘’ασπασμό’’ του Ουρανού στη Γη, ώστε να λάβει σάρκα και οστά η υπόσχεση του Ουρανίου Πατέρα μας να καλέσει και πάλι στη ‘’φωλεά’’ του τον άνθρωπο ανοίγοντας ουσιαστικά τη Θεϊκή Του αγκάλη για να συμπεριλάβει το Πλάσμα Του!
Έτσι τη Δευτέρα 20η Νοεμβρίου 2023 στις 6 το απόγευμα εψάλη ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός της Εορτής, του οποίου προέστη ο Γενικός μας Αρχιερατικός Επίτροπος Παν. Αρχιμ. π. Δωρόθεος Ζέρβας, κηρύσσοντας παραλλήλως τον θείο λόγο και πλαισιούμενος από πλειάδα Κληρικών της Μητροπόλεώς μας και τους Διακόνους του Επισκόπου μας. Πλήθος Λαού μετείχε του Εορταστικού κλίματος της Ημέρας, ο οποίος και ακολούθησε την Ιερά Λιτανεία της Θαυματουργού Εικόνος των Εισοδίων ανά την Κωμόπολη του Στανού που έλαβε χώρα προ της Απολύσεως του Λυχνικού.
Την Κυριώνυμο Ημέρα της Εορτής, των Ακολουθιών του Όρθρου και της Λαμπροφόρου Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Νήφωνα Καζάνα και τον νεοδιορισθέντα Εφημέριο της Ενορίας Αιδ. Οικ. π. Κωνσταντίνο Αγούλα, τον καταγόμενο από τον Στανό και με ζέση αναλαβόντα τα Ιερατικά του καθήκοντα. Τον Σεβασμιώτατο υπεδέχθησαν ο Βουλευτής Χαλκιδικής κ. Απόστολος Πάνας, η Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής κα Αικατερίνη Ζωγράφου, ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στυλιανός Βαλιάνος, ο Αντιδήμαρχος κ. Νικόλαος Αυγερινός, ο Πρόεδρος του Αριστοτελείου Πνευματικού Κέντρου κ. Αστέριος Τζιτζιρίκας, η Πρόεδρος της ΑΞΤΑΔΑ κα Μαριλένα Ζαμάνη, ο Πρόεδρος του Στανού κ. Δημήτριος Γερακούδης, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος κ. Δημήτριος Τριανταφυλλίδης, η Πρόεδρος της ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ και νεοεκλεγείσα Δημοτική Σύμβουλος κα Εύη Κασαμπαλή, οι Μαθητές και οι Μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Στανού με τους Εκπαιδευτικούς και τη Σημαία τους κ.ά.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος επέλεξε ως θέμα, παίρνοντας αφορμή από την ιστορημένη Θαυματουργή Εικόνα των Εισοδίων της Θεοτόκου Στανού, την Αγία Οικογένεια Ιωακείμ και Άννης και του Τίμιου Βλαστού τους, της Κυρίας Θεοτόκου, δηλαδή τον θεσμό της Οικογένειας, που για την Εκκλησία και το Γένος μας είναι και θα είναι η εντελέχεια και ο ιερός στόχος και σκοπός της πορείας μας!
Η Οικογένεια, τόνισε ο ομιλητής, είναι Θεόσδοτος και Θεοΐδρυτος θεσμός, σύμφωνα με την ”ανθρωπολογία” της Παλαιάς Διαθήκης, δηλαδή τη διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας περί του ανθρώπου, της δημιουργίας του, του προορισμού του, της ποιότητάς του και του τελικού του προσανατολισμού, μιας και η Καινή Διαθήκη, δηλαδή το Ευαγγέλιο, δεν παρουσιάζει και δεν διαθέτει δική του ”ανθρωπολογία”, καθότι το Ευαγγέλιο είναι η εκπλήρωση του Νόμου και των Προφητών της Παλαιάς Οικονομίας. Είναι εντολή του Θεού η σύμπηξη της Οικογένειας με σκοπό:
Α. Την αποφυγή της μοναξιάς του ανθρώπου, μιας και ο άνθρωπος έχει από όλα τα έμβια όντα το ”προνόμιο της απελπισίας” κατά τον Χρήστο Γιανναρά, κάτι που δεν παρατηρείται στα ”άλογα” όντα και στα ζώα, τη φοβερή αυτή αδυναμία που ”πληγώνει” κατά τον Μπαλζάκ το Αδαμιαίο Γένος, κι ας είναι ο κάθε άνθρωπος μοναδικό πάνω στη Φύση πρόσωπο!
