Αρχιερατική Θεία Λειτουργία τελέσθηκε σήμερα, Κυριακή Μετά τα Φώτα στον ενοριακό Ιερό Ναό Παμμεγίστων Ταξιαρχών Τρίπολης.
Του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας προέστη ο Σεβ. Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, πλαισούμενος από τον Γενικό Αρχιερατικό του, Πανοσιολ. Αρχιμ. Δωρόθεο Ζέρβα και τους Εφημερίους του Ναού.
Στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης, αφού ερμήνευσε θεολογικά και πρακτικά το γιατί η Κυριακή μετά τα Φώτα συνδέεται με το γεγονός της Θείας Επιφανείας, δηλαδή της φανερώσεως της Αγιοτριαδικής Θεότητος εν χώρω και χρόνω, θεώρησε καλό να σταθεί στην από μέρους του Ευαγγελιστού Ματθαίου αναφορά στο γνωστό κείμενο του Προφήτου Ησαϊα περί του Κυρίου, το οποίο μας μιλά πώς ο Μέγας Προφήτης πριν 800 χρόνια πριν από την έλευση του Κυρίου Ιησού στη γη, “είδε” και απόλαυσε την παρουσία του Θεανθρώπου στον κόσμο: ” ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει φῶς εἶδεν μέγα, καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς”, δηλαδή, “ο λαός που βρισκόταν μέσα στο σκοτάδι της άγνοιας και της αμαρτίας, απόλαυσε τον Κύριο ως μέγα Φως και σ΄ εκείνους που ήσαν καθισμένοι, μέσα στο σκοτάδι και στην νύχτα του θανάτου, ανέτειλε ο Θεάνθρωπος ως το ύψιστο Φως” (Ματθ. δ 12-17)!
Πρώτα απ΄όλα ο ομιλητής παρατήρησε ότι η Παλαιά Διαθήκη, μέσω του χαρισματικού φωτισμού των Προφητών της, μιλάει για την κατά Χριστόν Οικονομία ως γεγονός που ήδη ο Προφήτης του Θεού το έχει απολαύσει, το έζησε δηλαδή! Και τούτο γιατί οι χρόνοι των ρημάτων που χρησιμοποιούνται σ΄ αυτήν είναι παρωχημένοι, ως ακριβώς ο Προφήτης Ησαΐας να ζούσε τη Φωτοφόρο έλευση του Δεσπότου Χριστού!
Κατόπιν ο ομιλητής παρουσίασε τη χρονική περίοδο που ο Κύριος ήρθε στον κόσμο σε παγκόσμια κλίμακα και μίλησε για το βαρύ σκοτάδι της ειδωλολατρίας που σκέπαζε την εποχή εκείνη και τον ευτελισμό κάθε πνευματικής ακτίδας στα ανθρώπινα πράγματα. Μίλησε δηλαδή για το Δωδεκάθεο το Ελληνικό, την Ρωμαϊκή άποψη για τους Θεούς και τον άνευ προηγουμένου εκτροχιασμό των βάρβαρων θεοτήτων της Ανατολής που αποδεχόταν ο άνθρωπος, προερχομένων από την δική του σκέψη και νοημοσύνη.
Κατόπιν ο Μητροπολίτης αναφέρθηκε στην κατά Χριστόν Επανάσταση που πραγματοποιήθηκε στην Βηθλεέμ πριν 2000 χρόνια περίπου και αντέταξε απέναντι στον πόλεμο την ειρήνη, απέναντι στο μίσος τη συγγνώμη, απέναντι στην ανηθικότητα και τον εκχυδαϊσμό του ανθρώπινου προσώπου την αγνότητα και την παρθενία της Θεοτόκου, απέναντι στη δουλεία και στην υποτίμηση της γυναίκας την πλήρη ισοτιμία άνδρα και γυναίκας και όλων των ανθρώπων επάνω στην γη και κυρίως απέναντι στο σκοτάδι το Φως!
Καταλήγοντας ο κ. Θεόκλητος παρατήρησε ότι τα θέλω, οι ιδεολογίες και η τεχνολογία του ανθρώπου σήμερα τείνουν να καλύψουν τον Ήλιο της Δικαιοσύνης. Το ανθρώπινο πρόσωπο με άλλα λόγια επιχειρεί να καλύψει το Πρόσωπο του Θεού. Και ένα ημίφως τεχνολογικό κατακαλύπτει όλες τις ψυχές της ανθρώπινης ζωής! Και διερωτήθη αυτό το τεχνολογικό ή τεχνικό ημίφως είναι λυκόφως ή λυκαυγές; Λυκόφως, που δηλώνει την έλευση μιας βαρειάς νύχτας σε ολόκληρη την οικουμένη, ή λυκαυγές, δηλαδή προμήνυμα της ανατολής του Φωτός στην ανθρώπινη σφαίρα; Ευχήθηκε δε αυτό το ημίφως να είναι οι πρώτες ώρες της αυγής μιας καινούριας ένθεης πραγματικότητας!
Εν συνεχεία, ο Σεβασμιώτατος τέλεσε το Τεσσαρακονθήμερο Ιερό Μνημόσυνο της αγαπημένης του Θείας, αείμνηστης Καλλιρρόης Πετρόγιαννη, η οποία του στάθηκε στη ζωή σαν μάνα, ευχαριστώντας συνάμα τον Σεβ. Μητροπολίτη Μαντινείας και Κυνουρίας κ. Επιφάνιο για την ευλογία που του έδωσε να ιερουργεί την επαρχία του.