Πηγή: Romfea.gr
Με μεγαλοπρέπεια και λαμπρότητα εορτάστηκε η μεγάλη θεομητορική Εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου στον ομώνυμο Ιερό Καθεδρικό Ναό της Ιερισσού Χαλκιδικής.
Του πανηγυρικού Εσπερινού, του Όρθρου και της Αρχιερατικής Θείας Λειτουργίας προεξήρχε ο Σεβασμιωτάτος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ενώ συμμετείχαν σ’ αυτήν ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Χρυσόστομος Μαϊδώνης, ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Ιγνάτιος Ριγανάς, ο και ομιλητής κατά την Ακολουθία του Εσπερινού, οι Αγιορείτες Αρχιμανδρίτες πατέρες Θωμάς Κύκλος και Φίλιππος Παπαναστασόπουλος, ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Βαρθολομαίος Χατζόγλου, οι Πρωτοπρεσβύτεροι π. Εμμανουήλ Λούπος και Στυλιανός Κατσίφος, ο Οικονόμος π. Ιωάννης Δραγώης, ο εκλεκτός Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Πρωτ. π. Μακάριος Ζωναράς και οι Ιεροδιάκονοι π. Εφραίμ Τσόλης και Μελέτιος Τσόγκας.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του προς το πολυπληθές εκκλησίασμα και τους εκπροσώπους των Τοπικών Αρχών του Δήμου Αριστοτέλη ο σεπτός Ποιμενάρχης της Χαλκιδικής κ. Θεόκλητος αναφέρθηκε μεστά στη μεγάλη εορτή του Γενεσίου της Υπεραγίας Θεοτόκου, τονίζοντας ότι προσήλθαμε σήμερα στην κυριώνυμη ημέρα της Εορτής για να δοξολογήσουμε το όνομα του Θεού και να Τον ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως για τη μεγάλη Του Ευλογία προς το ανθρώπινο γένος, να επιλέξη δηλαδή ό,τι το ωραιότερο, ό,τι το πολυτιμότερο, ό,τι το πιο αγνό από το αδαμιαίο φύραμα, την Θεοτόκο και Αειπάρθενο Μαρία, και μέσα από τα αίματά Της να ζυμώση την ανθρώπινη σωτηρία.
Για τούτο ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός ψάλλει θεόπνευστα: «Τούτο το όνομα (Θεοτόκος) άπαν το μυστήριο της οικονομίας συνίστησι», δηλαδή «Τούτο το όνομα της Θεοτόκου συνιστά ολόκληρο το Μυστήριο της Οικονομίας του Θεού και συνάμα περιέχει και ερμηνεύει όλο το Μυστήριο της ενσαρκώσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού», σήμειωσε ο Σεβασμιώτατος.
«Θα παρατηρήσατε αδελφοί μου ότι η Αποστολική περικοπή που αναγνώσθηκε σήμερα δεν αναφέρεται στην Κυρία Θεοτόκο, αλλά στον Χριστό μας και Υιό Της. Και αυτό γιατί η Θεοτόκος δεν είναι Θεός και δεν είναι ένα εκ των Προσώπων της Αγίας Τριάδος, αλλά είναι η θύρα και η οδός μέσω της οποίας γνωρίζουμε τον Χριστό: χωρίς την Θεοτόκο δεν ερμηνεύεται ο Χριστός, ούτε η πορεία του προς το ανθρώπινο γένος που υποστασιάζει την σωτηρία μας. Απολαμβάνουμε και γευόμαστε τη σωτηρία από τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό· Εκείνη όμως, ως Μητέρα Του, μεσιτεύει και πρεσβεύει για να λάβη σάρκα και οστά αυτή η Σωτηρία», είπε χαρακτηριστικά και ανέλυσε το λόγιο του Απόστολου Παύλου λέγοντος: «Προσερχώμεθα ουν μετά παρρησίας τω θρόνω της χάριτος, ίνα λάβωμεν έλεον και χάριν εύρωμεν εις εύκαιρον βοήθειαν» (Εβρ. δ’, 16), δηλαδή “Αφού τέτοιος είναι ο Αρχιερεύς μας Χριστός, ας πλησιάσουμε λοιπόν με θάρρος και άφοβη πεποίθηση προς τον Βασιλικό θρόνο Του, από τον οποίο πηγάζει η Χάρις, για να λάβουμε συγχώρηση για τις αμαρτίες μας και για να βρούμε εύνοια και να απολαύσουμε τις δωρεές, που θα μας παράσχουν βοήθεια επίκαιρη σε κάθε κρίσιμη ώρα πειρασμού”. Όντως έχει ανάγκη ο κόσμος για να ζήση,να προσέλθη στον θρόνο του Κυρίου μας και να λάβη έλεος και βοήθεια και χάρη. Αλλά η Εκκλησία μας, ως θρόνο πυρίμορφο Κυρίου, γνωρίζει τη Θεοτόκο Μαρία και Μητέρα Του. Ιδού, λοιπόν, η ανάγκη της υψίστης τιμής πρός την Θεοτόκο, που επαναλαμβάνουμε δεν είναι ο “Σωτήρ” ή ο “Βασιλεύς”, αλλά ο σάρκινος θρόνος του Βασιλέως Χριστού!
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Σεβασμιώτατος κ. Θεόκλητος διευκρίνισε ότι ο Θεός δεν είναι, όπως Τον κηρύσσει και Τον παρουσιάζει η Σχολαστική Δυτική Παπική Θεολογία· δηλαδή δυνάστης, πατριός και τιμωρός του ανθρώπου, όπως τον ζωγραφίζει και ο υπαρξιστής Σάρτρ. Είναι βεβαίως και δικαιοσύνη ο Θεός, αλλά πρωτίστως είναι αγάπη κατά τον Ιωάννη, είναι Πνεύμα φιλάνθρωπο, ανακαινιστικό και μεταμορφωτικό. «Ο Θεός αγάπη εστί», κηρύσσει η Θεολογία της Καινής Διαθήκης και πάλι ο Παύλος μας λέγει: «Η αγάπη έξω βάλλει τον φόβον», είπε ο Δεσπότης. Και συμπλήρωσε: «Παρήλθε η σκιά του Νόμου της χάριτος ελθούσης», ψάλλουμε στην ορθόδοξη υμνογραφία μας και το χαιρόμαστε και το απολαμβάνουμε και τούτο γιατί η εικόνα του Θεού στην ορθόδοξη θεολογία και μάλιστα στους Νηπτικούς Πατέρες είναι συνυφασμένη με ανείπωτους γλυκασμούς και ανεκλάλητους στεναγμούς ανακουφίσεως του ανθρωπίνου προσώπου, πρώτη δε φορέας αυτών των γλυκασμών και δέκτης είναι η μετά Θεόν θεός, η Παντάνασσα Μητέρα Του!
ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ
[widgetkit id=186]
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
[widgetkit id=185]