Γιορτάστηκε ἡ μνήμη τοῦ Ἀποστόλου τῶν Ἐθνῶν Παύλου στόν ὁμώνυμο Ναό του στή Νέα Ἀπολλωνία τή Δευτέρα 29 Ἰουνίου.
Ἀφ’ ἑσπέρας, Κυριακή ἀπόγευμα, ἐτελέσθη ὁ πανηγυρικός Ἑσπερινός μέ τήν παρουσία πολλῶν ἱερέων τῆς περιοχῆς, προεξάρχοντος τοῦ Γενικοῦ Ἀρχιερατικοῦ Ἐπιτρόπου Ἀρχιμ. π. Δωροθέου Ζέρβα. Τόν θεῖο λόγο ἐκήρυξε ὁ Παν. Ἀρχιμ. Παΐσιος Σουλτανικᾶς. Μετά τό πέρας τοῦ Ἑσπερινοῦ ἐπραγματοποιήθηκε Ἱερά Λιτανεία τῆς εἰκόνος τοῦ Μεγάλου Ταρσέως.
Τήν κυριώνυμο ἡμέρα τῆς ἑορτῆς προεξῆρχε τῆς πανηγύρεως ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἱερισσοῦ κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, συλλειτουργούντων τῶν Παν. Ἀρχιμ. π. Χρυσοστόμου Μαϊδώνη, π. Νήφωνος Καζάνα, π. Μελετίου Τσόγκα καί τῶν Αἰδ. Οἰκ. π. Ἰωακείμ Περίφανου καί π. Γεωργίου Κυζιρίδη.
Τόν θεῖο λόγο κήρυξε ὁ Παν. Ἀρχιμ. π. Χρυσόστομος Μαϊδώνης, Ἱεροκῆρυξ καί ἐπ. Πρωτοσύγκελλος τῆς Μητροπόλεως, ὁ ὁποῖος μεταξύ τῶν ἄλλων εἶπε τά ἑξῆς:
«Μέ χαρά γιορτάζουμε καί πανηγυρίζουμε τή μνήμη τῶν Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου καί δοξάζουμε τόν Κύριο πού ἔδωκε τῇ Ἐκκλησίᾳ «καύχημα», «στήριγμα» καί «ὑπόδειγμα ἐπιστροφῆς τοῖς ἁμαρτάνουσι τούς διττούς Ἀποστόλους, τούς διηρημένους τοῖς σώμασι καί ἑνωμένους τῷ πνεύματι», σύμφωνα μέ τούς ὕμνους τῆς ἑορτῆς.
Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι εἶχαν διαφορετική γνώμη γιά τό πῶς ἔπρεπε νά κηρυχθῆ τό Εὐαγγέλιο. Ὁ Πέτρος ἔλεγε μόνο στούς Ἑβραίους καί ὁ Παῦλος γιά τούς Ἐθνικούς. Ὅμως καί οἱ δύο ἔκαναν τελικά αὐτό πού τούς ὑπέδειξε ὁ Χριστός καί τούς ἀνέθεσε ἡ Ἐκκλησία.
Καί καθώς γιορτάζουμε μαζί τήν μνήμη τους καί τούς βλέπουμε ἑνωμένους καί ἀγκαλιασμένους στήν εἰκόνα τους, ἐνθυμούμεθα τό μήνυμα πού ἔδωσε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ στόν πρόλογο τοῦ Ἡμερολογίου τοῦ 2020 πού ἔχει ἀφιερώσει στόν Ἀπόστολο Παῦλο καί στά 1970 χρόνια ἀπό τόν ἐρχομό του στήν Ἀπολλωνία (Πραξ.17,1).
Στό μήνυμα του ὁ Σεβασμιώτατος μᾶς καλεῖ σέ ἑνότητα: ἑνότητα μέ τόν Χριστό μέ νυμφαγωγό τόν Παῦλο καί ἑνότητα μεταξύ μας οἱ χριστιανοί τῆς Χαλκιδικῆς. Φθάνει ἡ ἐσωστρέφεια, νά μονιάσουμε γυρεύω!
Τό μήνυμα τῆς ἑνότητος εἶναι ἀπαραίτητο στήν ἐποχή μας. Ἑνότητα στόν ἴδιο τόν ἄνθρωπο πού εἶναι μιά διχασμένη προσωπικότητα. Ἑνότητα στήν οἰκογένεια πού σπαράσσεται ἀπό τούς ἐγωϊσμούς, τά νεῦρα καί τή γκρίνια. Ἑνότητα στό χωριό καί τήν πόλη. Ἑνότητα στό Κράτος μας. Ἑνότητα στήν Ἐκκλησία. Ὁ διχασμός εἶναι ἕνα σοβαρό ἐλάττωμα τῆς φυλῆς μας. Αὐτό τό ἐλάττωμα θεραπεύεται μέσα στήν Ἐκκλησία. Ἡ Ἐκκλησία μᾶς κρατᾶ ἑνωμένους. Μπορεῖ νά ἔχουμε διαφορετική γνώμη, ἀλλά νά παραμένουμε ἑνωμένοι. Καί εἶναι ἀπαραίτητο ὄχι μόνο νά ζητᾶμε καλούς πολιτικούς, ἀλλά νά εἴμαστε καί μεῖς καλοί πολίτες.
