Με μεγάλη προσέλευση του κόσμου το ειδυλλιακό Προσκύνημα της Αγίας Μαρίνας Μοδίου, που βρίσκεται δίπλα στην Ρεντίνα και από τον 11ο αιώνα μαρτυρημένα κηρύσσει Χριστό, τίμησε την προστάτιδα του, την Κυριακή 17η Ιουλίου 2016 που η Ορθοδοξία εορτάζει τη μνήμη της, καθώς και τη μνήμη των Αγίων Πατέρων που συγκρότησαν την Δ’ εν Χαλκηδώνι Οικουμενική Σύνοδο.
Των όλων λατρευτικών εκδηλώσεων προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από Πανοσολογιωτάτους Αρχιμανδρίτες, Πρεσβυτέρους και Διακόνους της Επαρχίας του, καθώς και από Ιερωμένους από άλλες Ιερές Μητροπόλεις.
Στις πανηγυρικές εκδηλώσεις παρέστησαν ο Δήμαρχος Βόλβης κ. Διαμαντής Λιάμας, ο Βουλευτής κ. Ιωάννης Αναστασιάδης, ο Διοικητής της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομών – Αλεξιπτωτιστών Ταξίαρχος κ. Σάββας Κολοκούρης, ο Διοικητής Τροχαίας Ασπροβάλτας κ. Κωνσταντίνος Χαλκίδης, ο Αντιδήμαρχος Βόλβης κ. Γιώργος Δεμερτζής κ.α.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του παρουσίασε το μαρτυρικό βίο της Αγίας Μαρίνης, του 15χρονου κοριτσιού, που επί Κλαυδίου Καίσαρος, το 270 μ.Χ. εμαρτύρησε στην Πισιδία της Μικρασιατικής Κιλικίας ομολογώντας Χριστό και Αυτόν Εσταυρώμενο και Αναστάντα.
Παρουσίασε το «ανδρικό» φρόνημα της Μαρίνας, η οποία όντας θυγατέρα του Αιδεσίου, Ιερέα των Ειδωλολατρικών Θεών, αρνήθηκε εμπρός από τον Έπαρχο Ολύμβριο να θυσιάσει στα είδωλα και για τούτο μαρτύρησε φρικτά και αποκεφαλίστηκε.
Ο ομιλητής παρουσιάζοντας το βίο της Αγίας Μαρίνας διερωτήθη ποια σχέση μπορεί να έχει ο Χριστιανισμός των πρώτων αιώνων, το φρόνημα δηλαδή των Μαρτύρων, το φρόνημα της Αγίας Μαρίνας, του Αποστόλου Παύλου και των λοιπών Μαρτύρων της Εκκλησίας με τον αποδυναμωμένο Χριστιανισμό, τον γνώριμο στις καταναλωτικές κοινωνίες του αιώνα μας.
Η Ορθοδοξία συνέχισε ο Δεσπότης της Ιερισσού δεν μπορεί να αυτοπεριορίζεται σε μια κάστα ανθρώπων που επιτελούν συστηματικά ή ακόμα και πρότυπα μερικά τυπικά καθήκοντα. Και τούτο γιατί ο Χριστός δεν ήρθε στον κόσμο για να “καλύψει” τα κακώς έχοντα, αλλά για να κάνει την επανάσταση της αγάπης, της αλήθειας, του δικαίου και για να καταστήση τον άνθρωπο και τον κόσμο μέτοχο της Βασιλείας του Θεού, προσφέροντας δυνατότητα σωτηρίας στο πλάσμα του.
Είναι τρανή προδοσία του έργου Του να ερχόμαστε σήμερα εμείς οι ακόλουθοι Του και να εφαρμόζουμε ένα στείρο πνεύμα δικό μας, που το επενδύουμε με διάφορες λογοκρατικές ή άλλες μορφές εκφράσεως, νομίζοντας, πως έτσι εξαντλούμε τα περιθώρια των υποχρεώσεων μας.
Ο σημερινός τρόπος ζωής των Χριστιανών συνιστά προδοσία του έργου του Χριστού και συνάμα αποτελεί παραχάραξη της γνήσιας μορφής του Θεανθρώπου και της διδασκαλίας Του.
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος: «Έλλειψε η διάθεση μας να υπερασπίσουμε την πίστη μας, να δεχθούμε τον καταιγισμό της ειρωνείας των άλλων για χάρη της, να δοκιμάσουμε την πίκρα του περιφρονημένου για το όνομα του Χριστού! Για τούτο αν τολμήσουμε και αναστήσουμε το μαρτυρικό φρόνημα των πρώτων χριστιανικών αιώνων, θα έχουμε λόγο υπάρξεως στην σημερινή κοινωνία και στο αύριο!».
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ (16/07/2016)
[widgetkit id=488]
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ (17/07/2016)
[widgetkit id=489]