Οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας μετά την ημέρα των Θεοφανείων εθεώρησαν καλό η Σύναξη των Πιστών να τιμά με κάθε μεγαλοπρέπεια το πρόσωπο εκείνο που υπήρξε ο πρωταγωνιστής της Βαπτίσεως του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Στις 7, λοιπόν, του μηνός Ιανουαρίου τιμάμε τον Άγιο Ένδοξο Προφήτη, Πρόδρομο και Βαπτιστή Ιωάννη, το στόμα εκείνο το οποίο εκήρυξε τη Θεότητα και Ανθρωπότητα του Χριστού μας στον κόσμο, ως απεσταλμένος εκ κοιλίας μητρός αυτού ακριβώς γι’ αυτήν την ομολογία.
Στην Ιερά μας Μητρόπολη επίκεντρο της μεγάλης αυτής Εορτής που με τόσο αγάπη περιβάλλει ο Λαός του Θεού, είναι η Ενορία της Νέας Μαδύτου, αφιερωμένη στον Τίμιο Πρόδρομο, τον οποίο οι κάτοικοί της τον τιμούν ως προστάτη, οδηγό και φωστήρα φαεινό. Των Ιερών Ακολουθιών του Όρθρου και της Πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας προς τιμήν του Τιμίου Προδρόμου προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ, ακολουθούμενος από τους δύο Διακόνους της Ιεράς Μητροπόλεως π. Νικόλαο Τσεπίση και π. Αλέξανδρο Αλιφέρη. Τον Σεβασμιώτατο υπεδέχθησαν ο καλός Εφημέριος της Ενορίας Αιδ. Οικ. π. Ιωακείμ Περίφανος, ο ευλογημένος Λαός της Μαδύτου και οι Άρχοντες του Τόπου, μεταξύ των οποίων ο Δήμαρχος Βόλβης κ. Διαμαντής Λιάμας, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Νικόλαος Πανταζίδης και Παναγιώτης Επιτρόπου, ο Πρόεδρος της Δ.Ε.Υ.Α.Β κ. Χρήστος Γκολιδάκης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γεώργιος Παναγιωτίδης, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος της Ν. Μαδύτου κ. Ιωάννης Ευσταθίου, ο Κοινοτικός Σύμβουλος κ. Χαράλαμπος Τζιτζικάκης κ.ά.
Μέσα σ’ έναν στολισμένο από την αγάπη του Λαού Ιερό Ναό, ο οποίος μάλιστα αγιογραφείται κατά θαυμάσιο τρόπο από τον εξαίρετο καλλιτέχνη κ. Θεόδωρο Βογδάνο, σύμπασα η Εκκλησία απηύθυνε προς τον Πρόδρομο του Κυρίου την αέναη ευγνωμοσύνη και την τιμή της, γιατί αυτός υπήρξε ο προάγγελος, αλλά και ο διαγγελεύς της Θεανθρωπότητος και της Προσωπικότητος του Κυρίου μας. Τούτο το γεγονός εθεώρησε καλό να προβάλλει κατά την ομιλία του ο Σεβασμιώτατος, ομολογώντας ουσιαστικά το πίστευμα της Ορθοδοξίας και την ιδιαίτερη αγάπη και τιμή των πιστών στο πρόσωπο του Βαπτιστού.
