Τιμήθηκε ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος καί Ἰσαποστόλου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, στήν Ἀρναία μέ ἐπίκεντρο τήν ὁμώνυμη Ἱερά Μονή του.
Τό ἀπόγευμα τῆς 23ης Αὐγούστου τελέσθηκε ὁ Πανηγυρικός Ἑσπερινός, στόν ὁποῖο χοροστάτησε, ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος. Ὁμιλητής στήν ἀκολουθία ἦταν ὁ Αἰδ/τος π. Βασίλειος Καλλιακμάνης, Καθηγητής τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ., τονίζοντας «τό ἐκκλησιαστικό, κοινωνικό καί μαρτυρικό φρόνημα τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ».
Ἐκκλησιαστικό, γιατί ἐργαζόταν μέ τήν εὐλογία τῶν πνευματικῶν του καί τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου. Κοινωνικό, γιατί πλησίασε τόν λαό καί τόν καθοδήγησε γιά τήν οἰκογένεια, τή θέση τῆς γυναίκας, τά παιδιά, τά σχολεῖα, τά καθήκοντα τῶν προεστότων, τούς ἄδικους φόρους κ.ἄ. Μαρτυρικό, γιατί ἦταν ἀποφασισμένος γιά τό μαρτύριο, στό ὁποῖο προχώρησε μέ ἠρεμία καί χαρά.
Τήν ἀρτοκλασία προσέφερε τό Δασαρχεῖο Ἀρναίας, ἀφοῦ ὁ Ἅγιος ἔχει ἀνακηρυχθῆ ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο καί τό Ὑπουργεῖο Γεωργίας, ὡς προστάτης τῆς Δασικῆς Ὑπηρεσίας καί τῶν ὑπηρετούντων σ’ αὐτήν.
Στή συνέχεια πραγματοποιήθηκε τό Α΄ Mέρος τοῦ 15ου Πνευματικοῦ Συμποσίου πρός τιμήν τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, μέ θέμα: «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ, ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΉΝ ΑΠΕΙΛΗ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ». Πρῶτος εἰσηγητής ἦταν ὁ Ὁσιολογιώτατος ἐρευνητής καί λόγιος Μοναχός Μάξιμος Ἰβηρίτης, ὁ ὁποῖος παρουσίασε τό θέμα: «Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλος: κυματοθραύστης τοῦ ὀθωμανικοῦ ἰσλαμισμοῦ καί τοῦ δυτικοῦ διαφωτισμοῦ».
Ὁ π. Μάξιμος ἀναφέρθηκε στούς «δύο συμπληγάδες βράχους» ἀνάμεσα στούς ὁποίους βρέθηκε ἡ Ὀρθοδοξία στά χρόνια τῆς σκλαβιᾶς. Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὡς ἄλλος «Ὁδυσσεύς ἀνέλαβε καί ὡδήγησε μέ τήν θείαν βοήθειαν καί τήν πρακτικήν χαρισματικήν του σοφίαν τό σκάφος τοῦ δούλου Ἔθνους εἰς εὐξίνιον λιμένα».
Ἀπό τή μιά «τό ἰσλαμικό θηρίο, πού κατεσπάραξε διά μέσου τῶν αἰώνων ἑκατομμύρια ἀνθρώπους…Ἀκόμη καί σήμερον εἴμεθα μάρτυρες τῆς ἰδίας βαρβαρικῆς πρακτικῆς αὐτοῦ, κυρίως ἐναντίον τῶν χριστιανῶν». Τό Ἰσλάμ δέν εἶναι μόνο θρησκεία, ἀλλά καί πολιτική, πού διαδίδεται μέ τό σπαθί καί ἐξισλαμίζοντας μέ τήν ἀπειλή. Γιά τήν σημερινή ἀπειλή τοῦ φανατικοῦ Ἰσλάμ, ἀπεκάλυψε τήν συμπαιγνία τῶν Εὐρωπαίων καί ἄλλων ἡγετῶν γιά τόν Πανσλαμισμό, τήν παγκόσμια διακυβέρνηση τοῦ κόσμου ἀπό τό Ἰσλάμ.
