εκ της ιστοσελίδος Romfea.gr
Τήν Κυριακή, 7η Φεβρουαρίου 2016, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος χοροστάτησε στον Όρθρο και προέστη της Θείας Λειτουργίας στον Ιερό Ναό Αγίας Ακυλίνης Ζαγκλιβερίου, παραμονή της εορτής της ανευρέσεως των Ιερών Λειψάνων της Αγίας Ακυλίνης, που έλαβε χώρα στις 8 Φεβρουαρίου του 2012.
Σημειωτέον ότι το εσπέρας της 7ης προς 8ην Φεβρουαρίου 2016 στον ως άνω Ιερό Ναό πραγματοποιήθηκε Ιερά Αγρυπνία, προς τιμήν της Αγίας, από τον Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητροπόλεως, Παν/το Αρχιμανδρίτη π. Χρυσόστομο Μαιδώνη, στην οποία έψαλλαν οι Αδερφές της Ι. Μ. Αγίου Κοσμά του Αιτωλού Αρναίας.
Στη Θεία Λειτουργία τον Σεβασμιώτατο πλαισίωσαν οι Πανοσιολογιώτατοι Αρχιμανδρίτες π. Χρυσόστομος Μαιδώνης και π. Λεόντιος Καρίκας, ο Πρωτοπρεσβύτερος π. Παναγιώτης Κορκόντζιλας, ο Οικονόμος π. Αθανάσιος Κούκος και οι Ιεροδιάκονοι π. Μελέτιος Τσόγκας και π. Γεώργιος Κυριάκου.
Οι Ζαγκλιβερινοί προσήλθαν στην 5η επέτειο της ανευρέσεως των Ιερών Λειψάνων της Αγίας τους, με επικεφαλής τον τέως Υπουργό και νυν Βουλευτή κ. Θεόδωρο Καράογλου, τον Αντιδήμαρχο Λαγκαδά κ. Γεώργιο Κεμαλμά και τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κ. Αναστάσιο Οικονόμου.
Ήταν η πρώτη φορά που ο Σεβασμιώτατος λειτούργησε στον Ιερό Ναό μετά την τοποθέτηση του νέου Εφημερίου, Οικονόμου π. Αθανασίου Κούκου, ο οποίος κατέλαβε τη θέση αυτή από τον παρελθόντα Ιανουάριο.
Σκοπός της τοποθετήσεως αυτής από τον Δεσπότη είναι η επιθυμία του να καταστή γνωστή στο Πανελλήνιο η Αγία Νεομεγαλοπαρθενομάρτυς Ακυλίνα, της οποίας τα Ιερά Λείψανα ως γνωστόν μετεφέρθησαν από την Όσσα Λαγκαδά στο Ζαγλκιβέρι από τον νυν Μητροπολίτη Ιερισσού, με ευλογία και προσφορά του φιλαγίου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαγκαδά, Λητής και Ρεντίνης κ. Ιωάννου, ο οποίος με τις άοκνες προσπάθειές του τα ανεύρε κατά μήνα Φεβρουάριο του 2012.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος παρετήρησε ότι το Ζαγλκιβέρι έχει την τιμή να κατέχη στα “σπλάγχνα” του και μάλιστα σε περίφημη αργυρά λειψανοθήκη, τα “τιμιώτερα λίθων πολυτελών”, Ιερά Λείψανα της Αγίας, η οποία εγγενήθη στο Ζαγκλιβέρι το 1745 μ.Χ. και επότισε με το αίμα Της τα σεπτά χώματά του το 1764 μ.Χ., τιμώντας την ελληνική φύτρα της και μαρτυρώντας υπέρ Χριστού του Θεού.
Ως δήλωσε ο Ιεράρχης, απόφασή του είναι να καταστήση γνωστή την Αγία Ακυλίνα σε όλη τη Χώρα μας και άπαντα τον ορθόδοξο κόσμο, καθότι τα μυροβλύζοντα Ιερά Της Λείψανα, αποτελούν σύγχρονη πηγή αγιασμού και ευλογίας του Χριστεπωνύμου Πληρώματος, κάτι που έχει ανάγκη ο δεινά δοκιμαζόμενος Λαός μας και η ανά τον κόσμο Ορθοδοξία.
Για τον λόγο αυτό μετέθεσε από τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Στεφάνου Αρναίας τον Προϊστάμενό του π. Αθανάσιο Κούκο, κατόπιν και δικής του θελήσεως, στον Ναό Της, για να αναδείξη την τιμή προς την Αγία μας και να καταστήση τον Ιερό Ναό της Νεομάρτυρος Προσκύνημα, προβάλλοντας συνάμα το αγιοτόκο Ζαγκλιβέρι.
Στά πλαίσια αυτά ανεκοίνωσε ότι παραλλήλως προς όλες τις καθημερινές Ακολουθίες, θα τελείται από τούδε και στο εξής η Ακολουθία του Εσπερινού και της Παρακλήσεως της Αγίας την Τετάρτη στις 5 το απόγευμα και την Παρασκευή την ίδια ώρα, η Ακολουθία του Εσπερινού και το Μικρό Απόδειπνο με τους Χαιρετισμούς της Αγίας.
Επίσης ζήτησε από τον νέο Προϊστάμενο να είναι ανοιχτός ο Ιερός Ναός για τους φιλομάρτυρες προσκυνητές, ώστε σε συνεργασία με τα τουριστικά γραφεία της Χώρας ο προσκυνηματικός τουρισμός να συμπεριλαμβάνη και την επίσκεψη – προσκύνημα στον Ναό Της.
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος κ. Θεόκλητος: “Οι καθηγητές Πανεπιστημίου που εξέτασαν τα Ιερά Λείψανα της Αγίας Ακυλίνης, όταν ανερεύθησαν το 2012, έμειναν κατάπληκτοι εμπρός από τα βασανιστήρια που είχαν αφήσει εμφανή τα στίγματα τους επάνω στο σώμα Της Αγίας, και επιπλέον από τα ροδόχροα στίγματα που στολίζουν την Τιμία Κάρα και τις χείρες Της, τα οποία διακρίνονται καθαρότατα μέσα από την Ιερά Της Λάρνακα, ως αποτέλεσμα του καυστικού υγρού που οι αλλόθρησκοι έριπταν πάνω Της, μετά από τον φοβερό ξυλοδαρμό που Την υπέβαλλαν.
Αυτά τα “στίγματα” προσκυνώντας, του Χριστού τα στίγματα προσκυνούμε, τα οποία ανταναπληροί η Ακυλίνα, προσφέροντας τον σωματικό της εαυτό ως δώρο στον Κύριο και ως Μαρτύριο σε εμάς για την αέναη παρουσία Του, παρουσία του Χριστού, του χθές και σήμερον, του Αυτού και εις τους Αιώνας”.
[widgetkit id=413]