Ἡ ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου στή Σκήτη τῆς Ἁγίας Ἄννης
Τήν Δευτέρα 25η Νοεμβρίου (ν.ἡ.)/12η Νοεμβρίου (π.ἡ.) μέ τό παλαιό ἡμερολόγιο ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Ἱερισσοῦ κ. Θεόκλητος, μέ τήν συνοδεία τοῦ Πρωτοσυγκέλλου του, μετέβη στό Ἅγιον Ὄρος, ὅπου στό κελλί τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου τῆς Σκήτης τῆς Ἁγίας Ἄννης προέστη τῆς Ἱερᾶς Ἀγρυπνίας, ἡ ὁποία ἐτελέσθη πρός τιμήν τοῦ Μεγάλου Πατρός.
Τόν Σεβασμιώτατο προσκάλεσε ὁ Γέροντας τοῦ Κελλίου ὁσιώτατος μοναχός Γαβριήλ, πατριώτης τοῦ Σεβασμιωτάτου ἐξ Ἀρκαδίας ὁρμώμενος.
Ἀπό νωρίς ἄρχισαν νά καταφθάνουν οἱ Πατέρες τῶν πέριξ κελλίων, οἱ ἱεροψάλτες καί οἱ λαϊκοί προσκυνητές, οἱ ὁποῖοι συμμετεῖχαν στήν πανήγυρη.
Ἡ Ἱερά Ἀγρυπνία ἄρχισε στίς 6.30μ.μ. μέ μικρό Ἑσπερινό, τράπεζα καί στή συνέχεια ἄρχισε ὁ Μέγας Ἑσπερινός, χοροστατοῦντος τοῦ Μητροπολίτου Ἱερισσοῦ κ. Θεοκλήτου. Ἡ ἀγρυπνία συνεχίστηκε μέ τήν Λιτή, τόν Ὄρθρο, τίς Ὧρες καί τήν Ἀρχιερατική Θεία Λειτουργία καί κράτησε ὥς τίς 7 τό πρωί.
Τούς ὕμνους τῆς πανηγύρεως ἔψαλλαν δεξιά ὁ χορός τῶν Δανιηλαίων καί ἀριστερά ὁ χορός τῶν Θωμάδων.
Συμμετεῖχαν πολλοί μοναχοί ἀπό τή Σκήτη καί πολλοί προσκυνητές, οἱ περισσότεροι ἐξ Ἀρκαδίας καταγόμενοι.
Μετά τήν Θεία Λειτουργία ἀκολούθησε ἡ πανηγυρική τράπεζα, ὅπου οἱ πανηγυριστές γεύθηκαν τήν Ἁγιορείτικη παράδοση.
Στίς 1:30 τό μεσημέρι τελέσθηκε ὁ Ἑσπερινός καί τά «κτιτορικά», στά ὁποῖα προέστη καί πάλι ὁ Μητροπολίτης μας κ. Θεόκλητος μέ τήν συμμετοχή πολλῶν ἱερομονάχων. Τά «κτιτορικά» ὁλοκληρώθηκαν τήν ἑπόμενη ἡμέρα, Τετάρτη 27 Νοεμβρίου (ν.ἡ.)/15 Νοεμβρίου (π.ἡ.) μέ τήν Θεία Λειτουργία, κατά τήν ὁποία χοροστάτησε ὁ Μητροπολίτης καί προέστη ὁ Πρωτοσύγκελλος τῆς Μητροπόλεως Ἱερισσοῦ Ἀρχιμ. Χρυσόστομος Μαϊδώνης.
Ἔτσι, μέ τόν κόπο ἀλλά καί τήν μεγαλοπρέπεια τιμήθηκε ὁ μεγάλος Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας μας στήν ἔρημο τοῦ Ἁγίου Ὄρους.
Ἐπίσης τιμήθηκε καί ὁ Γέροντας τοῦ κελλίου, μοναχός Γαβριήλ Ρέππας, ὁ ὁποῖος ἀναστήλωσε ἐκ βάθρων τό ἱστορικό αὐτό κελλί τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου.
Στό Ἅγιον Ὄρος ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ καί ἡ τιμή πρός τήν Κυρία Θεοτόκο καί τούς Ἁγίους τῆς πίστεως ἐκφράζονται μέ κόπο πολύ καί λειτουργική ἀκρίβεια. Ὁ συνδυασμός τοῦ μοναστικοῦ λειτουργικοῦ τυπικοῦ καί τῆς ἀσκήσεως φανερώνουν «τό ἀπόθετο κάλλος» τῆς ὀρθοδόξου πνευματικότητος καί ζωῆς.
[widgetkit id=49]