Στόν Ἱερό Ναό τῶν Παμμεγίστων Ταξιαρχῶν Παλαιοχωρίου ἐτέλεσε τήν Ἀκολουθία τῶν Δ΄ Χαιρετισμῶν τῆς Θεοτόκου ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, τήν Παρασκευή 28η Μαρτίου τ.ἔ.. Ὁ Ἐνοριακός αὐτός Ἱερός Ναός ἔχει ἀνακαινισθῆ καί εὐπρεπισθῆ κατά τήν Ἐκκλησιαστική τάξη μέ πολλή προσοχή καί κόπους ἀπό τόν Γενικό μας Ἀρχιερατικό Ἐπίτροπο π.Ἰγνάτιο Ριγανᾶ καί τά πνευματικά του τέκνα πού διακονοῦν ἐκεῖ, τούς Πανοσιολογιωτάτους Ἀρχιμανδρίτας π. Σπυρίδωνα Τόψη καί π. Νικόδημο Δράκο, ὡς καί τόν Διάκονο π. Γαβριήλ Καλαϊτζῆ.
Κατάμεστος, λοιπόν, ὁ Ἱερός Ναός τῶν Ταξιαρχῶν μέ ἐπικεφαλῆς τούς Ἐφημερίους του, ὑπεδέχθη τόν Σεβασμιώτατο. Παρόντες καί οἱ τοπικοί Ἄρχοντες, ὁ Ἀντιδήμαρχος κ. Βασίλειος Μοσχόπουλος καί ὁ Πρόεδρος τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Ἀθανάσιος Τζιουρτζιούμης. Ἐντύπωση προκαλοῦσε ἡ συμμετοχή τοῦ νέου κόσμου στήν Ἀκολουθία καί ἡ κατάνυξη μέ τήν ὁποία μετεῖχαν τά παιδιά στήν κοινή προσευχή.
Ὁ Σεβασμιώτατος στήν προσλαλιά του πρός τόν Λαό τοῦ Θεοῦ ἐπέλεξε νά σταθῆ γιά λίγο στό σημεῖο ἐκεῖνο τοῦ Ἀκαθίστου πού ἡ Θεοτόκος χαρακτηρίζεται ὡς “ἔμψυχος Ναός τοῦ Θεοῦ”: «Ψάλλοντές σου τόν τόκον, ἀνυμνοῦμεν σε πάντες ὡς ἔμψυχον Ναόν Θεοτόκε…».
Ὁλόκληρος ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος, εἶπε ὁ ὁμιλητής, εἶναι ἕνα ποίημα, ἕνας ὕμνος πού σκοπό ἔχει νά εὐχαριστήση τή Θεοτόκο γιά τήν ἀνεκτίμητη προσφορά καί ἑκούσια συμμετοχή της στήν ἀνάπλαση τοῦ ἀνθρωπίνου γένους στή μήτρα της, νά τήν εὐχαριστήση ἐπίσης ὡς Ὑπέρμαχο Στρατηγό γιά τή σωτηρία τῆς Βασιλευούσης τῶν Πόλεων, τῆς Πόλεως τοῦ Κωνσταντίνου, τῆς Πόλεως τῶν ὀνείρων καί τῆς ψυχῆς τῆς Ρωμηοσύνης, ἀλλά καί νά ἑρμηνεύση μοναδικά τό γεγονός τῆς κατά Χριστόν Οἰκονομίας. Ὁ Ἀκάθιστος Ὕμνος τιμᾶ τήν Θεοτόκο ὡς τό μοναδικό ἐκεῖνο καί πάναγνο πλάσμα πού θεληματικά προσέφερε τόν ψυχοσωματικό ἑαυτό του νά γίνη ὁ πρῶτος “σάρκινος” Ναός, ἐντός τοῦ ὁποίου συνελήφθη, ἔλαβε κατά τό ἀνθρώπινο σάρκα καί ὀστᾶ καί ἀρρήτως ὑμνήθη ὁ Κύριος καί Θεός μας, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ καί συνάμα Υἱός τῆς Παρθένου, ὁ Χριστός μας. Τιμᾶ καί ὑμνολογεῖ τήν Παναγία μας ὡς τή Σκηνή τοῦ Λόγου, ὡς τήν ὑπάκουη ἀνταπόκριση τοῦ ἀνθρώπινου γένους στήν ἀπόφαση τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ νά καλέση καί πάλι τό πλάσμα Του κοντά Του. Ἀλλά, συνέχισε ὁ Δεσπότης, ὁ Ὕμνος αὐτός ἑρμηνεύει, ὅσο τό δυνατόν σ’ ἀνθρώπινη γλῶσσα, μέ πρωτόγνωρες φιλολογικές συνθέσεις καί ὑμνολογικές ἐξάρσεις καί τό πρόσωπο τοῦ Υἱοῦ τῆς Θεοτόκου, τήν Θεότητα καί ἀνθρωπότητά Του, τήν “κένωσή” Του καί τήν εἴσοδό Του στά ἀνθρώπινα, τό κατέβασμά Του στή γῆ, χάριν τῶν ἀδελφῶν Του, τῶν ἀνθρώπων ὅλων τῶν αἰώνων.
Ἡ Ἐκκλησία, κατέληξε ὁ Μητροπολίτης μας, στόν Ἀκάθιστο Ὕμνο ἐμφαίνεται καί ἑρμηνεύεται ὡς “διαρκής Θεοτόκος”, πού γεννᾶ μέσα ἀπό τά σπλάγχνα της “ἀδελφούς” τοῦ Χριστοῦ, πού γεννᾶ ἀρρήτως τόν Χριστό καί πάλι χάριν τῆς σωτηρίας τοῦ κόσμου, γιά νά ζήση ὁ κόσμος, γιά νά φθάση ὁ κάθε πιστός εἰς «ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ», κατά τόν θεῖο Παῦλο (Ἐφεσ. δ΄, 13). Ἡ πρόσκληση, λοιπόν, τῆς Ἐκκλησίας διαρκής, νά γνωρίση ὁ καθένας μας τόν Χριστό, νά γίνη Χριστός, διαβαίνοντας καί τιμώντας τή μοναδική θύρα πού ὁδηγεῖ καί ὑποδεικνύει Ἐκεῖνον, τήν Παναγία Μητέρα Του!
[widgetkit id=105]