Τήν Κυριακή 3η Αὐγούστου τ.ἔ. (Κυριακή Η΄ Ματθαίου) ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ ἐπεσκέφθη τήν Ἐνορία τῆς ἁγίας Κυριακῆς Ὀλυμπιάδος καί προέστη τῆς Εὐχαριστιακῆς Συνάξεως. Τόν Μητροπολίτη μας περιέβαλαν ὁ Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Λεόντιος Καρίκας, ὁ Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας πρωτοπρεσβύτερος π. Χαράλαμπος Δουλγκέρης, ἐκλεκτός κληρικός τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως καί οἱ Διάκονοι π. Ἐφραίμ Τσόλης καί π. Μελέτιος Τσόγκας.
Ἡ Ὀλυμπιάδα κατά τούς θερινούς μῆνες συγκεντρώνει ἀρκετούς παραθεριστές, οἱ ὁποῖοι τιμώντας τίς παραδόσεις τους προσέρχονται στόν κυριακάτικο ἐκκλησιασμό. Ἔτσι ὁ Ἱερός Ναός τῆς ἁγίας Κυριακῆς ἐπληρώθη ἀπό πιστούς καί φιλοξενούμενους.
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του μιλώντας ἐπί τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς τοῦ πολλαπλασιασμοῦ τῶν πέντε ἄρτων καί δύο ἰχθύων (Ματθ. ιδ’ 14-22) παρετήρησε ὅτι ὁ Θεός γι’ αὐτό ὑπάρχει, γιά νά τρέφη τόν κόσμο Του. Καί γι’ αὐτό εἶναι ἡ Ἐκκλησία Του: γιά νά διακονῆ καί νά “τρέφη” κι ἐκείνη τόν κόσμο, γιά νά ζήση ὁ κόσμος. Ἡ Ἐκκλησία διευκρίνισε ὁ Δεσπότης διακονεῖ τόν κόσμο πρῶτα ἀπ’ ὅλα μέ τήν τέλεση τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων της. Μ’ αὐτά ζωογονεῖ, τρέφει, ἀνακαινίζει καί μεταμορφώνει τόν λαό τοῦ Θεοῦ. Αὐτή τήν τροφή ἔλαβε ἐντολή νά “μοιράση” στόν κόσμο, πού καρτερικά ἀναμένει τή ζωοποίησή του ἀπό τόν Παράκλητο μέσω αὐτῆς…
Τά Ἱερά τῆς Ἐκκλησίας μας Μυστήρια, εἶπε ὁ ὁμιλητής, δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό τό ἕνα καί μεγάλο Μυστήριο τοῦ ὅλου Χριστοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, μυστήριο πού φανερωμένο πιά ἀποτελεῖ τό κέντρο καί τό νόημα τῆς ζωῆς τοῦ κόσμου. Πρόκειται γιά τό ἕνα, ἀρχικό καί μοναδικό Μυστήριο τῆς Σαρκώσεως, τοῦ κηρύγματος, τῆς θαυματουργίας, τοῦ θανάτου καί τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ, πού μαρτυρεῖται, ἀναπτύσσεται καί παρατείνεται στούς αἰῶνες μέ τά Ἱερά Μυστήρια. Κέντρο του, τό “βασιλικό” Μυστήριο τῶν Μυστηρίων, ἡ καρδιά τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων, τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας. Τά Ἱερά Μυστήρια, εἶπε ὁ Δεσπότης, εἶναι τόσο Ἱερά Μυστήρια ὅσο συνδέονται μέ τήν Εὐχαριστία. Στό σημεῖο αὐτό ὑπενθύμισε ὅτι στήν Ἀρχαία Ἐκκλησία ὅλα τά Ἱερά Μυστήρια ὁδηγοῦσαν στήν Εὐχαριστία, ἦταν ὀργανικά μέρη τῆς Εὐχαριστιακῆς Λειτουργίας, εἶχαν τήν τελείωσή τους στό Δεῖπνο τοῦ Κυρίου καί ἦσαν Μυστήρια ἀκριβῶς γιατί διέθεταν τή μαρτυρία καί τήν εὐχαριστιακή συναίνεση τῆς Ἐκκλησίας τοῦ ὅλου Χριστοῦ! Ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος ἔλεγε: «Ἡμῶν δέ σύμφωνος ἡ γνώμη τῇ Εὐχαριστίᾳ», δηλαδή «Ἡ πίστη μας εἶναι Εὐχαριστιακή, δηλαδή εἶναι σύμφυτη μέ τήν Εὐχαριστία». Γιά νά ἐκφράση τήν πεποίθηση τοῦ Λαοῦ ὅτι κάθε Μυστήριο ἀνάγεται στή σύσταση τῆς Θείας Εὐχαριστίας, τοῦ ἑνός δηλαδή Πάσχα, τῆς διαρκοῦς Πεντηκοστῆς, τῆς θερμουργοῦ παρουσίας τοῦ Παρακλήτου στήν ζωή τοῦ πιστοῦ! Γι’ αὐτό ἐργάζεται ἡ Ἐκκλησία, γιά νά μεταμορφώση τόν κόσμο σ’ Εὐχαριστία!
Ὁ ἅγιος Νικόλαος ὁ Καβάσιλας, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, θά πῆ ὅτι ἡ Ἐκκλησία «σημαίνεται ἐν τοῖς μυστηρίοις», «φανερώνεται, ἀποκαλύπτεται, ἑρμηνεύεται μέ τά ἱερά μυστήρια». Τά Ἱερά Μυστήρια, λοιπόν, εἶναι ἑπτά θεοδίδακτοι καί θεοσύστατοι τρόποι, μέ τούς ὁποίους πραγματοποιεῖται καί φανερώνεται τό συνεχιζόμενο γεγονός τῆς Πεντηκοστῆς, ἡ ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἡ συστατική τῆς Ἐκκλησίας. «Αὐτόν τόν δρόμο χάραξε ὁ Κύριος κατεβαίνοντας σέ μᾶς καί αὐτή ἄνοιξε τή θύρα εἰσερχόμενος στόν κόσμο· ἀνεβαίνοντας δέ καί πάλι στόν Πατέρα Του, τήν ἄφησε ἀνοιχτή ὥστε ἀπό ἐκεῖ μέσω αὐτῆς νά ἔρχεται σέ ἐπικοινωνία μέ τούς ἀνθρώπους» (ἅγιος Νικόλαος Καβάσιλας).
Καί κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος: «Ἀφοῦ τά Ἱερά Μυστήρια δέν περιέχουν μόνο, ἀλλά παρέχουν τήν θεία Χάρη, πῶς προσέρχεσαι σ’ αὐτά, ἀδελφέ μου; Δοκιμάζεις τόν ἑαυτό σου; Καθαρίζεις τόν ψυχικό σου χῶρο; Ἤ σπιλωμένος μέ ἁμαρτία καί πάθη καί ἀκαθαρσίες πνευματικές τά πλησιάζεις; Πῶς πλησιάζεις, ἀδελφέ μου, τόν Χριστό;»
[widgetkit id=173]