Αὐτή ἡ ἑνότητα διαταράχθηκε στήν περίοδο τῆς καραντίνας, τοῦ κλεισίματος τῶν Ναῶν καί τῶν μέτρων γιά τήν προστασία τοῦ Λαοῦ ἀπό τή διασπορά τοῦ κορωναϊοῦ. Κάποιοι συνιστοῦσαν ἀνυπακοή καί ἀνταρσία ἐναντίον τῆς Πολιτείας καί ἐναντίον τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, τῶν Ἱεραρχῶν καί τῶν Κληρικῶν. Καί μέχρι σήμερα κάποιοι συνωμοσιολόγοι χαρακτηρίζουν τή στάση τῶν ὑπευθύνων τῆς Πολιτείας καί τῆς Ἐκκλησίας ὡς προδοτική.
Ἐμεῖς ὅμως πρέπει νά δοξάσουμε τόν Θεό, πού παρά τίς ἀντιρρήσεις μας, μείναμε ἑνωμένοι καί ὑγιεῖς. Μπορεῖ νά εἴχαμε διαφορετική γνώμη γιά τή διαχείριση τῆς κρίσεως, ὄχι ὅμως νά διχασθοῦμε σάν Ἐκκλησία καί σάν Κράτος, τή στιγμή πού ἔχουμε ἐσωτερικές δυσκολίες μέ τήν οἰκονομική κρίση καί ἐξωτερικές ἀπειλές καί ἀπό βορρᾶ καί ἀπό ἀνατολάς.
Ἡ ἑνότητα ὅμως, κατά τόν Ἀπ. Παῦλο εἶναι δωρεά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καί διαφυλάσσεται «μετά πάσης ταπεινώσεως καί πραότητος, μετά μακροθυμίας, ἀνεχόμενοι ἁλλήλων ἐν ἀγάπῃ». ( Ἐφ. 4,2-3)
Ἡ ἐπαγγελία τοῦ Κυρίου στούς Ἀποστόλους ἦταν νά κηρυχθῆ μετάνοια «εἰς πάντα τά ἔθνη καί ἄφεσιν ἁμαρτιῶν». (Λουκ. 24΄. 47) Καί οἱ δύο Ἀπόστολοι εἶναι «ὑπόδειγμα ἐπιστροφῆς τοῖς ἁμαρτάνουσιν». Ὁ μέν Πέτρος μετά τήν ἄρνηση μετενόησε «κλαύσας πικρῶς». Ὁ δέ Παῦλος ἀπό μεγάλος διώκτης μετεστράφη καί ἔγινε ὁ μεγάλος Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν.
Καί ὁ μέν Πέτρος κήρυξε τήν ἡμέρα τῆς Πεντηκοστῆς στούς συγκεντρωθέντες «μετανοήσατε καί βαπτισθήτω ἕκαστος ὑμῶν ἐπί τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν, καί λήψεσθε τήν δωρεάν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος»(Πράξ.2,38).
Ὁ δέ Παῦλος στήν ὁμιλία του στόν Ἅρειο Πάγο κήρυξε: «τούς μέν χρόνους τῆς ἀγνοίας ὑπεριδών ὁ Θεός τά νῦν παραγγέλλει πᾶσι τοῖς ἀνθρώποις μετανοεῖν»( Πράξ. 17, 30).
Ἡ μετάνοια καί ἡ ἐπιστροφή τοῦ ἁμαρτωλοῦ, αὐτή εἶναι καί ἡ μεγαλύτερη χαρά καί πανήγυρις ἐν οὐρανῷ καί ἐπί γῆς. «Χαρά γίνεται ἐνώπιον τῶν ἀγγέλων τοῦ Θεοῦ ἐπί ἑνί ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι»(Λουκ. 15,10)».
Ὁ Σεβασμιώτατος στό τέλος τῆς Θ. Λειτουργίας ὑπογράμμισε τήν ἀνάγκη τῆς ἐνότητος καί εὐχήθηκε σέ ὅλους τά δέοντα.
Στή Θεία Λειτουργία συμμετεῖχε ὁ ἀξιότιμος Δήμαρχος Βόλβης κ. Διαμαντῆς Λιάμας, οἱ Ἀντιδήμαρχοι κ.κ. Γκολιδάκης Χρῆστος, Κυριάκου Ἀθανάσιος καί ὁ Πρόεδρος τοῦ Τοπικοῦ Συμβουλίου κ. Κυριάκου Βασίλειος καί πλῆθος ἐνοριτῶν καί εὐλαβῶν προσκυνητῶν. Νά σημειωθῆ ὅτι ὁ Σεβασμιώτατος πρό τῆς ἐμμελοῦς ἀναγνώσεως τοῦ Ἀποστολικοῦ Ἀναγνώσματος προεχείρισε σέ Ἀναγνώστη τῆς Ἐκκλησίας μας τόν φέρελπι νέο καί ἐκλεκτό Δικηγόρο κ. Ἀλέξανδρο Κουφό τόν καταγόμενο ἀπό τή Νέα Ἀπολλωνία καί ἐκλεκτό συνεργάτη καί πνευματικό τέκνο τοῦ Ἐφημερίου τῆς Ἐνορίας π. Γεωργίου Κυζιρίδη. Νά τοῦ εὐχηθοῦμε εὐλογημένη τή διακονία του στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ!
{flickrset}72157714921020227|||155253811@N05|Y{/flickrset}