Μέ τήν χάρη τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος καί Ἰσαποστόλου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ καί τήν εὐλογία τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ πραγματοποιήθηκε καί φέτος ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου στήν ὁμώνυμη Γυναικεία Ἱερά Μονή του στήν Ἀρναία Χαλκιδικῆς κατά τό διήμερο Δευτέρα 23 καί Τρίτη 24 Αὐγούστου τ.ἒ..
Ὁ Ἑσπερινός καί ἡ Θεία Λειτουργία τελέστηκαν στόν νεοανεγειρόμενο καί ἡμιτελῆ νέο Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου, πού θά ἀποτελέσει καί τό Καθολικό τῆς Ἱερᾶς Μονῆς.
- Ἀφ’ ἑσπέρας τελέσθηκε:
α΄) Πανηγυρικός Ἑσπερινός, στόν ὁποῖο ἔλαβαν μέρος ὁ Παν. Ἀρχιμ. π. Χρυσόστομος Μαϊδώνης, Πατριαρχικός Ἐπίτροπος Ἐπισκοπῆς Μπουκόμπας καί Πνευματικός καί Κτίτωρ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς καί ὁ Παν. Ἀρχιμ. Δημήτριος Μπίκας.
β΄) Ἀρτοκλασία τοῦ Δασαρχείου Ἀρναίας, καθώς ἡ Δασική Ὑπηρεσία μέ ἀπόφαση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου ἑορτάζει τόν Ἅγιο Κοσμᾶ ὡς Προστάτη της καί
γ΄) τό Α΄ Μέρος τοῦ Πνευματικοῦ Συμποσίου μέ θέμα:
«ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821»
Τούς συμμετέχοντας στήν Πανήγυρη καί τό Συμπόσιο καλωσόρισε ἡ Ὁσιολογιωτάτη Γερόντισσα τῆς Μονῆς Μοναχή Μαριάμ καί ἀκολούθησαν οἱ εἰσηγήσεις ὡς ἑξῆς:
α΄) «Ἡ ἐξέγερση τῆς Χαλκιδικῆς τό 1821». Εἰσηγητής ὁ κ. Δημήτριος Κύρου, φιλόλογος, ἱστορικός.
Ὁ ὁμιλητής ἀναφέρθηκε στήν πορεία τῆς Ἐξέγερσης ἀπό τήν ἐμφάνιση τοῦ Ἐμμανουήλ Παππᾶ, στή μάχη τῶν Βασιλικῶν μέ τόν καπετάν Χάψα καί στήν καταστροφή τῆς Κασσάνδρας. Καί
β΄) «Ἀκολουθώντας τά ἴχνη τοῦ Πατροκοσμᾶ στήν Ἀφρική».Εἰσηγητής ὁ Παν. Ἀρχιμ. π. Χρυσόστομος Μαϊδώνης.
Ὁ π. Χρυσόστομος ἀναφέρθηκε στήν παρουσία τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ στήν Ἀφρική καί στή συνέχιση τοῦ ἔργου του ἐκεῖ. Ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ἐνεργεῖ καί σήμερα στήν Ἱεραποστολή στήν Ἀφρική. Ὅπως τότε φρόντιζε τά παιδιά καί τούς νέους, ἔτσι καί σήμερα τό ἔργο του προεκτείνεται καί στή Μπουκόμπα. Στά σχολεῖα φοιτοῦν περί τούς ἑκατό ὀρθόδοξους μαθητές. Τό καλοκαίρι ἔγινε συνάντηση καί φιλοξενία ἑκατοντάδων ἐφήβων καί νέων, πού διδάχτηκαν τήν ὀρθόδοξη χριστιανική ζωή. Τέλος ἔγινε ἔκκληση βοήθειας στό ἱεραποστολικό ἔργο.
- Τήν κυριώνυμη ἡμέρα τελέστηκε:
Α΄) Ἀρχιερατική Θ. Λειτουργία, ἱερουργοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΥ, μέ τήν συμμετοχή τῶν Παν. Ἀρχιμ. π. Χρυσοστόμου Μαϊδώνη καί π. Δημητρίου Μπίκα καί τῶν Αἰδ. Οἰκ. π. Ἰωάννου Ἀγγελίδη καί π. Γεωργίου Τρικκαλιώτου καί τοῦ Διακόνου π. Ἀμφιλοχίου Χάϊτα.
Πρό τῆς ἀναγνώσεως τῆς Ἀποστολικῆς Περικοπῆς ὁ Σεβασμιώτατος προέβη στή Χειροθεσία τοῦ Μαθητοῦ τοῦ Γυμνασίου Ἀρναίας Χρήστου Τσιάλη σέ Ἀναγνώστη τῆς Ἐκκλησίας μας, κατόπιν προτάσεως τῆς Καθηγουμένης τῆς Ἱερᾶς Μονῆς.
