Πραγματοποιήθηκε ἡ πρώτη Ἱερατική Σύναξις τῆς νέας ἐκκλησιαστικῆς χρονιᾶς, τήν Τρίτη 15η Σεπτεμβρίου 2015 στήν αἴθουσα Ἀποστολικῆς Διακονίας στήν Ἀρναία, μέ ὁμιλητή τόν Αἰδεσιμολογιώτατο Πρωτοπρεσβύτερο π. Ἀθανάσιο Γκίκα, Καθηγητή Ποιμαντικῆς καί Ἐξομολογητικῆς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ Α.Π.Θ., μέ θέμα:
«ΓΑΜΟΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΓΑΠΗΣ».
Ὁ Αἰδ. Καθηγητής τόνισε, «ὅτι ὁ θεσμός τοῦ γάμου ἱδρύθηκε ἀπό τήν ἀρχή τῆς δημιουργίας καί μάλιστα μέσα στόν παράδεισο. Ἕνας γάμος εἶναι ὁ μυστικός, δηλ. ἡ ἀφιέρωση στό Θεό, διά τοῦ μοναχισμοῦ καί ὁ ἄλλος εἶναι ὁ μυστηριακός, ἡ ἕνωση ψυχῆς καί σώματος τοῦ ἄνδρα καί τῆς γυναίκας. Στόχος καί τῶν δύο, εἶναι ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ὁ γάμος προετοιμάζεται ἀπό τήν ἐμβριακή ἡλικία τοῦ παιδιοῦ καί συνεχίζεται μέ τήν ζωή μέσα στήν γονεϊκή οἰκογένεια, ἡ ὁποία εἶναι καί τό πρότυπο του.
Ὁ γάμος εἶναι:
α) Πορεία πόνου, πού σημαίνει κόπο καί δημιουργία. Χωρίς πόνο δέν ὑπάρχει ἀγάπη. Ἡ ὀδύνη τοῦ γάμου ὁδηγεῖ στήν ἠδονή τοῦ γάμου.
β) Πορεία ἀγάπης, πού εἶναι συμπόρευση, συμπαράσταση, συμμετοχή, συμπάθεια.
Ἔτσι ὁ γάμος εἶναι μιά πορεία πού ξεκινᾶ ἀπό τή γῆ καί ὁδηγεῖ στόν οὐρανό.
Ὁ γάμος εἶναι κοινωνία, πού σημαίνει ἀκούω τόν ἄλλον. Στήν πτώση τοῦ ἄλλου βλέπει μόνο θετικά καί σκέπτεται τήν δική του εὐθύνη.
Ὁ ποιμένας πού θά ἀναλάβει τήν καθοδήγηση ἑνός ζευγαριοῦ θά πρέπει νά ἔχει πολύ διάκριση, γιά νά μή πληγῆ ἡ συνείδηση καί ἀπομακρυνθοῦν καί ἀπό τό Θεό καί μεταξύ τους.
Οἱ Πατέρες ἔχουν μιλήσει γιά τά θέματα τοῦ γάμου. Ἄν ἦταν ὅμως σήμερα, θά μιλοῦσαν μέ διαφορετικό λεκτικό τρόπο.
Ὁ Ἱερεύς εἶναι διάκονος τοῦ γάμου.
Ἀπό τόν ποιμένα χρειάζεται νά ἔχει τήν καλή ἀνησυχία καί νά ἀναζητᾶ τούς ἔχοντας ἀνάγκην.
Ὁ λόγος του νά εἶναι παρακλητικός, παραμυθητικός. Νά συνεχίσει τό παρακλητικό ἔργο τοῦ Χριστοῦ».
Στή συνέχεια οἱ ἱερεῖς ἔθεσαν ἐρωτήματα πρακτικῆς φύσεως καί ἔγινε διάλογος.
Ὁ Σεβασμιώτατος κ. Θεόκλητος εὐχαρίστησε τόν π. Ἀθανάσιο καί ἔκλεισε τήν ἱερατική Σύναξη μέ διοικητικά θέματα.
Τό μεσημέρι πρός τιμήν τοῦ Αἰδ/του ὁμιλητοῦ παρέθεσε εὐχαριστήριο γεῦμα.
{youtube}Quxgb_tpBSg{/youtube}
[widgetkit id=365]