Τό θέρος ἡ Ἐπαρχία μας καί ἰδίως τά παράλιά της σφύζουν ἀπό παραθεριστές, Ἓλληνες ἀλλά καί ἀλλοδαπούς, κυρίως Βαλκανίους ὁμοδόξους ἀδελφούς μας πού ἀπολαμβάνουν τή δροσιά τῆς θάλασσας καί τό ὑπέροχο Ἑλληνικό καλοκαίρι. Ἓνα ἀπ’ αὐτά τά θέρετρα ἐπεσκέφθη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ἀκολουθούμενος ἀπό τόν Διάκονό του π. Κωνσταντίνο Ἰσαακίδη. Ἦταν ὁ ὑπό ἀνέγερσιν Ἐνοριακός Ἱερός Ναός τοῦ Ὁσίου Αὐξεντίου τοῦ ἐν Κατιρλί τῆς Μικρᾶς Ἀσίας στόν Κάτω Σταυρό. Τόν ὑπεδέχθησαν ὁ Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας Αἰδ. Οἰκ. π. Παναγιώτης Καλατζῆς καί ὁ παραθερίζων στόν ὂμορφο αὐτό τόπο π. Μίλος Πέσιτς, Κληρικός τῆς ὁμοδόξου Σερβικῆς Ἐκκλησίας, Θεολόγος καί Ἐφημέριος τοῦ Πάντσεβο Βελιγραδίου.
Ὡς ἦτο φυσικό ὁ Ναός ἐπληρώθη ἀπό τούς ἐνορίτες του καί παραθεριστές, μεταξύ τῶν ὁποίων τήν πλειοψηφία εἶχαν οἱ ἀδελφοί μας Σέρβοι. Γιά τοῦτο καί ὁ Σεβασμιώτατος παρεκάλεσε τόν π. Μίλος καί τμήματα τῆς Θείας Λειτουργίας, ὃπως τό ἀνάγνωσμα τοῦ Ἱεροῦ Εὐαγγελίου, τό ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ, πολλές λειτουργικές ἐκφωνήσεις καί τό ΠΙΣΤΕΥΩ ἀπεδόθησαν καί στίς δύο γλῶσσες. Ἐπικεφαλῆς τοῦ Λαοῦ ἦταν ὁ εὐλαβής Δήμαρχος Βόλβης κ. Διαμαντῆς Λιάμας.
Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος ἀνεφέρθη στή Εὐαγγελική περικοπή (Κυριακή Η΄ Ματθαίου) τή σχετική μέ τόν χορτασμό τῶν πέντε χιλιάδων ἀνθρώπων καί τοῦ πολλαπλασιασμοῦ τῶν ἂρτων καί τῶν ἰχθύων ἀπό τόν Κύριο. Χαρακτηριστική ἦταν ἡ ἀποστροφή του ὃτι ἡ Ἐκκλησία ὀφείλει μέ τά ἂχραντα Μυστήριά της νά τρέφη καθημερινά καί νά ζωογονῆ τόν ἂνθρωπο, καθότι ὁ Κύριος στούς Μαθητές Του ἒδωσε τήν ἐντολή «… δότε αὐτοῖς ὑμεῖς φαγεῖν» ( Ματθ. ιδ΄16), δηλαδή «…δῶστε τους ἐσεῖς – οἱ Μαθητές μου- τροφή»! Καί πράγματι γι’ αὐτό εἶναι ὀ Θεός καί γι’ αὐτό ἐδημιούργησε τήν Ἐκκλησία Του, γιά νά διακονῆ καί νά “τρέφη” καί Ἐκείνη τόν κόσμο, γιά νά ζήση ὀ κόσμος. Ἡ Ἐκκλησία διακονεῖ τόν κόσμο πρῶτα ἀπ΄ ὃλα μέ τήν τέλεση τῶν Μυστηρίων· μ’ αὐτά ζωογονεῖ, τρέφει καί ἀνακαινίζει τόν Λαό τοῦ Θεοῦ· αὐτήν τήν τροφή ἒλαβε ἐντολή νά “μοιράση” στόν κόσμο, πού καρτερικά ἀναμένει τή ζωοποίησή του ἀπ’ τό Ἃγιο Πνεῦμα μέσῳ αὐτῆς.
