Τήν Κυριακή τῶν Βαΐων πού ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει πανηγυρικά ὡς προανάκρουσμα τοῦ Πάθους καί τῆς λαμπροφόρου Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, ἀναμιμνησκόμενη τή δόξα καί τό μεγαλεῖο μέ τά ὁποῖα ὑπεδέχθη ὁ “Ἰουδαϊκός ὄχλος” τόν Κύριο, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος ἀκολουθούμενος ἀπό τόν Παν/το Ἀρχιμ. π. Λεόντιο Καρίκα καί τούς Διακόνους τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως π. Ἐφραίμ Τσόλη καί π. Γεώργιο Κυριάκου, ἐπεσκέφθη τή δεύτερη Ἐνορία τῆς Ἱερισσοῦ, τόν πάγκαλο Ἱ.Ν. Ἁγίου Νικολάου, ὅπου τόν ὑπεδέχθησαν τόσον ὁ νέος Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας Οἰκ. π. Βασίλειος Ἀνυφαντής καί ὁ Συνταξιοῦχος Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας αὐτῆς καί κτήτωρ τοῦ πανέμορφου τούτου παλλαδίου, Πρωτ. π. Ἐμμανουήλ Λοῦπος.
Ὁ εὐλαβής Λαός τῆς Ἱερισσοῦ κρατῶντας στά χέρια του τά βαΐα τῶν φοινίκων ὡς δοξαστικό ὕμνο πρός τόν παθόντα καί ἀναστάντα Κύριό μας προσῆλθε ὁμοθυμαδόν στήν Εὐχαριστιακή Σύναξη, πού ὅπως εἴπαμε συνιστᾶ προανάκρουσμα τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος. Μαζί του καί οἱ ἄρχοντες τοῦ τόπου, ὁ Δήμαρχος Ἀριστοτέλη κ. Γ. Ζουμπᾶς, ὁ Ἀντιδήμαρχος κ. Δ. Ψιλιάγκος, ὁ Πρόεδρος τοῦ Δημ. Συμβ. κ. Γ. Πασχαλίδης καί ἀρκετοί Τοπικοί καί Δημοτικοί Σύμβουλοι.
Ὁ Σεβασμιώτατος στήν προσλαλιά του ὡμίλησε γιά τήν ὑποδοχή τοῦ Κυρίου στά Ἱεροσόλυμα ἀπό τόν Ἰουδαϊκό ὄχλο, λέγοντας χαρακτηριστικά ὅτι μέσα στίς ποικίλες ὑποδοχές πού ἀπήλαυσε ὁ Ἰησοῦς κατά τό διάστημα τῆς ἐπιγείου ζωῆς Του, ξεχωριστή λαμπρότητα καί θέση παίρνουν οἱ δύο τελευταῖες: στό σπίτι τοῦ Λαζάρου ἡ μιά, στά Ἱεροσόλυμα ἡ ἄλλη. Δύο ὑποδοχές βέβαια, τρεῖς ὅμως οἱ τρόποι ἐκδηλώσεως ἀπέναντι στόν θεῖο Νυμφίο. Ἀπό τήν ἀγγελόμορφη Μαρία ὁ ἕνας· ἀπό τόν προδότη Ἰούδα ὁ δεύτερος καί ἀπό τόν ἄστατο ὄχλο ὁ τρίτος. Εἶναι προφανές ὅτι ὁ καθένας ἀπό αὐτούς τούς τρόπους ἐκφράζει καί ἀντιπροσωπεύει καί ἀπό μία μερίδα ἀνθρώπων, ἀνάλογα μέ τό πῶς ὑποδέχονται τόν Κύριο.
Ἡ πρώτη μερίδα ἔχει ὑπόδειγμα τήν γλυκειά Μαρία, πού Τόν λάτρευε, πού Τόν διακονοῦσε καί πού τήν φυχή της ἔθυσε ὑπέρ τοῦ Διδασκάλου, συνέχισε ὁ ὁμιλητής. Τούτη ἡ θεία μορφή ἐκφράζει μιά μεγάλη μερίδα ἀνθρώπων πού μέ τά ἐσώψυχά τους ὕμνο ἀναμέλπουν πρός Τόν Ἐρχόμενο γιά τό ἑκούσιο Πάθος καί μέ τούς πλοκάμους τῶν μαλλιῶν τους σπογγίζουν διαχρονικά τό δάκρυ τοῦ Σταυροῦ Του. Μύρα ἔχει ἡ ψυχή τους, Τοῦ τά προσφέρουν ἁπλόχερα. Μέτρο ἡ θυσία, σύμβολο ἡ Μαρία.
