Τήν Τετάρτη 2 Μαΐου 2018, ἡμέρα πού ἡ Ὀρθοδοξία τιμᾶ τήν Ἀνακομιδή τῶν Λειψάνων τοῦ Μεγάλου Ἀθανασίου, ὄντως μεγάλου Πατριάρχου τῆς Ἀλεξανδρείας, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος ἀκολουθούμενος ἀπό τούς Παν/τους Ἀρχιμ. π. Λεόντιο Καρίκα, π. Νήφωνα Καζάνα, π. Κυπριανό Στραζέρου, π. Εὐθύμιο Μαρμαλίδη καί τούς Διακόνους π. Γεώργιο Κυριάκου καί π. Κωνσταντῖνο Ἰσαακίδη, μετέβη μέ πολλή χαρά στό ἀνακαινισμένο μέ πολύ μεράκι καί πολλούς κόπους Ἐξωκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου στά Ριζά ὅπου φυλάσσεται ἡ περίπυστος καί θαυματουργή εἰκόνα τοῦ Ἁγίου.
Ὄντως ὁ πολύ καλός Ἐφημέριος τοῦ Χωριοῦ, Αἰδ/τος Οἰκ. π. Κωνσταντῖνος Σουφτᾶς, συνεπικουρούμενος ἀπό τόν μέχρι πρότινος Πρόεδρο τῆς Κοινότητος κ. Χρῆστο Παπαδημητρίου καί τούς ἁπανταχοῦ τῆς Ἑλλάδος κατοίκους τῶν Ριζῶν, προέβη σέ μία ἐκ βάθρων ἀνακαίνιση τοῦ Κοιμητηρίου τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου καί τοῦ περιβάλλοντος αὐτό χώρου, ἔτσι πού νά ἱκανοποιῆ τόσο τήν ἐκκλησιαστική παράδοση καί νά καλλύνη ὡς κόσμημα τήν Κοινότητα τῶν Ριζῶν. Σ’ αὐτόν τόν μαγευτικό χῶρο ὁ Δεσπότης μας χοροστάτησε στήν Ἀκολουθία τοῦ Ὄρθρου τοῦ Ἁγίου καί τῆς Μεσοπεντηκοστῆς, καί φυσικά προέστη τῆς πανηγυρικῆς Θείας Λειτουργίας, πού γιά τήν ἡμέρα αὐτή καί Δεσποτική Ἑορτή ἦταν καί μνήμη Ἁγίου.
Ὁ φιλόθεος καί φιλάγιος λαός τῶν Ριζῶν ὑπερεπλήρωσε τόν ἀνακαινισθέντα Ναό καί τόν προαύλειο χῶρο του μέ ἐπικεφαλῆς τούς ἄρχοντές του: τόν Ἀντιδήμαρχο κ. Δημήτριο Κοντογιώργη, τήν νέα Πρόεδρο τῆς Κοινότητος κ. Σταυρούλα Οἰκονόμου, τόν τέως Πρόεδρο τῆς Κοινότητος κ. Χρῆστο Παπαδημητρίου, τόν Πρόεδρο τῶν Σανῶν κ. Σταῦρο Μαυρουδῆ, τόν Ταξίαρχο Διοικητή τῆς ΕΛ.ΑΣ Χαλκιδικῆς κ. Ἀθανάσιο Μπασιούκα, πλαισιούμενο μέ ἀνώτατους συνεργάτες του Ἀξιωματικούς τῆς ΕΛ.ΑΣ, τόν Περιφερειακό Σύμβουλο κ. Στέλιο Βαλιάνο κ.ἄ.
Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος ἀναφέρθηκε στή βιοτή τοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου τοῦ Μεγάλου (295-373 μ.Χ.), πού τόν ἀνέδειξε σέ μεγάλο Πατέρα καί διδάσκαλο τῆς Ἐκκλησίας μας καί μέ τή συμμετοχή του στήν Α΄ Οἰκουμενική Σύνοδο τοῦ 325 μ.Χ. καί μέ τήν περίφημη περί ὁμοουσίου διδασκαλία του ἀναφορικά μέ τά τρία πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος. Ὁ ὁμιλητής παρετήρησε ὅτι ὁ Ἀθανάσιος ἀπαντῶντας στόν αἱρεσιάρχη Ἄρειο μέ τή γλῶσσα τῆς θεοπτείας καί τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Παραδόσεως διεφύλαξε στό ἀκέραιο τή δυνατότητα τοῦ ἀνθρώπου γιά σωτηρία μέσα ἀπό τή μήτρα τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας. Ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος στήριξε ἀπόλυτα τήν πίστη τῆς Ἐκκλησίας μας γιά τή Θεοενσάρκωση, δηλαδή τήν Ἐνσάρκωση τοῦ Χριστοῦ μας, τήν Ἐνσάρκωση τοῦ Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ πού φιλοξενήθηκε στήν γαστέρα τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Οἱ Πατέρες τονίζουν ὅτι “τοῦτο σώζεται, ἐκεῖνο πού ἑνώνεται μέ τόν Θεό” καί πάλι “ὅ,τι δέν ἑνωθῆ κατά αὐτόν τόν τρόπο, δέν θά σωθῆ” (Γρηγόριος ὁ Θεολόγος).
«Ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος καί ἡ Ἐκκλησία μας μέσω τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων, τῷ φωτισμῷ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, κατέληξε ὁ Σεβασμιώτατος, διεκήρυξαν ὅτι ὁ Χριστός μας, ὄντας τέλειος Θεός, ἔγινε καί ἄνθρωπος, γιατί ἔπρεπε νά πεθάνη, γιά νά κληροδοτήση στήν ἀνθρωπότητα τήν πληρότητα τῆς Ζωῆς. Ἡ σωτηρία μας ἔπρεπε νά εἶναι νίκη ἐπί τοῦ θανάτου, ἐπί τῆς θνητότητος τοῦ ἀνθρώπου. Ἔτσι κατά τό χαριτωμένο σχέδιο τοῦ Θεοῦ, ὁ Λόγος ἀνέλαβε τό σῶμα μας γιά νά ἀπαλείψη τή φθορά τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως. Ὁ Λόγος σαρκώθηκε, γιατί ἡ ἀνθρώπινη σάρκα ἦταν θνητή. “Γιά νά δεχθῆ τόν θάνατο ὁ Λόγος προσέλαβε τό σῶμα”, θά πῆ ὁ Μέγας Ἀθανάσιος. Ὑπέστη σάρκωση καί θάνατο, γιά νά διαπεράση καί νά ὑπερνικήση τή θνητότητα καί τή φθορά. Διδάσκοντας αὐτά ὁ Μέγας Ἀθανάσιος, διακηρύσσει μεγαλόπρεπα ὅτι ὁ θάνατος τοῦ Κυρίου μας ἀποκαλύπτει τήν ἀνάσταση τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως καί συνιστᾶ νίκη-δόξα πού κερδήθηκε ἐπί τοῦ Σταυροῦ. Ἡ νίκη αὐτή ἔχει ἤδη τελεσιουργηθῆ μέ τήν κίνηση αὐτή τοῦ Θεανθρώπου, γιά τοῦτο ἡ “βροτεία” φύση, μέ τό στόμα τοῦ Μεγάλου Ἀθανασίου κραυγάζει: “Σύ ἀπέθανες καί ἐμέ ἐζωοποίησες”».
Μετά τό πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας ἐπακολούθησε λιτανεία τῆς θαυματουργῆς εἰκόνος τοῦ Ἁγίου πέριξ τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ, εὐλογήθηκαν τά νηστήσιμα ἐδέσματα (λόγω Τετάρτης) καί ὅλο τό ἐκκλησίασμα παρεκάθησε στό παραδοσιακό κουρμπάνι πρός τιμήν τοῦ Ἁγίου. Παραδοσιακή χορωδία καί παραδοσιακά μουσικά ὄργανα τραγούδησαν τοπικούς σκοπούς καί ξεσήκωσαν τό ἐκκλησίασμα.
{flickrset}72157695716030924|573|430|155253811@N05|Y{/flickrset}