Ἡ Θεία Εὐχαριστία, τό Βάπτισμα, τό Χρίσμα, ἡ Ἐξομολόγηση, τό Εὐχέλαιο, ἡ Ἱερωσύνη κι ὁ Γάμος εἶναι ἑπτά θεοδίδακτοι καί θεοσύστατοι τρόποι, μέ τούς ὁποίους πραγματοποιεῖται καί φανερώνεται τό συνεχιζόμενο γεγονός τῆς Πεντηκοστῆς, ἡ ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἡ συστατική τῆς Ἐκκλησίας. Εἶναι ἑπτά συγκεκριμένες δυνατότητες, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, ὀργανικῆς ἐντάξεως ἢ καλύτερα δυναμικῆς ἐπανεντάξεως τοῦ ἀτομικοῦ μας βίου στή ζωή τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ σώματος, εἶναι γεγονότα πραγματοποιήσεως καί φανερώσεως τῆς Ἐκκλησίας ὡς συνεχιζομένης Πεντηκοστῆς, γεγονότα χαρισματικῆς συστάσεως τῆς καινῆς κτίσεως πού ζωοποιεῖται ἀπό τόν Παράκλητο. «Αὐτόν τόν δρόμο χάραξε ὁ Κύριος, θά πῆ ὁ Ἃγιος Νικόλαος Καβάσιλας, κατεβαίνοντας σέ μᾶς καί αὐτή ἂνοιξε τή θύρα εἰσερχόμενος στόν κόσμο· ἀνεβαίνοντας δέ καί πάλι στόν Πατέρα Του τήν ἂφησε ἀνοιχτή, ὣστε ἀπό κεῖ μέσῳ αὐτῆς νά ̓ρχεται σέ κοινωνία μέ τούς ἀνθρώπους… Διότι ἀποτυπώνοντας καί ἀπεικονίζοντας μέ τά Ἱερά Μυστήρια τήν ταφή Του, διά μέσου αὐτῶν ἀναγεννιόμαστε καί ἀναπλασσόμαστε καί ὑπέρλογα ἑνωνόμαστε μέ τόν Σωτῆρα… Γιατί αὐτά εἶναι ἐκεῖνα μέ τά ὁποῖα ζοῦμε καί κινούμαστε καί ὑπάρχουμε μέ Αὐτόν…»
Καί κατέληξε ὁ Δεσπότης: «Αὐτήν τή “θύρα” διαβαίνει στόν αἰῶνα ἡ Ἐκκλησία, γιατί ἀναγνωρίζει μαζί μέ τόν Ἃγιο Νικόλαο Καβάσιλα ὃτι ἡ Ἐκκλησία “σημαίνεται ἐν τοῖς μυστηρίοις”, φανερώνεται μέ τά Μυστήρια, ἑρμηνεύεται διά μέσου τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων. Τά Ἱερά Μυστήρια, λοιπόν, εἶναι ὁ τρόπος ζωῆς τῆς Ἐκκλησίας, μέ τόν ὁποῖο ἐκείνη γιορτάζει τήν “ἀνάμνηση” τοῦ θανάτου καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου καί καλεῖ τόν κόσμο νά μετάσχη στόν Σταυρό καί στήν Ἀνάσταση, στό Μυστήριο δηλονότι τοῦ ὃλου Χριστοῦ. Ἒτσι φυτευόμαστε στόν κῆπο τῆς ζωῆς καί γευόμαστε χαρισματικά τούς καρπούς πού γέννησε ἡ θεαγάπη!»
{flickrset}72157710258667301|573|430|142275543@N05|Y{/flickrset}