Β΄) Καί ἀκολούθησε τό Β΄ Μέρος τοῦ Πνευματικοῦ Συμποσίου μέ τίς ἑξῆς εἰσηγήσεις:
α΄) «Ὁ Πατροκοσμᾶς καί τό Ὅραμα τῆς Χριστιανικῆς Ρωμιοσύνης». Εἰσηγήτρια ἡ κα Ἄννα Καραμανίδου, Ἀναπληρώτρια Καθηγήτρια Ἐκκλησιαστικῆς Γραμματείας.
Ἡ κα Καραμανίδου ἀναφέρθηκε στό ἔργο τοῦ Πατροκοσμᾶ, καί μάλιστα στό πῶς στήριξε τό Γένος, διέδωσε τήν Ὀρθόδοξη πίστη, τήν παιδεία καί τήν Ἑλληνική γλῶσσα. Καί
Εἰσηγητής ὁ κ. Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικός Ἐπιστήμων-Συγγραφεύς καί συνεργάτης τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος.
Ὁ κ. Χολέβας ἀναφέρθηκε στήν προσφορά τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ ἐπί Τουρκοκρατίας. Ἑστίασε ὅμως τόν λόγο του περισσότερο στήν ἐποχή μας. Πόσο ἐπίκαιρος εἶναι ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς καί πόση ἀνάγκη ἔχουμε καί σήμερα ἀπό τίς διδαχές του.
Στόν Ἑσπερινό καί στήν Θ. Λειτουργία ἔψαλλαν οἱ Μουσικολογιώτατοι Ἱεροψάλτες κ. Βασίλειος Κοκκαλιάρης καί κ. Κων/νος Πνευματικός.
Στή Θεία Λειτουργία καί τό Πνευματικό Συμπόσιο ἦσαν παρόντες οἱ Αἰδ. Οἰκ. π. Χρῆστος Μήτσιου καί π. Δημήτριος Κατσιρμᾶς, ὁ Δήμαρχος Ἀριστοτέλη κ. Στέλιος Βαλιάνος, ὁ Δασάρχης Ἀρναίας κ. Ἀνέστης Ἀναστασιάδης καί πλῆθος Λαοῦ.
Τό Συμπόσιο ἒκλεισε μέ προσλαλιά του ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας, ὁ ὁποῖος συνοψίζοντας τά συμπεράσματα τῆς διημερίδος, τόνισε ὃτι πολλάκις ἡ Ἐκκλησία τόν καθαρό ρόλο Της, δηλαδή τή Σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου μέ τή συμμετοχή του στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, τόν ἒθεσε σέ δεύτερη μοῖρα, προτάσσοντας ὡς θυσιαστικό Της ρόλο τή Σωτηρία τοῦ Γένους μας! Ἀπόδειξις ὁ Μέγας Διδάχος τοῦ Γένους ὁ Πατροκοσμᾶς! Ἐπίσης διευκρίνισε ὃτι ὁ Ἃγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός ὑπῆρξε ἡ ζωντανή σφραγίδα τοῦ Νεοελληνικοῦ Διαφωτισμοῦ, ἒχοντας συνοδοιπόρους Του τόν Ἃγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη, τόν Ὃσιο Ἀθανάσιο τόν Πάριο, τόν Ὃσιο Μακάριο τόν Κορίνθου, τόν Εὐγένιο Βούλγαρη, τόν Κωνσταντῖνο Οἰκονόμο τόν ἐξ Οἰκονόμων καί ὃλους τούς Διδασκάλους τοῦ Γένους μας, πού κατά τούς ἀείμνηστους Γιάννη Σικουτρή, Ματθαῖο Παρανίκα καί Κωνσταντῖνο Σάθα ἦσαν κατά τά 2/3 Ἱερωμένοι, δηλαδή Κληρικοί τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας. Τοῦτο σημαίνει ὃτι ὁ Νεοελληνικός Διαφωτισμός κήρυττε Θεό, ἦταν ἒνθεος καί δέν κήρυττε τήν ἀθεΐα ὃπως ὁ Εὐρωπαϊκός “Διαφωτισμός” καί ἡ Γαλλική Ἐπανάσταση. Τά μπαϊράκια τῶν ἀρματωλῶν καί κλεφτῶν καί τῶν ἀρχιστρατήγων τοῦ Ἒθνους τό ᾿21 ἐκοσμοῦντο μέ τόν Σταυρό τοῦ Χριστοῦ, ὁ δέ Πατροκοσμᾶς κήρυττε πάντοτε σ’ ἓνα βάθρο πού πίσω του εἶχε τόν Τίμιο Σταυρό τοῦ Κυρίου μας!
{youtube}u0UW3gIAL7Q{/youtube}
{youtube}C9Z9X94MKfc{/youtube}
{youtube}XUhvYy4Fg1E{/youtube}