Ἀπό τήν ἄλλη ὁ ἄθεος δυτικός διαφωτισμός πού ἐπηρέασε καί πολλούς Ἕλληνες. Πολεμῶντας τήν Ὀρθοδοξία πολεμοῦν τό Ἔθνος. Αὐτοί μέχρι σήμερα ἀντιμάχονται τό ἔργο τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ. Ἔκλεισε τήν εἰσήγηση του λέγοντας, ὅτι «ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς μένει εἰσέτι ἀπερίγραπτος καί ἀνεξάντλητος».
Ὁ Σεβ. ἔκλεισε τήν Α΄μέρος τοῦ Πνευματικοῦ Συμποσίου, εὐχαριστῶντας τόν π. Μάξιμο καί τονίζοντας τήν σπουδαιότητα τῆς εἰσηγήσεως του. Ἐπανέλαβε τήν προτροπή του, «οἱ οἰκογένειες νά γίνουν κρυφά σχολειά».
{youtube}wlOOfbri11U{/youtube}
[widgetkit id=511]
Τήν κυριώνυμη ἡμέρα μετά τόν Ὄρθρο τελέσθηκε ἡ Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία προεξάρχοντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Θεοκλήτου, συμμετεχόντων τῶν Παν/των Ἀρχιμανδριτῶν Βενεδίκτου Νεοσκητιώτου, Χρυσοστόμου Μαϊδώνη Πρωτοσυγκέλλου, Δημητρίου Μπίκα, Παϊσίου Σουλτανικᾶ, τῶν πρεσβυτέρων Γαβριήλ Ζαχαρίου, Ἀντωνίου Βακοπούλου καί τῶν διακόνων Μελετίου Τσόγκα καί Γεωργίου Κυριάκου. Συμπροσευχόμενοι ἦσαν ὁ Ἀρχιμ. Δαμασκηνός Βολιώτης, Ἀρχιμ. Εὐστράτιος Λιασῆς καί Αἰδ. Δημήτριος Εὐθυμίου. Στόν Ἑσπερινό παρέστησαν καί οἱ Αἰδ. π. Παναγιώτης Κορκόντζιλας καί Ἐμμανουήλ Λοῦπος. Στό συμπόσιο ἔδωσαν τό παρόν οἱ Αἰδ. Νικόλαος Χαλκιᾶς, Κων/νος Ἀγούλας καί Δημήτριος Κατσιρμᾶς.
Τούς ὕμνους τῆς ἑορτῆς ἀπέδωσε στό δεξιό ἀναλόγιο ὁ Πρωτοψάλτης κ. Μανώλης Δασκαλάκης μετά τοῦ Πρωτοψάλτου κ. Βασίλη Κοκκαλιάρη καί στό ἀριστερό ἀναλόγιο ὁ Πρόεδρος τοῦ Συνδέμου Ἱεροψαλτῶν κ. Γιάννης Κέκερης, ὁ κ. Κων/νος Πνευματικός καί ὁ κ. Δημ. Κύρου.
Παρόντες στήν πανήγυρη ἦσαν ἡ Καθηγουμένη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Εὐαγγελισμοῦ Ὁλυμπιάδος Γερόντισσα Χρυσοβαλάντη, οἱ περιφερειακοί Σύμβουλοι Κατερίνα Ζωγράφου καί Στέλιος Βαλιάνος, οἱ ἀντιδήμαρχοι Χαράλαμπος Λαζαρίδης καί Δημήτριος Κοντογιάννης, ὁ Διοικητής τῆς Πυροσβεστικῆς Ὑπηρεσίας Δημ. Ἀλεξανδρῆς, ὁ Δασάρχης Ἀρναίας κ. Ἀναστάσιος Ἀναστασιάδης.
Στό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας τελέσθηκε μνημόσυνο τῶν ἀειμνήστων δασικῶν ὑπαλλήλων, δασεργατῶν καί πάντων τῶν θυσιασθέντων διά τήν προστασία τῶν δασῶν.
Στή συνέχεια ἀκολούθησε τό Β΄μέρος τοῦ Πνευματικοῦ Συμποσίου. Μίλησε στήν ἀρχή ὁ Πρωτοσύγκελλος Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Μαϊδώνης μέ θέμα: «Ἰσλάμ: μόνιμη ἀπειλή 13 αἰώνων». Ὁ εἰσηγητής ἀναφέρθηκε στήν ἐπιθετικότητα τοῦ Ἰσλάμ, τήν μόνιμη ἀπειλή 13 αἰώνων καί τούς βίαιους ἐξισλαμισμούς τῆς Μέσης Ἀνατολῆς, Βορείου Ἀφρικῆς, Μικρᾶς Ἀσίας καί Βαλκανίων.