Ἡ δεύτερη μερίδα ἔχει ἐκφραστή τόν Ἰούδα, πού μέσα στό σπίτι τοῦ Λαζάρου, πνιγμένος στό κοσμικό συμφέρον καί στήν ἐφάμαρτη ἀδαμιαία λογική, ἰδίως δέ πληρωμένος ἀπό τό σκουριασμένο τέλμα τοῦ ὑλισμοῦ, ἀδυνατεῖ, κατά τόν ἀείμνηστο Κων. Κούρκουλα, νά μετρήση τό μεγαλειῶδες θέαμα τῆς ἀγάπης πού ξέρει νά διαλέγη τό μέτρο τῆς θυσίας καί τά μετράει ὅλα ὁ ἂχάριστος μέ τόν πῆχυ τοῦ χρήματος. Τόν ἐνοχλεῖ τό γονάτισμα τῆς ἀγαπώσης καρδιᾶς, γιατί κάτι τέτοιο ποτέ του δέν εἶχε μέσα του. Τό ἴδιο καί ἡ μερίδα τῶν ἀνθρώπων πού ἐκφράζει ὁ προδότης μαθητής, ἀδυνατεῖ νά μετρήση τό μεγαλεῖο τῆς ἀγάπης, λογαριάζοντας καί θεοποιῶντας τήν καλοπέραση καί τό χρῆμα.
Καί ἡ τρίτη μερίδα, ὁ ὄχλος. Σήμερα κρατάει κλάδους φοινίκων καί Τόν περιβάλλει μέ τό “ὡσαννά”, Τόν ἀνακηρύσσει βασιλιά του καί Τόν δοξάζει. Αὔριο, δείχνοντάς Του τόν Σταυρό μανιασμένα κράζει “ἆρον, ἆρον σταύρωσον αὐτόν”, ἀπευθυνόμενος στόν “λίγο” Ἡγεμόνα, τόν Πιλάτο. Τό “σκῆπτρο” πού ἔδωσαν στόν Ἰησοῦ τήν ἡμέρα τῆς βαϊφόρου στά Ἱεροσόλυμα, τό ἀντάλλαξαν μέ τόν ἐμπαιχτικό κάλαμο τῆς Μ. Παρασκευῆς στό Πραιτώριο. Ἄστατος ὁ ὄχλος, ἐκφράζει τό ἄστατο τῆς μερίδας ἐκείνης πού μέ τή φαύλη καί τήν ὑλιστική της πορεία κραυγάζει κάθε στιγμή μπροστά ἀπό τό κοσμικό προσκήνιο-Πραιτώριο: “οὐκ ἔχομεν βασιλέα εἰμή Καίσαρα”! Δακρύβρεκτα τά πρόσωπα τῆς μερίδα αὐτῆς τή Μ. Πέμπτη καί τήν Μ. Παρασκευή, γιά νά ἐπιστρέψουν στά ἴδια ἤ καί χειρότερα ἀπό τή Δευτέρα τοῦ Πάσχα.
Καί κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος: «Πῶς ὑποδέχεσαι, ἀδελφέ μου τόν Κύριο; Σάν τή Μαρία, σάν τόν Ἰούδα, ἤ τόν εὐμετάβολο ὄχλο; Ψάξε μέσα σου καί βρές! Τή δέ Μ. Παρασκευή σάν θά Τοῦ ἀσπασθῆς τά Ἄχραντα Πόδια, πές Του, ἔτσι Σέ ὑποδέχομαι, ἔτσι Σέ θέλω! Μά πρόσεξε τί θά σοῦ ἀπαντήση Ἐκεῖνος τήν ὥρα ἐτούτη!»
Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας χειροθέτησε ὁ Σεβασμιώτατος εἰς Πρωτοπρεσβύτερο τόν νέο Ἐφημέριο τοῦ Ναοῦ, π. Βασίλειο Ἀνυφαντῆ, πού ἀφήνοντας τήν γενέτειρά του Ἠλεία, ἤλθε νά διακονήση τήν ταπεινή μας Μητρόπολη. Ὁ π. Βασίλειος εἶναι πατέρας τριῶν παιδιῶν, ἀπόφοιτος Ἐκκλησιαστικοῦ Λυκείου καί Ι.Ε.Κ. καί τῆς Ἀνωτάτης Ἐκκλησιαστικῆς Ἀκαδημίας Θεσσαλονίκης. Χειρίζεται ἄριστα τό διαδίκτυο καί ὁμιλεῖ τήν ἀγγλική. Τοῦ εὐχόμεθα νά εἶναι ἄξιος καί νά διακονήση εὐόρκως τόν Θεό καί τόν πονεμένο Λαό Του, διακαιώνοντας τήν ἐπιλογή αὐτή τοῦ Ποιμενάρχου μας.
[widgetkit id=601]