Τή Δευτέρα 14η μηνός Μαϊου τ.ἔ. στίς 10.30 τό πρωί, στήν αἴθουσα τῆς “Ἀποστολικῆς Διακονίας” τοῦ Μητροπολιτικοῦ Μεγάρου στήν Ἀρναία πραγματοποιήθηκε ἡ προγραμματισμένη Ἱερατική Σύναξη τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως, μέ προσκεκλημένο ὁμιλητή τόν Πανοσ. Ἀρχιμ. π. Θεόφιλο Λεμοντζῆ, Δρ. Θεολογίας, Ἱεροκήρυκα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης καί Καμπανίας, ὁ ὁποῖος ἀνέπτυξε τό θέμα: «ΟΙ ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ».
Ἀφοῦ ἔγινε ἡ καθιερωμένη προσευχή, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος ἐνημέρωσε τό ἱερό σῶμα γιά τρέχοντα διοικητικά θέματα, ἀφορῶντα τόσο τήν Ἱερά μας Μητρόπολη, ὅσο καί τήν Ἐκκλησία μας εὐρύτερα. Κατόπιν παρουσίασε τόν ὁμιλητή τῆς ἡμέρας π. Θεόφιλο, ἐξυμνῶντας τό τελευταῖο του βιβλίο «Οἱ ἔμφυλες ταυτότητες καί ἡ ἑνοφυλία τῶν Γνωστικῶν», τό ὁποῖο στάθηκε ἀφορμή γιά νά προσκληθῆ ὁ π. Θεόφιλος ὡς ὁμιλητής στή σύναξη τῶν Ἱερέων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως.
Ὁ σεβαστός π. Θεόφιλος γλαφυρότατα παρουσίασε τό θέμα του καί μέ πολλή εὐχέρεια ὡδήγησε τούς Ἱερεῖς μας στήν καρδιά τῆς σημερινῆς βιούμενης κατάστασης. Μεταξύ τῶν ἄλλων ὁ ὁμιλητής παρατήρησε: «Ὅλοι γνωρίζουμε ὅτι μία εἶναι ἡ ἔννοια τοῦ φύλου τό ὁποῖο ὁρίζεται ἀπό τήν ἐπιστήμη τῆς Βιολογίας καί διαιρεῖται σέ ἀρσενικό καί θηλυκό. Αὐτό τό φύλο μέ τό ὁποῖο γεννήθηκε κάποιος ἄνθρωπος ὁρίζεται ἀπό τά χρωματοσώματα στό DNA, ἀλλά καί ἐξωτερικά ἀπό τά ἀνατομικά καί γεννητικά ὄργανα. Ἡ ἀναπαραγωγή καί ἡ διαιώνιση τοῦ ἀνθρωπίνου εἴδους ἐπιτυγχάνεται μόνο μέ τήν ἕνωση τῶν δύο ἀντιθέτων φύλων.
Τά τελευταῖα χρόνια, καί εἰδικώτερα τό 1955, ἐμφανίστηκε ὁ ὅρος “κοινωνικό φύλο” πού ἀποδόθηκε στήν ἀγγλική γλώσσα μέ τόν ὅρο “Gender” καί σημαίνει τή σεξουαλική συμπεριφορά πού ἀποκτᾶ κάποιος, ἀνεξάρτητα ἀπό τά γεννητικά ὄργανα πού φέρει. Αὐτή ἡ νέα ἔννοια διαχωρίστηκε ἀπό τήν ἔννοια “βιολογικό φύλο”.
Ἔμφυλη ταυτότητα θεωρήθηκε ὁ ἐσωτερικός καί προσωπικός τρόπος μέ τόν ὁποῖο τό ἴδιο τό πρόσωπο βιώνει τό φύλο του, ἀνεξάρτητα ἀπό τό φύλο μέ τό ὁποῖο γεννήθηκε. Ὑποστηρίζεται ὅτι ἡ ἔμφυλη ταυτότητα, ἡ αὐτοαντίληψη δηλαδή, πού σχηματίζει ἕνα ἄτομο σχετικά με τόν γυναικεῖο ἤ ἀνδρικό κοινωνικό ρόλο, μπορεῖ νά εἶναι σέ συμφωνία ἤ διαφορά πρός τό βιολογικό του φύλο. Ἡ κατασκευή τοῦ φύλου γίνεται ὄχι μέσα ἀπό τό βιολογικό ὑλικό πού φέρει κάποιος, ἀλλά μέσα ἀπό τόν τρόπο πού ἐμφανίζεται μέσα στήν κοινωνία.»