Στή συνέχεια ἀναφέρθηκε στή σημερινή ἀπειλή γιά ὅλο τό κόσμο καί τήν πατρίδα μας. Ἡ δράση τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ σταμάτησε τούς ἐξισλαμισμούς καί αὐτό ἀποτελεῖ παράδειγμα γιά τό πῶς θά πρέπει νά δράσουμε καί μεῖς σήμερα, γιά νά ἀκυρωθῆ ἡ ὁποιαδήποτε ἐπιθετικότητα τοῦ Ἰσλάμ ἐναντίον τῶν χριστιανῶν.
Τόνισε τήν ἀνάγκη γιά πνευματικό ἀνεφοδιασμοῦ τοῦ λαοῦ, προβολή τῶν ἀδύνατων σημείων τοῦ Ἰσλάμ καί τῆς ἀνωτερότητος τῆς ἐν Χριστῷ πίστεως, τήν δημιουργία χριστιανικῶν σχολείων κατά τό πρότυπο τῶν σχολείων τῆς Ἱεραποστολῆς.
Ὁ Ὁσιώτατος μοναχός Ἰωσήφ ἀπό τή Βίγλα τοῦ Ἁγίου Ὄρους μίλησε μέ θέμα: «Διδάσκει τό Κοράνιο τή βία;». Ὁ π. Ἰωσήφ ἔχει ἐντρυφίσει στή μελέτη τοῦ Ἰσλάμ καί ἰδιαίτερα τοῦ Κορανίου. Ἀπέδειξε μέσα ἀπό χωρία τοῦ Κορανίου, πῶς ὠθεῖται στήν βία ὁ γνήσιος μουσουλμάνος. Στά 99 ὀνόματα τοῦ Ἀλλάχ πουθενά δέν ὀνομάζεται ἀγάπη. Οἱ φράσεις «πολεμᾶτε, σκοτώνετε, σταυρώνετε» κυριαρχοῦν στό Κοράνιο.
Μεταξύ τῶν ἄλλων ἀνέφερε τά παρακάτω ἐδάφια ἀπό τό Κοράνιο. «Πολεμεῖστε τους ὥσπου νά μήν σᾶς καταδιώξουν στήν εἰδωλολατρία καί νά ὑπερισχύσει ἡ Πίστη τοῦ Ἀλλάχ» (Σούρα 2,193). «Δέν εἶστε ἐσεῖς πού τούς σκοτώσατε, ἀλλά ὁ Ἀλλάχ τούς σκότωσε» (Σούρα 8,17). «Πολεμεῖστε τους σκοτώνοντάς τους μέχρις ὅτου νά μήν ὑπάρχει πειρασμός καί νά εἶναι ἡ θρησκεία τοῦ Ἀλλάχ ἡ μοναδική» (Σούρα 8, 39)». «Ἡ τιμωρία ἐκείνων οἱ ὁποῖοι πολεμοῦν τόν Ἀλλάχ καί τόν Ἀπόστολό του καί διαβιοῦν στή γῆ ἄσχημα, εἶναι νά ἐκτελοῦνται ἤ νά σταυρώνονται ἤ νά κόβονται τά χέρια καί τά πόδια ἀντίπλευρα» (Σούρα 5, 33).
Παρουσίασε πλῆθος χωρίων ἀπό τό Κοράνιο πού ἀποδεικνύουν τή βία, στήν ὁποία ὠθεῖ τό Ἰσλάμ τούς πιστούς του. Προέβλεψε, ὅτι δέν ἔχουμε καταλάβει τό μέγεθος τῆς ἀπειλῆς. Θά τό καταλάβουμε, ὅταν θά ἀκουσθεῖ ὁ κρότος, «τό μπάμ», εἶπε χαρακτηριστικά.
