Σύμφωνα μέ τό πρόγραμμα τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, μαζί μέ τόν Διάκονό του π. Ἐφραίμ Τσόλη, ἐτέλεσε τό ἑσπέρας τῆς Τετάρτης, 11ης Μαρτίου τ. ἔ., στόν Ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου τοῦ Ἁγίου Προδρόμου Χαλκιδικῆς, τήν τρίτη κατά σειράν Ἑσπερινή Θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων. Συμπροσευχόμενοι παρέστησαν ὁ πολύ δραστήριος καί λίαν ἐργατικός Ἐφημέριος τῆς Ἐνορίας, Πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης π. Δωρόθεος Ζέρβας, καθώς καί οἱ Πανοσιολογιώτατοι Ἀρχιμανδρίτες π. Νήφων Καζάνας καί π. Παΐσιος Σουλτανικᾶς.
Ὁ Ἐφημέριος προετοίμασε τό Ποίμνιό του, τό ὁποῖο καί ἐπλήρωσε τόν Ἱερό Ναό καί συμμετέσχε – καθοδηγούμενο ἀξίως – στό Ποτήριο τῆς Ζωῆς. Τήν κατανυκτική Ἀκολουθία ἐκόσμησε μέ τήν παρουσία του στό Ἀναλόγιο τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ ὁ Λαμπαδάριος τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίας Παρασκευῆς Λαγκαδᾶ κ. Ραφαήλ Ἀσδρές.
Στό κήρυγμά του ὁ Σεβασμιώτατος παρετήρησε ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι τό Μυστήριο τοῦ ὅλου Χριστοῦ, εἶναι ἕνα διαρκές καί ἀτελεύτητο Μυστικό Δεῖπνο, στό Ὁποῖο καλεσμένοι εἴμαστε ὅσοι ἐξήλθαμε “ἐνδεδυμένοι Χριστόν” ἀπό τήν μήτρα τῆς Ἐκκλησίας, τήν ἁγία Κολυμβήθρα διά τοῦ Βαπτίσματος. Αὐτό τό Ἄχραντο Δεῖπνο συνιστᾶ οὐσιαστικά “Ξενία Δεσποτική”, δηλαδή φιλοξενία ὅλων μας ἀπό τόν Δεσπότη Χριστό στό παραδείσιο κλῖμα “συνάξεως οὐρανοῦ καί γῆς”.
Ἡ Ἐκκλησία κηρύσσει, συνέχισε ὁ ὁμιλητής, ὅτι ἡ ὀρθόδοξη πίστη μας εἶναι Εὐχαριστιακή, δηλαδή σύμφυτη μέ τήν Εὐχαριστία, ὡς λέγει ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος. Τά πάντα ἀπ’ αὐτήν –τήν Θεία Εὐχαριστία – πηγάζουν καί σ’ αὐτήν κατατείνουν καί ἐπί πλέον κάθε Ἱερό Μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας βρίσκει τήν τελείωσή του στό Δεῖπνο τοῦ Κυρίου, ὄντας Μυστήριο ἀκριβῶς γιατί διαθέτει τήν μαρτυρία καί τήν Εὐχαριστιακή συναίνεση τῆς Ἐκκλησίας. Μ’ ἄλλα λόγια, εἶπε ὁ Δεσπότης, ὅλη ἡ ζωή τῆς Ἐκκλησίας καί τό ἔργο της ἀπορρέουν ἀπό τήν Εὐχαριστία καί στήν Εὐχαριστία καταλήγοντας, βρίσκουν ἐκεῖ τό πλήρωμά τους. Ἡ Εὐχαριστία εἶναι τό Βασιλικό Μυστήριο, κέντρο καί τέλος ὅλων τῶν Ἐκκλησιαστικῶν Μυστηρίων. Μυστήριο Μυστηρίων. Σάν τό γευόμαστε ζοῦμε τήν πραγματικότητα τῆς θείας κοινωνίας, τό παράφορο κορύφωμα τῆς ἁγιοτριαδικῆς ἀγάπης, τῆς συναντήσεως τῆς κοινότητας τῶν πιστῶν μέ τόν ἀναστημένο Κύριο πού μεταβάλλει τή σύναξη τῶν πιστῶν σέ σύναξη ἀθανάτων.
Καί κατέληξε: «Ἡ Εὐχαριστία εἶναι μυστική σύνοψη, παράσταση, παράταση καί συνέχιση τοῦ ἔργου τῆς “ἐν Χριστῷ” σωτηρίας, τῆς λυτρωτικῆς παρουσίας καί πράξεως τοῦ Χριστοῦ στόν χῶρο καί τόν χρόνο∙ σάν τρεφόμαστε μ’ αὐτήν, κατά τόν ἅγιο Κύριλλο Ἀλεξανδρείας, οἱ θεῖες δωρεές βρίσκονται ἐνώπιόν μας. Ἡ μυστική Τράπεζα στολίζεται. Τό ζωοποιό ποτήριο εἶναι γεμάτο. Ὁ Βασιλεύς τῆς δόξης καλεῖ στό Δεῖπνο, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ ὑποδέχεται τούς καλεσμένους…. Ἡ ἐνυπόστατη Σοφία τοῦ Θεοῦ Πατρός διαμοιράζει τό Σῶμα Της ὑπό τή μορφή τοῦ Ἄρτου καί προσφέρει τό ζωοποιό Αἷμα Της ὑπό τή μορφή Οἴνου. Τί ἄρρητη οἰκονομία! Τί ἀκατάληπτη συγκατάβαση τοῦ Θεοῦ! Τί ἀνεξιχνίαστη εὐσπλαχνία!».
Λοιπόν, ἀδελφέ μου, πῶς προσέρχεσαι στό Μυστήριο τοῦ ὅλου Χριστοῦ; Εἶσαι ἕτοιμος; Εἶσαι ἄξιος γιά τέτοια τιμή καί υἱοθεσία;
[widgetkit id=255]