Ο Ιερός Ναός της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού στον Άνω Σταυρό του Δήμου Βόλβης αποτελεί ένα κόσμημα για την Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου και είναι επίσης το επίκεντρο των όλων εορτασμών προς τιμήν του ζωομύριστου Ξύλου στις 14 Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για έναν έξοχο Ναό, βυζαντινό σταυροειδή μετά τρούλλου που ανήγειρε η Ενορία αυτή με μπροστάρη τον συνταξιούχο πλέον Εφημέριό της Πρωτοπρεσβύτερο π. Αθανάσιο Βουρνίτη, έναν τίμιο λευίτη που περιποιεί τιμή για την Ιερά Μητρόπολη Ιερισσού και είναι καύχημα για τον Επίσκοπό της. Έτσι σήμερα, κυριώνυμο ημέρα της Εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ακολουθούμενος από τον Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση, επεσκέφθη την Ενορία αυτή και προέστη τόσον του Όρθρου, όσο και της επακολουθησάσης λαμπράς Θείας Λειτουργίας. Τον υπεδέχθησαν ο Εφημέριος του Ναού Παν. Αρχιμ. π. Εφραίμ Τσόλης καί ο συνταξιούχος Εφημέριος Αιδ. Πρωτ. π. Αθανάσιος Βουρνίτης.
Ο Λαός του Σταυρού υπερεπλήρωσε τον πανέμορφο αυτό Ναό, με επικεφαλής τον Υφυπουργό Υγείας κ. Δημήτριο Βαρτζόπουλο, τον Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντή Λιάμα, τους Αντιδημάρχους κα Κυριακή Τσουραλάκη και κ.κ. Παναγιώτη Επιτρόπου, Απόστολο Καρακίτσο και Χρήστο Σαββόπουλο, την Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κα Θεοφανώ Μαργαρίτου, τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΒ κ. Χρήστο Γκολιδάκη, την Πρόεδρο του Κάτω Σταυρού κα Όλγα Μπλεμπιτζόγλου, την Αντιπρόεδρο του Άνω Σταυρού κα Μαρία Γιαννακού, την Ειδική Σύμβουλο Τουρισμού κα Ευαγγελία Ναούμ. Να σημειωθεί ότι στη σημερινή Θεία Λειτουργία είχαμε την τιμή τους Δημοτικούς Άρχοντές μας να περιβάλλουν και εκλεκτοί Δημοτικοί Άρχοντες από τους Ελληνόφωνους Δήμους της περιοχής Πούλια της Κάτω Ιταλίας. Παρόντες ήσαν τέσσερις Δήμαρχοι και έξι Αντιδήμαρχοι και Εκπρόσωποι της Περιοχής.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του ανέφερε ότι ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου μας που υψώθηκε σήμερα είναι σύμβολο και συμβόλαιο της αγάπης του Θεού για τον άνθρωπο. Εντύπωση προξένησε η διατύπωση του ομιλητού ότι δύο φορές ο Κύριος και Θεός μας δημιουργικά παρενέβη για να πλάσει τον άνθρωπο. Η πρώτη, σύμφωνα με τη γνωστή διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης, όταν με προϋπάρχουσα ύλη από τη γη (χώμα) έπλασε το ανθρώπινο σώμα και του ενεφύσησε πνοή ζωής, ώστε ο άνθρωπος να αποβεί ψυχή ζώσα. Και η δεύτερη παρέμβαση του Θεού στον χώρο και στον χρόνο ήταν στον Γολγοθά πριν δύο χιλιάδες χρόνια περίπου, όταν με υλικό το πανάσπιλο Αίμα Του πάνω από τον Σταυρό και την ανθρώπινη φύση Του, δανεισμένη από την Θεοτόκο και Αειπάρθενο Μαρία, ανέπλασε τον πεσμένο στην αμαρτία άνθρωπο για να ζήσει ο κόσμος και πάλι.
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος λέγοντας: «Ο Ιερός Αυγουστίνος, κοινός Πατήρ της Αρχαίας Αδιαιρέτου Εκκλησίας μας, παρατηρεί ότι η αμαρτία του ανθρώπου που τον εξέβαλε του Παραδείσου, ήταν ‘’ευτυχές πταίσμα’’! Ήταν πτώση του ανθρώπου δηλαδή που ο Κύριος όμως την επλήρωσε με τη Χάρη Του και τη γέμισε χαρά! Και τούτο γιατί αυτή η αμαρτία έγινε αιτία να εκραγεί η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο επάνω στον Σταυρό, για να γευτεί ο άνθρωπος το μέγεθος αυτής της πατρικής αγκάλης Του, για να ζήσει ο κόσμος και πάλι».