Β. Την αποφυγή του εγωκεντρισμού του ανθρώπου, δηλαδή της αντιλήψεως ότι ο ”ένας” είναι το κέντρο του κόσμου και σ’ αυτόν τα πάντα οφείλουν να υπακούουν και να δουλεύουν!
Γ. Την αλληλοσυμπλήρωση του άνδρα από τη γυναίκα και της γυναίκας από τον άνδρα, αφού ο Κύριος για να ”πλάσει” την Εύα δεν έλαβε ”ύλη” από την κεφαλή του ανδρός, για να μην είναι εκείνη πάνω από το κεφάλι του! Ούτε από τα πόδια του, για να μην είναι κάτω απ’ αυτόν, αλλά από την πλευρά του, για να είναι ισότιμη με εκείνον και στο πλευρό του και συμπλήρωμά του και σάρκα του και ”σάρξ εκ της σαρκός του”!
Δ. Την αλληλοβοήθεια, για να μπορεί ο άνθρωπος ως πρόσωπο να βρίσκει τον ισότιμο και ισάξιο ”συνομιλητή” και συνεργάτη του, εκείνον που θα χαίρει με τη χαρά του και θα λυπάται με τη λύπη του.
Ε. Την τεκνογονία, δηλαδή την από την ευλογημένη συνεύρεση ανδρός και γυναικός απόκτηση των παιδιών, καθότι ο Κύριος θεώρησε καλό τον άνδρα και τη γυναίκα, δηλαδή τον άνθρωπο, να τον καταστήσει συνεργό, μοναδικό συνεργό Του, για τη συμπλήρωση και την τελείωση κόσμου και ολάκερης της Δημιουργίας. Και,
Στ. Τον Αγιασμό, που είναι ο τελικός προορισμός του ανθρώπου, μιάς και στην Εδέμ ο Θεός ζήτησε από το πρώτο ζεύγος των Ανθρώπων – κοσμώντας τους με τα ανάλογα προσόντα, δηλαδή το ”κατ’ εικόνα” – να καταντήσουν μέτοχοι της Αγιοζωής, της Αγιοτραδικής Ζωής!
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος: «Το Δημογραφικό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα της Φυλής μας! Δεν λύνεται με Ευχολόγια, αλλά απαιτεί θυσίες, στήριγμα από την Εξουσία που εκλέγει ο Λαός για να τον κυβερνήσει, καλή πρόθεση και πνεύμα Θεού από το ζευγάρι που θα γίνουν γονείς, υπακοή στον Νόμο του Θεού για ”έννομο συζυγία” κατά τη φρασεολογία της Εκκλησίας μας και φυσικά αντίσταση σε ό,τι ευτελίζει ”όρια αιώνια” και θεσμούς Θεοΐδρυτους που διέπουν την έμβια ζωή, τις ελεύθερες επιλογές της και το σύμπαν ολάκερο! Φυσικά όλα αυτά προϋποθέτουν ότι η Εκκλησία του Κυρίου θα κατηχήσει τον ευλογημένο Λαό του Θεού για τους σκοπούς αυτούς και δεν θα τον αφήσει ούτε ”αλιβάνιστο”, ούτε ακατήχητο, μπαίνοντας μπροστά και κηρύσσοντας το θέλημα του Ουρανού, κάνοντας υπακοή στον Δομήτορά Της και αντιπαλεύοντας ό,τι ”διαστρέφει” ή ”εκτρέπει” τον άνθρωπο από ”φυσικές επιλογές”»!