Ὁ ὁμιλητής τόνισε πώς «Παρουσιάζοντας τίς παραπάνω θεωρίες δέν ἀναφερόμαστε ἀσφαλῶς σέ ἐκεῖνες τίς περιπτώσεις ὅπου πράγματι ὑπάρχουν ἰατρικά προβλήματα ἐκ γενετῆς, δηλαδή παθολογικές καταστάσεις ὅπως ὁ ἑρμαφροδιτισμός.»
Καί συνέχισε: «Τόσο ὁ ἀρχαῖος Γνωστικισμός, ὅσο καί οἱ σύγχρονες ἀπόψεις περί Gender καί ἐξάλειψης τῆς διάκρισης τῶν δύο φύλων ὑποστηρίζουν ὅτι τό σῶμα τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἀπό τή φύση του ἀτελές, καί πρέπει εἶτε νά διορθωθῆ εἶτε νά ἀπορριφθῆ. Ὅπως οἱ Γνωστικοί μέσω αὐτῶν τῶν ἀντιλήψεων κατεδίκαζαν τόν γάμο καί τήν τεκνογονία, κατά τόν ἴδιο τρόπο οἱ σύγχρονες περί Gender θεωρίες ἔχουν ὡς ἀποτέλεσμα τήν ἄρνηση τοῦ γάμου καί τῆς τεκνογονίας.
Ὁ ὑπερτονισμός τῆς βουλήσεως καί τῆς ἐλευθερίας ἔναντι τῆς φύσης ὁδηγεῖ σέ πολλά ἄτοπα ἀποτελέσματα, διότι ἐάν ἰσχύη τελικά ἡ ἄποψη ὅτι τό παιδί καλεῖται νά ἐπιλέξη ποιό φύλο τοῦ ἁρμόζει ὅταν θά πάρη ἀπόφαση αὐτό τό ἴδιο, τότε μέ αὐτή τή λογική κάλλιστα μποροῦν νά ἰσχύουν οἱ ἀπόψεις ὅτι δέν πρέπει νά μαθαίνουμε στό μικρό παιδί νά ὁμιλῆ κάποια γλώσσα, ἀλλά νά τό ἀφήσουμε νά ἐπιλέξη ποιά γλώσσα θέλει νά ὁμιλῆ ὅταν μεγαλώση, δέν πρέπει νά τοῦ λέμε ποιοί εἶναι οἱ γονεῖς του ἀλλά νά τό ἀφήσουμε νά ἐπιλέξη ποιούς γονεῖς θέλει ὅταν μεγαλώση, δέν πρέπει νά τοῦ μαθαίνουμε γράμματα καί νά τόν ἀφήσουμε νά επιλέξη ὅταν μεγαλώση ἐάν θέλη νά μάθη γράμματα.»
Καί κατέληξε ὁ π. Θεόφιλος: «Γιά τήν Ὀρθόδοξη Θεολογία ὁ ἄνθρωπος εἶναι τό συναμφότερον, σῶμα καί ψυχή, ὡς μᾶς διδάσκει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς. Τό σῶμα του δέν εἶναι ὑποδεέστερο τῆς ψυχῆς, ἀλλά δημιούργημα τοῦ Θεοῦ καί κατά συνέπεια πρέπει νά γίνεται ἀπόλυτα σεβαστό.»
Κατόπιν, ἔλαβε τόν λόγο ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας καί μέ πόνο μά καί ἀγάπη, παρώτρυνε τούς Ἱερεῖς, ἐκτός ἀπό τήν Ἁγιοπνευματική βιοτή καί τόν πνευματικό ἀγῶνα, νά μελετοῦν γιά νά ἔχουν γνώση τῶν θεμάτων πού ἀπασχολοῦν τή σύγχρονη κοινωνία μας. Ὁ κόσμος θά πρέπει νά πληροφορῆται τήν ἀλήθεια τῆς Πίστεως ἀπό τήν Ἐκκλησία καί ὄχι ἀπό τίς “ροῦγες”, ὅπως χαρακτηριστικά τόνισε.
Ἐπακολούθησε συζήτηση ἐπάνω σέ τεθέντα ἐρωτήματα μεταξύ τοῦ ὁμιλητοῦ, τοῦ Ἐπισκόπου μας καί τοῦ Ἱεροῦ μας Κλήρου καί συνήχθησαν τά ἀπαραίτητα συμπεράσματα.
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ Π. ΘΕΟΦΙΛΟΥ ΣΕ PDF.
{youtube}nSHK1mEtUBE{/youtube}