Η παραθαλάσσια Ολυμπιάδα γιόρτασε με κάθε μεγαλοπρέπεια την Προστάτιδά της Μεγαλοπαρθενομάρτυρα Αγία Κυριακή την Αθληφόρο, Αγία των πρώτων Χριστιανικών χρόνων της Αδιαίρετης Εκκλησίας, που επί Διοκλητιανού και Μαξιμιανού, καταγομένη από γονείς επιφανείς και Χριστιανούς, έδωσε τη μαρτυρία της υπέρ Χριστού του Θεού και Σωτήρος ημών.
Την κυριώνυμο ημέρα της Εορτής, Παρασκευή 7η Ιουλίου τ.έ., του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας, προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, πλαισιούμενο από τον Εφημέριο της Ενορίας και συγκτίτορα του Ιερού Τεμένους της Αγίας Αιδ. Πρωτ. π. Χαράλαμπο Δουλγκέρη και τους Διακόνους π. Αθανάσιο Σφουγγάρο και π. Νικόλαο Τσεπίση. Συμπροσευχόμενος στο Ιερό Βήμα παρέστη ο Παν. Αρχιμ. π. Γεννάδιος Ντελής, Ιεροκήρυξ της Ιεράς μας Μητροπόλεως.
Ο Λαός της Ολυμπιάδος και οι παραθεριστές της όμορφης Κωμοπόλεως προσήλθαν να τιμήσουν την Πανεύφημο Μάρτυρα και να συμμετάσχουν στην Ευχαριστιακή Σύναξη και την Κοινή Προσευχή, με επικεφαλής τον Δήμαρχο Αριστοτέλη κ. Στυλιανό Βαλιάνο και τον Τοπικό Πρόεδρο κ. Ιωάννη Πετράκη. Το Ιερό Αναλόγιο εκόσμισε με την παρουσία του ο Μουσικολογιώτατος κ. Μάρκος Ζαμπούνης, μαθητής του Καθηγητού Βυζαντινής Μουσικής και Πρωτοψάλτου του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Αγίου Στεφάνου Αρναίας κ. Βασιλείου Κοκκαλιάρη.
Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτος, αφού αρχικώς εν συντομία ανεφέρθη στο Μαρτύριο της Αγίας, υπέβαλε στο Εκκλησίασμα το ρητορικό ερώτημα: «Σήμερα 2.000 περίπου χρόνια από την Εποχή των Διωγμών και του Μαρτυρίου της Αγίας, τι έχει να πή και να μας παροτρύνη η Χάρη της Αγίας;». Για να απαντήση ότι κάθε Χριστιανός που ανεβαίνει αναγεννημένος από την Κολυμβήθρα της Εκκλησίας και ενδύεται Χριστόν ανακαινιζόμενος, ένα και μοναδικό λόγο έχει υπάρξεως: την Εγχρίστωση, δηλαδή, τη μετοχή στην Αγιοτριαδική ζωή, όπως ο Κύριος μας την παρέσχε ως υπογραμμό και κανόνα, σ’ όσους Τον ομολογούμε ως Τέλειο Θεό και Τέλειο Άνθρωπο.
«Τρία, λοιπόν, τα στάδια της ‘’μεθηλικιώσεως’’ της κάθε ψυχής, της πορείας δηλαδή προς την τελειότητα του κάθε ανθρώπου, είπε ο Σεβασμιώτατος, πορεία για την οποία ο Κύριος ανέβηκε στον Σταυρό, κατέβηκε στον Τάφο και ανέβη Αναστάς με Δόξα στους Ουρανούς. Τρία σκαλοπάτια στην Κλίμακα προς τον Ουρανό: 1. Η κάθαρση της κάθε ψυχής από τα πάθη και τους λογισμούς, που ωθούν την ανθρώπινη προσωπικότητα στον πνευματικό θάνατο και την ουσιαστική ‘’ανυπαρξία’’. 2. Ο φωτισμός της υποστάσεως του ανθρώπου από την Αγιοπνευματική Χάρη, όπως το Βυζαντινό Αναλόγιο το ψάλλει: «Με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος κάθε ψυχή ζωογονείται και με την κάθαρση υψώνεται, λαμπρύνεται και εγκεντρίζεται στο Αγιοτριαδικό κλίμα μυστικά, σταδιακά και δυναμικά!» και 3. Η θέωση, η ‘’αρπαγή’’, δηλαδή, από τον πηλό της αμαρτίας και τον υλικό τρόπο ζωής και η μετάταξη στα ρείθρα της Χάριτος, όπου ήχος καθαρός εορταζόντων δοξολογεί τον Θεό, μετέχοντας στα ζείδωρα νάματά Του! Μιλάμε για την κατά Θεό καλή αλλοίωση του ανθρώπου, για την απάρνηση της εμπαθούς ζωής και τη συνάντηση – απάντηση του ανθρώπου με τον Δημιουργό και Πλάστη του!».
{flickrset}72177720309605945|570|430|155253811@N05|Y{/flickrset}
{youtube}dzUiY5N1ggc{/youtube}