Τό Γενέσιο τῆς Θεοτόκου οὐσιαστικά γιά τήν Ὀρθόδοξη Θεολογία συνιστᾶ τήν ἐκκίνηση τῆς κατά Χριστόν Οἰκονομίας, τήν πραγμάτωση δηλαδή τῆς προαιώνιας Βουλῆς τοῦ Θεοῦ καί τῆς ἀποφάσεώς Του γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρωπίνου γένους ἀπό τόν ἐπαίσχυντο ζυγό τῆς ἁμαρτίας καί τή δουλεία τοῦ γένους τοῦ Ἀδάμ στά πάθη. Ἄλλωστε, καί ὑμνογραφικά τό Γενέσιο τῆς Θεοτόκου ἡ Ὀρθοδοξία τό βλέπει ὡς Γενέσιο τῆς Ἐκκλησίας καί ἔκφραση καί ἐκδήλωση τῆς ἄπειρης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ στό πλάσμα Του, τόν ἄνθρωπο δηλαδή, ὥστε νά ἐπιστρέψη καί πάλι στήν πατρίδα του, ἀπό ὅπου οἰκειοθελῶς αὐτοεξορίστηκε μέ τήν πτώση!
Αὐτό τό ἐλπιδοφόρο γεγονός, τό Εὐαγγέλιο καί τό μήνυμα τῆς χαρᾶς δηλαδή, ἑορτάζεται στή Μητρόπολή μας μέ κάθε μεγαλοπρέπεια, ἔχοντας σάν ἐπίκεντρο τόσο τό μαγευτικό καί δροσοτάλακτο ἐξωκκλήσι τῆς Παναγίας τῆς Σπηλαιώτισσας πού τιμᾶται ἐπί τῇ ἀναμνήσει τοῦ Γενεσίου τῆς Θεοτόκου, ὅσο καί στόν ἱστορικό Καθεδρικό Ἱερό Ναό τῆς Παναγίας στήν Ἱερισσό.
Τό ἑσπέρας τῆς Τετάρτης 7ης Σεπτεμβρίου τ.ἔ., ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ἀκολουθούμενος ἀπό τόν Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση, ἐπεσκέφθη τό χαριτωμένο ἐξωκκλήσιο τῆς Παναγίας στά Στάγειρα, πού ὁμολογουμένως εἶχε περικοσμήσει μέ μεράκι καί φροντίδα πολλή ὁ Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας, Παν. Ἀρχιμ. π. Εὐλόγιος Τσαλαπατάνης μέ τά πνευματικά του παιδιά καί τούς ἐκλεκτούς Ἐπιτρόπους του. Παρόντες καί ἕτεροι Κληρικοί ἀπό τήν Ἱερά μας Μητρόπολη καί τό Ἅγιον Ὄρος, καθότι ὁ π. Εὐλόγιος πρῶτα ἀπ’ ὅλα εἶναι Ἁγιορείτης καί Ἀθωνίτης. Στά ψαλτήρια τήν Παναγία μας τίμησαν ὁ Ἄρχοντας Πρωτοψάλτης τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Στεφάνου Ἀρναίας κ. Βασίλειος Κοκκαλιάρης, ὁ Λαμπαδάριος τοῦ ἰδίου Ναοῦ κ. Πέτρος Κοτρότσιος καί φυσικά ὁ μουσικολογιώτατος Διάκονος τοῦ Μητροπολίτου μας.
Πολύς ὁ Λαός τίμησε τή χάρη Της μέ ἐπικεφαλῆς τόν Ἀντιπεριφερειάρχη κ. Ἰωάννη Γιῶργο, τόν Δήμαρχο Ἀριστοτέλη κ. Στυλιανό Βαλιάνο, τήν Πρόεδρο τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου κα Μαρία Ἐνεχηλίδου, τούς Προέδρους Στρατονίκης κ. Νικόλαο Ἀντωνίου καί Σταγείρων κ. Δημήτριο Φαναρᾶ, τόν Προϊστάμενο Πυροσβεστικῶν Ὑπηρεσιῶν Ἀρναίας κ. Παντελῆ Ἀλβανό κ.ἄ..
Στήν ὁμιλία του ὁ Σεβασμιώτατος πλέκοντας ἐγκώμιο πρός τή Θεοτόκο, θεώρησε καλό νά ἐπικεντρώση τό κήρυγμά του στόν ἱερό θεσμό τῆς οἰκογένειας, τόκος τῆς ὁποίας ὑπῆρξε καί ἡ Θεοτόκος, βλαστάνουσα ἐξ Ἰωακείμ καί Ἄννης.
Σέ τρία σημεῖα στάθηκε περισσότερο ὁ Ἐπίσκοπός μας:
Α) Ὁ ἱερός θεσμός τῆς οἰκογένειας εἶναι θεόσδοτος καί θεοΐδρυτος, γιά τοῦτο καί κατά τήν Ἀκολουθία τοῦ Μυστηρίου τοῦ Γάμου, ἀπευθυνόμενοι στόν Κύριο, ἀναγνωρίζουμε ὅτι μετεῖχε στή χαρά τοῦ Γάμου τῆς Κανά “ἵνα φανερώσῃ ὅτι θέλημα Αὐτοῦ ἐστίν ἡ ἔννομος συζυγία καί ἡ ἐξ αὐτῆς παιδοποιΐα”!
Β) Ἡ Ὑπερούσιος Τριάς θά μποροῦσε νά παράξη ἀνθρώπους ἀπό οἱοδήποτε ὑλικό καί ἀπό ὁποιοδήποτε σημεῖο τοῦ Σύμπαντος! Ὅμως, ἐπέλεξε τόν ἄνθρωπο συνεργό Της καί συμμέτοχο στήν τελείωση καί ὁλοκλήρωση τῆς Δημιουργίας Του! Κατέστησε τήν οἰκογένεια συνεργό καί βοηθό στήν τελείωση τοῦ Σύμπαντος καί στόν Ἁγιασμό του.
