Στόν μεγαλόπρεπο καί παραδοσιακά φροντισμένο Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου ἐνδόξου Ἀποστόλου Παύλου τῆς Νέας Ἀπολλωνίας, ἑορτάστηκε μέ κατάνυξη καί λαμπρότητα ἡ γιορτή τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟ καί τήν συνοδεία του, τήν Πέμπτη 29η μηνός Ἰουνίου τ. ἔ.. Συμπαραστατούμενος ὁ Σεβασμιώτατος ἀπό τούς Διακόνους τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως π. Ἐφραίμ Τσόλη καί π. Γεώργιο Κυριάκου, τόν καλό Ἐφημέριο τῆς Ν. Ἀπολλωνίας Οἰκ. π. Γεώργιο Κυζιρίδη, τούς Πανοσ. Ἀρχιμ. π. Λεόντιο Καρίκα καί π. Μελέτιο Τσόγκα καί τόν συνταξιοῦχο Πρωτοπρ. π. Ἀθανάσιο Κοντό, προέστη τοῦ Ὄρθρου καί τῆς πανηγυρικῆς Θείας Λειτουργίας.
Τό χριστεπώνυμο πλήρωμα προσῆλθε ὁμαδικῶς γιά νά τιμήση τούς “δοκοῦντας στύλους εἶναι τῆς Ἐκκλησίας” καί νά πάρη τήν εὐλογία τῶν μεγάλων τούτων Ἀποστόλων, οἱ ὁποῖοι ὑπῆρξαν αὐτόπτες καί αὐτήκοοι μάρτυρες τοῦ Λόγου. Ἐπικεφαλής τοῦ Λαοῦ ὁ τ. Ὑπουργός καί νῦν Βουλευτής κ. Θεόδωρος Καράογλου, ὁ Πρόεδρος τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Βασίλειος Κυριάκου καί ὁ Διοικητής τοῦ Ἀστυνομικοῦ Τμήματος Ν. Ἀπολλωνίας Ὑπαστυνόμος Α΄ κ. Παναγιώτης Δαμάχης. Τό ψαλτήρι τίμησαν μέ τήν παρουσία τους ἐκτός ἀπό τούς ἐπιχωρίους ἱεροψάλτες καί ὁ μουσικολογιώτατος κ. Ἰωάννης Λιάκος, Πρωτοψάλτης τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ Θεσσαλονίκης μέ τή συνοδεία του, οἱ ὁποῖοι συνεπῆραν τό ἐκκλησίασμα σέ ὄντως παραδεισιακούς ἀναβαθμούς.
Ὁ Σεβασμιώτατος στό κήρυγμά του παρετήρησε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι καί χαρακτηρίζεται Ἀποστολική, δηλαδή στηρίζεται ἐπί τῆς μαρτυρίας καί τοῦ θεμελίου τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων. Οὐδένα ἀπό τά ἀξιώματα καί τά ἰδιώματά Του ὁ Κύριος μετεβίβασε στούς ἐκλεκτούς Του. Στήριξε τήν Ἐκκλησία ὅμως στή μαρτυρία τῶν Ἀποστόλων Του, στήν μαρτυρία τῶν ἀληθῶν μαρτύρων τῆς πίστεως -testes veritatis- ὅπως οἱ Ἅγιοι Πατέρες τούς χαρακτηρίζουν. Ἐκεῖνος ὑπῆρξε τέλειος Θεός καί τέλειος ἄνθρωπος, οἱ Ἀπόστολοί Του ἔλαβαν τή χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέ ἐξουσία δική Του, χωρίς νά εἶναι φυσικά διάδοχοί Του, ἀλλά ἐκλεκτοί Του ἀπεσταλμένοι πρός διάδοσιν τοῦ Εὐαγγελίου καί μετοχή τοῦ κόσμου στήν κατά Χριστόν σωτηρία. Ἄλλωστε ὁ Κύριος τό τόνισε ὅτι Αὐτός ἐξέλεξε τούς Μαθητάς Του καί τούς ἔθεσε στό γεώργιο τῆς Ἐκκλησίας καί ὄχι τό ἀντίθετο.
