Τήν Κυριακή, 11η Δεκεμβρίου τ.ἔ., σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος, συνοδευόμενος ἀπό τούς Παν/τους Ἀρχιμ. π. Λεόντιο Καρίκα καί π. Νήφωνα Καζάνα καί τόν Διάκονο π. Ἐφραίμ Τσόλη, ἐπεσκέφθη τήν Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Κρήμνης, στήν ὁποία ἐφημερεύει ὁ Αἰδ/τος Οἰκ. π. Ἀστέριος Κοντός.
Ὁλόκληρο τό χωριό συμμετεῖχε στήν Θεία Λειτουργία μέ ἐπικεφαλῆς τόν φιλόχριστο Ἀντιδήμαρχο κ. Δημήτριο Κοντογιώργη (τόν καταγόμενο ἀπό τήν Κρήμνη), τόν Πρόεδρο τῶν Ριζῶν κ. Χρῆστο Παπαδημητρίου καί τόν Τοπικό Πρόεδρο κ. Ἀθανάσιο Παπαρνάκη.
Προξένησε ἐντύπωση τό γεγονός ὅτι οἱ μητέρες προετοίμασαν τά παιδιά τους καί ἰδιαίτερα τά νήπια, γιά τήν συμμετοχή τους στό Ποτήριο τῆς Ζωῆς, καθότι διανύουμε τήν ἐκκλησιαστική περίοδο τῆς Τεσσαρακοστῆς τῶν Χριστουγέννων καί εἰδικά τήν παροῦσα Κυριακή στούς Ἱερούς μας Ναούς ἀναγινώσκεται ἡ Εὐαγγελική Περικοπή τοῦ Μεγάλου Δείπνου πού ὁ Θεῖος Οἰκοδεσπότης, κατά τά λόγια τοῦ Κυρίου, ἐτέλεσε γιά νά καλέση σ’ αὐτό τόν σύμπαντα κόσμο.
Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος τόνισε ὅτι ὅλη ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας καί τό ἔργο Της ἀπορρέουν ἀπό τό Εὐχαριστιακό Δεῖπνο καί στήν Εὐχαριστία καταλήγοντας, βρίσκουν τό πλήρωμά τους. Ἡ Θεία Εὐχαριστία εἶναι τό βασιλικό Μυστήριο, κέντρο καί τέλος ὅλων τῶν ἐκκλησιαστικῶν Μυστηρίων, Μυστήριο Μυστηρίων. Σάν τό γευμόμαστε ζοῦμε τήν πραγματικότητα τῆς Θείας Κοινωνίας, τό παράφορο κορύφωμα τῆς Ἁγιοτριαδικῆς ἀγάπης, τῆς συναντήσεως τῆς Κοινότητας τῶν πιστῶν μέ τόν ἀναστημένο Κύριο, πού μεταβάλλει τή σύναξη τῶν πιστῶν, σέ σύναξη ἀθανάτων.
Ἡ Θεία Εὐχαριστία, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, εἶναι μυστική σύνοψη, παράσταση, παράταση, συγκεφαλαίωση καί συνέχιση τοῦ ἔργου τῆς ἐν Χριστῷ σωτηρίας, τῆς λυτρωτικῆς παρουσίας καί πράξεως τοῦ Χριστοῦ στόν χῶρο καί στόν χρόνο· συνιστᾶ τήν εἰσαγωγή, τἠν εἴσοδο τῆς ἀνθρώπινης φύσεως πού καθαρίστηκε μέ τό αἷμα τοῦ Ἀμνοῦ τοῦ Θεοῦ, στή σφαίρα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Κατά τό Εὐχαριστιακό Δεῖπνο, κατά τόν Ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας, “ὁ Βασιλεύς τῆς δόξης καλεῖ στό δεῖπνο, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ ὑποδέχεται τούς καλεσμένους… Ἡ ἐνυπόστατη σοφία τοῦ Θεοῦ Πατρός διαμοιράζει τό σῶμα της ὑπό τή μορφή τοῦ Ἄρτου καί προσφέρει τό ζωοποιό αἷμα Της ὑπό τή μορφή τοῦ οἴνου”.
Καί κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος: «Στά δῶρα τοῦτα χωράει ἡ αἰωνιότητα. Σέ ἕναν Ἅγιο Μαργαρίτη ὅλος ὁ Παράδεισος, ὁ Χριστός. Κι’ ἐσύ ζεῖς τήν ἐμπειρία τοῦ ψυχορραγοῦντος, καί τό σπαρτάρισμα τοῦ ἀρτιγέννητου… Εἶσαι νεκρός καί ζωντανός. Ἀνύπαρκτος καί παντοδύναμος. Πέφτεις στό κενό, καταποντίζεσαι καί πλημμυρίζεις ζωή, φτάνεις στήν αἴσθηση τῆς αἰωνίου παρουσίας Του, κατά τόν π. Βασίλειο Γοντικάκη (Εἰσοδικόν)».
[widgetkit id=550]