Στά εἰδυλλιακά Πετροκέρασα καί κάτω ἀπό τήν αὔρα τοῦ ὑπέροχου πράσινου γιόρτασε ἡ Μητρόπολις Ἱερισσοῦ, Ἁγίου Ὄρους καί Ἀρδαμερίου πανηγυρικά τόν λαοφιλῆ Ἅγιο καί Προφήτη τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης Ἠλιού τόν Θεσβίτη. Ἄλλωστε, χρόνια τώρα ἡ Κοινότητα αὐτή τιμᾶ τόν Προστάτη της Ἅγιο πού λαοφιλέστατος ὤν πλημμυρίζει μέ τή χάρη του τίς καρδιές τοῦ φιλόχριστου Λαοῦ.
Τήν κυριώνυμο ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τῶν Ἀκουλουθιῶν τοῦ Ὄρθρου καί τῆς πανηγυρικῆς Θείας Λειτουργίας προέστη ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ἀκολουθούμενος ἀπό τόν Διάκονό του π. Νικόλαο Τεσεπίση καί πλαισιούμενος ἀπό τούς Παν. Ἀρχιμ. π. Ἀθανάσιο Σφουγγάρο και π. Νικόδημο Κωτινούδη, τόν ἐν συντάξει Αἰδ. Πρωτ. π. Ἐλευθέριο Μαυρίδη, τόν Αἰδ. Οἰκ. π. Ἀθανάσιο Κοῦκο, Ἀρχιερατικό Ἐπίτροπο Περιφερείας Ζαγκλιβερίου καί τόν ἐκλεκτό Ἐφημέριο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ π. Μιχαήλ Γιαννάκοβ, Θεολόγο καί Μολδαβό τήν καταγωγή, πολύτεκνο καί πνευματικό ἄνθρωπο.
Ὁ φιλόχριστος Λαός τῶν Πετροκεράσων προσῆλθε στό Εὐχαριστιακό Τραπέζι πανοικεί μέ ἐπικεφαλῆς τόν Πρόεδρο τῆς Κοινότητος κ. Ἀθανάσιο Κουκλιάτου, τήν Δημοτική Σύμβουλο κα Βασιλεία Λούρδα, τόν τ. Πρόεδρο τῆς Κοινότητας κ. Ἀθανάσιο Καλαφάτη καί τόν Ἐπίτιμο Πρόεδρο αὐτῆς κ. Μιχαήλ Καρτσιώτη, τόν Πρόεδρο τοῦ Παγχαλκιδικοῦ Συλλόγου κ. Ἰωάννη Κοτσάνη, τόν τ. Δήμαρχο Ἀρναίας κ. Ἀστέριο Καραστέγιο κ.ἄ.
Ὁ Σεβασμιώτατος στήν ὁμιλία του ἀναφέρθηκε στον ἁρματηλάτη πυρφόρο Ἅγιο Προφήτη Ἠλία τόν Θεσβίτη πού ἔζησε στό Ἰσραήλ τόν 9ο αἰ. π.Χ. καί ὡς Ζηλωτής κόσμησε τόν Καιρό τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης μέ τήν πολυτάλαντη καί ἀπόλυτα ἀσκητική προσωπικότητά του. Θύμισε ὁ ὁμιλητής τόν δριμύτατο ἔλεγχο τοῦ Προφήτου στόν ἀσεβῆ βασιλέα Ἀχαάβ καί στή σύζυγό του Ἰεζάβελ καί τόν ἀπηνῆ πόλεμο πού ὑπέστη ἐξαιτίας κυρίως τής βασιλίσσης στίς ἐρήμους τοῦ Ἰσραήλ. Περιέγραψε γλαφυρά τήν ἀναχώρηση τοῦ Προφήτου στήν ἐρημική κοιλάδα τοῦ Χορράθ, ὅπου τρεφόταν μέ τροφή πού τοῦ προσκόμιζαν κοράκια μέ ἐπέμβαση τοῦ μοναδικοῦ καί ἀληθινοῦ Θεοῦ Ἰαχβέ. Μίλησε γιά τήν παρουσία του στά Σαρεπτά στήν οἰκία τῆς φτωχῆς χήρας καί τήν ἀνάσταση τοῦ κεκοιμημένου παιδιοῦ της ἀπό τόν ἴδιο. Διαζωγράφισε τή φοβερή ὁμολογία περί τοῦ Ἑνός καί μοναδικοῦ Θεοῦ στό Κάρμηλο ὄρος, ἐνώπιον τοῦ βασιλέως Ἀχαάβ καί πλήθους ἱερέων εἰδωλολατρῶν τοῦ Βάαλ, τούς ὁποίους κατατρόπωσε καί καταντρόπιασε, ὡς καί τήν περίφημο καταφυγή τοῦ Θεσβίτου στό ὄρος Σινά καί μάλιστα στό Χωρήβ, ὅπου ἐμφανίστηκε σέ αὐτόν ὁ Θεός Ἰαχβέ ἐν ὀράματι, ὡς αὔρα λεπτή, ὠθώντας τον νά κατέβη στό Ἰσραήλ καί νά χρίση διάδοχό του τόν Προφήτη Ἐλισσαῖο. Διερμήνευσε δέ ὅτι ὁ Προφήτης Ἠλιού δέν ἐκοιμήθη, οὔτε ἀνέστη, οὔτε μετέστη πρός οὐρανόν, ἀλλά ἀνηρπάγη “πυρίνῳ ἅρματι” πρός τόν Κύριο καί Θεό του γιά νά ἐπιστρέψη κατά τή Δευτέρα τοῦ Κυρίου Παρουσία, καθομολογώντας Τον ὡς Σωτῆρα, Θεό καί Λυτρωτή τοῦ κόσμου.