Στὀ σημεῖο αὐτό ὁ ὁμιλητής παρουσίασε τήν εἰκόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου στό ἐκκλησίασμα, οἱ ὁποῖοι ἐναγκαλισμένοι κρατοῦν στά χέρια τους τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Καί μέ βάση αὐτή τήν ἱστόρηση (ἐξεικονισμό) προσπάθησε νά ἑρμηνεύση στόν Λαό τί οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι μᾶς λέγουν ὅτι εἶναι ἡ Ἐκκλησία. Ἐκκλησία, εἶπε ὁ Δεσπότης, κατά τόν ἱερό Αὐγουστῖνο, εἶναι ὁ ὅλος Χριστός, εἶναι ἕνας διαρκής Εὐαγγελισμός, μιά διαρκής σάρκωση τοῦ Λόγου, ἕνα διαρκές Μυστικό Δεῖπνο, ἕνα διαρκές κήρυγμα τοῦ Κυρίου μας, ἕνας διαρκής Σταυρός, μιά διαρκής Ἀνάσταση καί Πεντηκοστή. Ἡ Ἐκκλησία πού βασίζεται στή μαρτυρία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων γεννήθηκε ἀπό τήν πλευρά τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ, κατά τόν ἱερό Χρυσόστομο. Καί ὅπως ἡ Εὔα ἐπλάστηκε ἀπό τήν πλευρά τοῦ Ἀδάμ, ἔτσι καί ἡ Ἐκκλησία ἐπλάστηκε ἀπό τήν πλευρά τοῦ Ἐσταυρωμένου στόν Γολγοθᾶ Κυρίου μας. Καί ἀπό τό αἷμα Του συνεστήθη τό Μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας καί ἀπό τό ὕδωρ πού ἐξῆλθε ἀπό τήν πλευρά Του συνεστήθη τό Μυστήριο τοῦ Βαπτίσματος.
Τελικά, κατέληξε ὁ Δεσπότης, ἡ Ἐκκλησία εἶναι μιά διαρκής Θεοτόκος πού γεννᾶ ὄχι μονάχα χριστιανούς, ἀλλά καί “χριστούς”, καθότι μέσα στό Εὐχαριστιακό κλῖμα “τό Πνεῦμα ἀναπνέοντες τόν Χριστόν γευόμεθα”, τόν ὅλο Χριστό γευόμεθα χάριτι καί παρουσίᾳ τοῦ Παρακλήτου· ἐγκεντριζόμεθα στό σῶμα καί στό αἷμα τοῦ Χριστοῦ ἀπολαμβάνοντες τή σωτηρία πού γέννησε ἡ θεοενσάρκωση, ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάσταση τοῦ σαρκωθέντος Λόγου. Μάρτυρες αὐτῆς τῆς παρουσίας, τῆς θεοφανείας, τοῦ βαδίσματος τῶν γήϊνων ἀπό τόν Θεό οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι, οἱ πεπληρωμένοι καί πυρωμένοι ἀπό τήν χάρι τοῦ Παρακλήτου. Αὐτό σημαίνει ὅτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι Ἀποστολική: ἡ Ἐκκλησία ὡς ἄλλη Θεοτόκος καλεῖ τόν Κύριο λέγοντας “κατάπεμψον τό Πανάγιόν Σου Πνεῦμα ἐφ’ ἡμᾶς …” καί ὁ Λαός ἀνακράζοντας τό Ἀμήν ἀπολαμβάνει τό μέτρο τοῦ Παραδείσου, βεβαιώνοντας τήν οὐράνιο τάξη ὡς καί ἡ Θεοτόκος: “ἰδού ἡ δούλη Κυρίου”!
Πρό τῆς ἀναγνώσεως τῆς Ἀποστολικῆς Περικοπῆς ὁ Σεβασμιώτατος, κατόπιν προτάσεως τοῦ π. Γεωργίου Κυζιρίδη, ἔκειρε εἰς Ἀναγνώστη τό κ. Παῦλο Ἀνθυμίδη, ἐξαίρετο νομικό καί ὑποψήφιο πρός ἔνταξη στό Δικαστικό Σῶμα τῆς Χώρας μας. Τοῦ εὐχόμαστε καί ἀπό τή θέση αὐτή νά διακονήση τόν Κύριο καί τήν Ἐκκλησία Του.
[widgetkit id=625]