Γ) Ὁ Γάμος, δηλαδή ἡ οἰκογένεια, εἶναι συνέργεια ἀνδρός καί γυναικός. Τοῦτο σημαίνει, σύμφωνα μέ τή δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου στή Βίβλο, ὅτι ὁ ἄνδρας χωρίς τή γυναίκα εἶναι μονόπλευρος, ἡ δέ γυναίκα χωρίς τόν ἄνδρα εἶναι ἡ μιά πλευρά τοῦ ἀνδρός! Ἡ ἰσότιμη καί ἰσάξια συμμετοχή καί τῶν δύο στή βιολογική, πνευματική καί ὀντολογική εἰκόνα τῆς οἰκογένειας, τιμᾶ καί ὑποστασιάζει τό ἀνθρώπινο πρόσωπο! Ὁλοκληρωμένος ἄνθρωπος σημαίνει ἄνδρας καί γυναίκα, ἑκούσιοι καί αἰώνιοι διάκονοι Θεοῦ καί Κτίσεως! Καί,
Δ) Καταβάλλεται κατά τά τελευταῖα ἔτη, ἰδίως στίς Δυτικές Κοινωνίες, μανιώδης προσπάθεια ἀποϊεροποιήσεως τοῦ θεόσδοτου θεσμοῦ τοῦ Γάμου καί τῆς Οἰκογένειας. Καιρός νά άντιδράση πλεόν τό ὀρθόδοξο Πλήρωμα, ἱκανοποιώντας τό Θεῖο Θέλημα καί τιμώντας τά Θεῖα Μεγαλεῖα.
{flickrset}72177720301939281|573|430|155253811@N05|Y{/flickrset}
Τήν κυριώνυμο ἡμέρα τῆς ἑορτῆς, Πέμπτη 8η Σεπτεμβρίου τ.ἔ, ὁ Σεβασμιώτατος μέ τόν Διάκονό του ἐπεσκέφθησαν τόν Καθεδρικό Ἱερό Ναό τῆς Παναγίας στήν Ἱερισσό, ὅπου οἱ ἀρχοντικοί της κάτοικοι ἔχουν ἐναποθέσει τήν ἐλπίδα τους στήν Κυρά τῶν Ἀγγέλων, μέσα σέ ἕνα Ναό πού εἶναι ἐξέλιξη ἐκείνου τοῦ ἐκκλησιδίου τῆς Παναγίας πού γκρέμισαν οἱ σεισμοί τοῦ 1932, ἐξέλιξη μεγαλόπρεπη πού καί σήμερα ἀκόμα τήν εὐπρεπίζουν, μέ μπροστάρη τόν Αἰδ. Πρωτ. π. Μακάριο Ζωνάρα, ἕνα Κληρικό πού τιμᾶ μέ τήν παρουσία του Ἐπίσκοπο καί Ἱερά Μητρόπολη!
Ἄν καί καθημερινή, ὁ Λαός ὑπερεπλήρωσε τόν Ἱερό Ναό μέ ἐπικεφαλῆς τόν Δήμαρχο κ. Στυλιανό Βαλιάνο, ὅπου καί ἡ ἕδρα του, τόν Ἀντιδήμαρχο κ. Ἀλέξιο Ἀντωνίου, τήν Πρόεδρο τοῦ Δημοτικοῦ Συμβουλίου κα Μαρία Ἐνεχηλίδου, τούς Δημοτικούς Συμβούλους κ.κ. Ἀριστείδη Τζίτζο καί Γεώργιο Λαμπράκη καί κα Δήμητρα Μανωλούδα.
Ἀντί κηρύγματος ὁ Σεβασμιώτατος μετά πολλῆς τῆς προσοχῆς ἀνέγνωσε τήν περισπούδαστη ὑπ’ ἀριθμ. 3062/25-08-2022 Ἐγκύκλιο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος «Περί προστασίας τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καί ἀποφυγῆς τῶν ἀμβλώσεων»!
Ὄντως, πρόκειται περί μιᾶς Ἐγκυκλίου-Σταθμοῦ τῆς Ἐκκλησίας πρός τό Πλήρωμά Της καί τήν Ἡγεσία τοῦ Τόπου μας, καθότι καλεῖ τούς πάντες ὡς πνευματικά Της τέκνα νά ἀρθοῦν στό ὕψος τῶν περιστάσεων καί νά ἀναλάβουν τίς εὐθύνες τους ἐνώπιον τοῦ τραγικοῦ Δημογραφικοῦ Προβλήματος πού ταλανίζει χθές καί ἰδιαιτέρως σήμερα τό Γένος μας. «Ἄς μήν ἀφήσουμε καί πάλι τήν Ἱστορία, μέ τή γραφίδα κάποιου νέου Παυσανία, νά γράψη: Ἡ Ἑλλάδα χάνεται (ἀπόλλυται) ἀπό τήν ὀλιγοπαιδία»! Χάνεται ὄχι ἀπό τούς ἐξ Ἀνατολῶν, Βορρᾶ ἤ ἀλλοῦ ἐχθρούς μας, ἀλλά ἀπό τήν ἐπιλογή της ὡς “Κρόνος” νά… τρώη τά παιδιά της καί ὄχι νά τά θάλπη!».
Ἀκολούθησε τό παραδοσιακό “Κουρμπάνι” γιά ὅλους τούς πανηγυριστές!
{flickrset}72177720301944392|573|430|155253811@N05|Y{/flickrset}
{youtube}aDavCUzS_U4{/youtube}