Ο ομιλητής αρχικώς από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο παρουσίασε τους Λόγους του Ιωάννου, ο οποίος «…καὶ ἐκήρυσσε λέγων· ἔρχεται ὁ ἰσχυρότερός μου ὀπίσω μου, οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς κύψας λῦσαι τὸν ἱμάντα τῶν ὑποδημάτων αὐτοῦ», δηλαδή, «… εκήρυσσε και έλεγε ο Ιωάννης· έρχεται ύστερα από μένα Εκείνος, που λόγω του αξιώματός Του και της Θείας φύσεώς Του είναι δυνατώτερος από εμένα, του οποίου εγώ δεν είμαι άξιος να σκύψω και να Του λύσω ως δούλος το λουρί των υποδημάτων Του» (Μαρκ. α΄ 7). Είχε αυτοσυνειδησία ο Ιωάννης και το εκήρυσσε ότι δεν είναι ο Χριστός, ο Μεσσίας, δηλαδή ο Yιός του Θεού που έγινε Άνθρωπος, αλλά σαφέστατα παρουσίαζε τον εαυτό του ως απεσταλμένο παρά Κυρίου να κηρύξει την Ένσαρκη του Κυρίου μας παρουσία. Άλλωστε, όταν είδε στην έρημο να πλησιάζει ο Κύριος ανεφώνησε: «Ἴδε ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἁμαρτίαν τοῦ κόσμου», δηλαδή, «Ιδού ο Αμνός του Θεού που επροφήτευσε ο Ησαΐας και τον Οποίο μας απέστειλε ο Θεός για να σηκώσει το βάρος της αμαρτίας ολόκληρου του κόσμου, και να προσφέρει τον εαυτό Του στον Κύριο εξιλαστήριο θυσία, με τη δύναμη της οποίας θα συγχωρεθούν και θα εξαλειφθούν οι αμαρτίες των ανθρώπων» (Ιων. α΄, 29).
Συνεχίζοντας ο Επίσκοπός μας μίλησε με απλά λόγια για την ”κατά Χριστόν Οικονομίαν”, για όσα Μεγαλεία έπραξε ο Θεός στο Πρόσωπο και με το Πρόσωπο του Χριστού μας για να φανερώσει την Τριαδική Θεότητα, Πατέρα, Υιό και Άγιο Πνεύμα, ξεκινώντας με το στόμα και το κήρυγμα του Ιωάννη γι’ αυτό. Διευκρίνισε, λοιπόν, ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος Αποκαλύψεως του Θεού στον Άνθρωπο παρά μονάχα η Ένσαρκη παρουσία του Ίδιου του Θεού μέσα στον Κόσμο. Εκείνος ευδόκησε να φανερώσει τον Εαυτό Του με τη Γέννηση, τα Θαύματα, τη Μεταμόρφωση, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού μας, του Ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού. Και μάλιστα ο Σεβασμιώτατος εστήριξε αυτή την αλήθεια στα Λόγια του Απολυτικίου του σήμερα τιμωμένου Βαπτιστού που ομολογεί: «…σοὶ δὲ ἀρκέσει ἡ μαρτυρία τοῦ Κυρίου Πρόδρομε…», δηλαδή, «…Σου αρκεί και μόνο Βαπτιστά Ιωάννη ότι ομολόγησες και μαρτύρησες την αλήθεια για τον Κύριό μας στην περιοχή του Ιορδάνη Ποταμού…». Πρόκειται για τη μαρτυρία της Εκκλησίας, βγαλμένη από το Τίμιο στόμα του Προδρόμου και Βαπτιστού, ότι με τη Γέννηση και Βάπτισή Του ο Κύριος ήλθε για να φανερώσει την αλήθεια για τον Θεό και να ξεπλύνει με το αίμα Του τις αμαρτίες του κόσμου.
Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος: «Όταν ο Ιερέας τελεί τη Θεία Λειτουργία, κρατώντας στα χέρια του ψηλά το Ιερό Ευαγγέλιο, πραγματοποιεί τη Μικρά Είσοδο. Πρόκειται για τη Λειτουργική ”συνάντηση” του Κυρίου μας με τον Λαό του Θεού. Του Ιερέως προηγείται αναμμένη λαμπάδα από Ιερόπαιδες που λαμπρύνουν το γεγονός. Αυτή η λαμπάδα συμβολίζει κατά τον Άγιο Νικόλαο Καβάσιλα και τον Άγιο Γερμανό Κωνσταντινουπόλεως το Πρόσωπο του Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου, ο οποίος ανοίγει και φωτίζει τον δρόμο για να εισοδεύσει εντός του Εκκλησιάσματος ο Βασιλεύς της Δόξης! Και εδώ ο Πρόδρομος έχει τον λόγο, υποδεικνύοντας τον Σωτήρα και Λυτρωτή του κόσμου. Αυτό τιμά και γιορτάζει η Εκκλησία μας σήμερα και προσκαλεί όλους μας να ασπαστούμε το χέρι Εκείνου που ακούμπησε κατά την Βάπτιση την Πανακήρατο Κεφαλή -Κορυφή του Δεσπότου Χριστού»!