Χρήστος Καναρόπουλος για την www.romfea.gr
Με βυζαντινή μεγαλοπρέπεια τιμήθηκε το Πανάγιο Πνεύμα στον ομώνυμο Ιερό Ναό του Μοδίου Δήμου Βόλβης, την Δευτέρα 5η Ιουνίου 2017.
Παρών στη λειτουργική σύναξη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, συνοδευόμενος από τον Πρωτοσύγκελλο της Ι. Μητροπόλεως Παν. Αρχιμ. π. Χρυσόστομο Μαϊδώνη, τους Παν. Αρχιμ. π. Λεόντιο Καρίκα και π. Στέφανο Τσιγκερλιώτη και τους Διακόνους π. Εφραίμ Τσόλη και π. Γεώργιο Κυριάκου.
Ο Λαός της Κωμοπόλεως και της ευρύτερης περιοχής προσήλθε για να προσκυνήσει τον παραδοσιακό Ιερό Ναό και να τιμήσει το τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος.
Παρόντες ο Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης κ. Σάββας Αναστασιάδης, ο Δήμαρχος Βόλβης κ. Διαμαντής Λιάμας, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας κ. Αθανάσιος Κωστούδης, ο Υποδιοικητής της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομέων – Αλεξιπτωτιστών κ. Στυλιανός Γασπαράκης και εκπρόσωποι της ΚΕ.Π.Α. με τιμητικό άγημα προς τιμήν της Εκκλησίας.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι για τον άνθρωπο αποβαίνει κόλαση η διηνεκής αλλοτρίωση από το Άγιο Πνεύμα· και τούτο γιατί το απολυτρωτικό έργο του Χριστού μας γνωρίζεται και πραγματώνεται, αυξάνεται και τελειώνεται με τη διαρκή παρουσία – οικονομία του Παρακλήτου.
Το μυστήριο του Χριστιανισμού δεν είναι μόνο ενέργεια του Πατρός ή μόνο αυτουργία του Χριστού και εμπειρία εν Χριστώ αλλά και συνέργεια του Αγίου Πνεύματος και ιδίως ζωή εν Αγίω Πνεύματι.
Χωρίς την κοινωνία του Παρακλήτου η μαρτυρία της Εκκλησίας καταντά κενός τύπος, η διακονία επιτήδευση, η προσευχή μονόλογος, η Λειτουργία μυστικομαγική τελετή, το σώμα του Χριστού απλός οργανισμός και ο ποιμαντικός μόχθος οργανωτική κίνηση στο κενό.
Και συνέχισε ο σεπτός Ποιμενάρχης της Χαλκιδικής· η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος στο σώμα της Εκκλησίας έγινε η θεία ψυχή του θεανθρώπινου αυτού οργανισμού, στο οποίο από τότε παραμένει. Αυτό βαπτίζει, Αυτό χαρίζει ζωή και δίνει πνοή στην ψυχή, Αυτό μεταγγίζει τη ζωή του Χριστού στους χριστιανούς, Αυτό διαιρεί και μοιράζει τα χαρίσματα, Αυτό αγιάζει, οικοδομεί και κατευθύνει την Εκκλησία στην Αλήθεια. Αυτό τίθεται ως βασιλικό χρίσμα επί της ανθρώπινης φύσεως του Υιού, της Κεφαλής του σώματος της Εκκλησίας, και μεταδιδόμενο σε κάθε μέλος του σώματος αυτού, δημιουργεί πολλούς “χριστούς” Κυρίου, “μετόχους” και “κοινωνούς” του Ενός Χριστού Θεανθρώπου και “μετόχους” Πνεύματος Αγίου.
Διευκρίνισε βέβαια ο Δεσπότης ότι το Άγιο Πνεύμα ούτε αντικαθιστά, ούτε υποκαθιστά τον Χριστό μας, αλλά μάς ικανώνει για τον Χριστό κατεργαζόμενο μέσα μας τη διαρκή έλευση και παρουσία Του.
Χωρίς Αυτό παραμένει άγνωστη η θεότητα και η θεανθρωπότητα του Κυρίου μας, ενώ με Αυτό γευόμαστε όσα ο Θεός μας χάρισε εν Χριστώ, εξιχνιάζουμε το μυστήριο του Χριστού, εγκεντριζόμαστε στο Σώμα Του και μετέχουμε στη ζωή Του διαρκώς μεταμορφούμενοι και ενδυναμούμενοι για να οικειοποιηθούμε τη σωτηρία. Άλλωστε εμείς όλοι ένα Πνεύμα ποτιστήκαμε, το δε Πνεύμα ποτιζόμενοι, τον Χριστό γευόμαστε, κατά τον Μέγα Αθανάσιο.
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος κ. Θεόκλητος με τα λόγια του Χρυσοστόμου: “Το σκάφος τούτο, δηλαδή η Εκκλησία μας, δεν έχει κατασκευαστεί από ‘μας με σανίδες, αλλά έχει συναπαρτιστεί από τις θείες Γραφές· ούτε αστέρες το καθοδηγούν από το άνω στερέωμα αλλά ο Ήλιος της Δικαιοσύνης Χριστός κατευθύνει αυτόν μας τον πλου και καθόμαστε στα πηδάλιά του όχι αναμένοντας το φύσημα του Ζέφυρου, αλλά την πραεία αύρα του Πνεύματος. Και αν ο Ανδρέας μαρτυρούσε για τον Χριστό και αν ο Παύλος κοπίαζε, όμως ο Παράκλητος ήταν παρών!”.
[widgetkit id=622]