Ἐπέρανε δέ τόν λόγο του ὁ Σεβασμιώτατος δίδοντας ἀπάντηση σ’ ἕνα οὐσιῶδες ἐρώτημα πού προκύπτει ἀπό τήν ἁγιοβιοτή καί μαρτυρία τοῦ Ζηλωτῆ Ἠλιού: Γιατί οἱ τότε ἄρχοντες καί ὁ Λαός τοῦ Ἰσραήλ ἐγκατέλειψαν καί ἀρνήθηκαν τόν ἀληθινό Θεό Ἰαχβέ τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τόν Ἕνα καί Μοναδικό Θεό καί Ποιητή τοῦ Σύμπαντος, πού ὅπως μᾶς ἀποκάλυψε ὁ Κύριός μας ἔχει μία Φύση καί Οὐσία καί ἀπαρτίζεται ἀπό Τρία Πρόσωπα, τόν Πατέρα, Υἱό καί Ἅγιο Πνεῦμα δηλαδή, καί ἐστράφηκαν στήν ψευδῆ πίστη τῶν εἰδώλων; Μήπως στό ἴδιο ὀλίσθημα περιπίπτει καί ὁ ἄνθρωπος τοῦ 20οῦ αἰῶνα;
Καί ἀπάντησε ὁ ὁμιλητής λέγοντας: «Καί γιά τόν ἀρχαῖο εἰδωλολατρικό κόσμο καί τόν σημερινό ὁ Θεός δέν εἶναι Δημιουργός ἐκ τοῦ μηδενός τοῦ ἀνθρώπου, τοῦ σύμπαντος κόσμου καί τοῦ νοητοῦ (ἀγγελικοῦ) κόσμου. Οἱ Παγανιστές καί οἱ Εἰδωλολάτρες, ὅπως τό ἀρχαῖο Ἑλληνικό Δωδεκάθεο, τό Ρωμαϊκό Πάνθεο, οἱ Ἀρχαῖοι Αἰγύπτιοι, οἱ Ἀσσύριοι καί οἱ Ἀρχαῖοι Πέρσες πίστευαν ὅτι καί ἡ Φύση εἶναι Θεός, πού συνυπῆρχε μάλιστα μέ τόν Θεό, ὁ Ὁποῖος καί τελικῶς τή διαμόρφωσε. Ἄρα, δέν πίστευαν σ’ Ἕνα Θεό Δημιουργό τῶν πάντων ‘’ἐξ οὐκ ὄντων’’, ἀλλά σ’ Ἔνα Θεό διαμορφωτή τῆς ὕλης πού ἴσα μέ Αὐτόν συνυπῆρχε καί ἐτιμᾶτο προαιωνίως. Ἐπίσης γιά τόν Ἀρχαῖο Κόσμο τά πάθη καί οἱ διαστροφές τοῦ ἀνθρώπου μετεξελίχθηκαν σέ θεούς καί θεές. Ἄς θυμηθοῦμε τί προῆλθε ἀπό τήν πένα τοῦ Ἠσιόδου περί Θεῶν καί Θεαινῶν, μέ τόν τίτλο ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ! Ἐκεῖ ὁ Δίας συνευρίσκετο μέ θεούς ἤ θνητούς, ἄνδρες καί γυναῖκες, γεννῶντας θεούς καί ἡμίθεους…Ἐκεῖ ὁ θεός τοῦ πολέμου Ἄρης…Ἐκεῖ καί ἡ θεά τοῦ ἔρωτος Ἀφροδίτη μέ τίς ἐπιθυμίες της…Ἐκεῖ οἱ ἴντριγκες, οἱ ραδιουργίες καί οἱ πόλεμοι…
» Μά καί σήμερα τά πάθη καί οἱ ὁρμές καί τά συμφέροντα γίνονται νόμοι καί ‘’θεοί’’ τοῦ ἀνθρώπου, καί λατρεύονται, προβάλλοντας ὡς γεννήματα τῆς προόδου καί τῆς ἐλευθερίας. Γιά τόν Προφήτη Ἠλία ὅμως Ἕνας εἶναι ὁ Θεός, ὁ Αὐτός Θεός τῆς Παλαιᾶς καί τῆς Καινῆς Διαθήκης, ἐπέκεινα τῆς ἁμαρτίας εὑρισκόμενος, Πατέρας καί ρίζα τῆς Ἀγάπης, φιλάνθρωπος καί ἀϊδίως ὑπάρχων! Αὐτόν τόν Θεό τοῦ Ἠλιού τιμᾶ καί ἡ Ἐκκλησία μας σήμερα καί θά τιμᾶ καί θά λατεύει στούς αἰῶνες!»
Μετά τήν Ἀπόλυση, Ἄρχοντες, Κλῆρος καί Λαός μετέβησαν στήν πλατεῖα τῶν Πετροκεράσων, ὅπου εὐλογήθη τό παραδοσιακό “Κουρμπάνι”, τό ὁποῖο ἐγεύτηκαν ὅλοι οἱ πανηγυριστές.