Ὁ ὁμιλητής κατέληξε, ὅτι ἐμεῖς δέν θά ἀποστοῦμε τῆς ἀγάπης καί πρός τούς μουσουλμάνους καί τοῦ ἀγῶνα γιά τήν εἰρηνική συνύπαρξη λαῶν καί θρησκειῶν. Πολλά μουσουλμανικά κράτη μέ διεθνεῖς πιέσεις ἔχουν ἐκδιώξει τό φανατισμό. Σ’ αὐτή τήν πορεία ἄς κινηθοῦμε. Σεβόμαστε τό πιστεύω τους, ἀλλά ἀπαιτοῦμε νά σέβονται καί οἱ μουσουλμάνοι τό Χριστιανικό πιστεύω μας καί τόν πολιτισμό μας.
Ὁ Σεβασμιώτατος ἔκλεισε τό Συμπόσιο εὐχαριστῶντας τούς ὁμιλητές καί τούς διοργανωτές γιά τήν ἐπιλογή τοῦ τόσο καυτοῦ θέματος, πού ἦταν ἀνάγκη νά τό ἀγγίξουμε, ἀφοῦ ἡ ἐπικαιρότητα τό ἐπιβάλλει γιά νά εἴμαστε ἕτοιμοι νά τό ἀντιμετωπίσουμε, γιά νά μή κινδυνεύσει ὁ Ἑλληνισμός καί ἡ Ὀρθοδοξία.
Καί οἱ τρεῖς εἰσηγήσεις προκάλεσαν μεγάλο ἐνδιαφέρον καί γι’ αὐτό ἦταν μεγάλη καί ἡ συμμετοχή τῶν χριστιανῶν, πού κατέκλυσαν τούς χώρους τῆς Μονῆς. Ἤθελαν νά πληροφορηθοῦν, γιά τό μεγάλο ἐθνικό, κοινωνό καί θρησκευτικό κίνδυνο, πού δημιουργεῖ ἡ παρουσία τοῦ Ἰσλάμ στό τόπο μας.
Νά ἀκούσουν ἀπό τόν Ἅγιο Κοσμᾶ, πῶς θά κρατήσουμε τό Ἔθνος ὄρθιο, πῶς θά παραμείνουμε Χριστιανοί καί Ἕλληνες καί πῶς θά κρατήσουμε «τήν ψυχή καί τόν Χριστό».
[widgetkit id=515]
Γιά νά διαβάσετε τό φυλλάδιο πού ἐξέδωσε ἡ Ἱερά Μητρόπολη μέ τίτλο “Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς, ἀντίσταση στήν ἀπειλή τοῦ Ἰσλάμ” πατῆστε ἐδῶ
Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΑΡΝΑΙΑΣ
Στήν ἐνορία τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων Ἀρναίας ἑορτάσθηκε ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ἰδιαίτερα. Ἀφ’ ἑσπέρας μεταφέρθηκε μέ λιτανεία ἡ εἰκόνα τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ἀπό τό προσκυνητάρι τοῦ Ἁγίου στήν ἔξοδο τῆς Ἀρναίας, πού βρίσκεται κάτω ἀπό τήν Μαθητική Ἑστία στό Ναό τῶν Ἁγίων Ἀναργύρων.
Στό σημεῖο ἐκεῖνο οἱ χριστιανοί τῆς Ἀρναίας ξεπροβόδισαν τόν Ἅγιο Κοσμᾶ, ὅπου καί τόν ρώτησαν γιά τό «ποθούμενο». Ὁ Ἅγιος Κοσμπᾶς εὐλόγησε τά τέσσερα ἄκρα τοῦ ὁρίζοντα καί προφήτευσε γιά τήν ἀπελευθέρωση τῆς Ἀρναίας λέγοντας: «Ὅλος ὁ ντουνιᾶς θά ταραχθῆ, οἱ ποδιές ὅμως τοῦ Χολομῶντα δέν θά ταραχθοῦν. Θά ἐλευθερωθεῖτε ἀναιμωτί. Τό βράδυ θά κοιμηθεῖτε σκλάβοι καί τό πρωΐ θά ξυπνήσετε ἐλεύθεροι».
Ἀφ’ ἑσπέρας τελέσθηκε Ἑσπερινός καί τήν ἑπομένη ἡμέρα Θεία Λειτουργία καί ἐπιστροφή τῆς εἰκόνος στό προσκυνητάρι.